Wat mee te nemen naar school?

Hoi!
Wat nemen jullie mee naar school?
Ik ben nu echt wel klaar met de kaas, pindkaas etc. dus zoek ik nieuwe ideeëtjes!

Hier zijn al meerdere forum over…

topics.

:flushed: Dat bedoel ik ja

Kun je niets kopen in de kantine? Wij hebben gelukkig een hele uitgebreide en vooral gezonde kantine. Als je dat niet hebt zou ik dat echt aankaarten bij je leraren. ik vind echt dat dat verplicht moet worden

salade van komkommer, tomaat, ei, sla, en kruiden :’)

ik neem altijd wraps ( gewone met groenten of kip, of iets anders ) mee, of gewone broodjes met nutella, véél nutella

Ik heb voor in de ochtend op school: muesliereep (van de kruitvat heeeeerlijk!), een wafel of een ander koekje.

Tussen de middag een boterham met kaas en/of worst. Soms gaan we ook wel eens naar de Mac in de pauze of naar de supermarkt. Lekker hamkaas croisant

Als het kan neem ik broodjes mee met vlees. Soms shoarma, maar meestal koop ik gewoon wat op school, helaas is dit nogal erg prijzig… Je kan bijvoorbeeld ook soep meenemen in een thermoskan, of fruit hapjes.

Ik neem meestal fruit mee. En op m’n brood doe ik dingen als pesto of tsatsiki, of ik maak een broodje gezond.

Brood begon mij ook te vervelen dus neem ik de laatste tijd andere dingen mee. Afgelopen week heb ik een aantal keer een omelet met spinazie mee genomen. Of ik vul een bakje met sla en voeg er een eitje, komkommer, tomaat en feta aan toe. Ook neem ik i.p.v. koekjes nu rijstwafels of fruit mee.

Het was de bedoeling om wat gezonder maar ook gevarieerder te eten. Ik vind het in ieder geval een prima alternatief voor brood! De meeste dingen maak ik een avond van te voren klaar en bewaar het in de koelkast. Zo kan ik 's ochtends nog een paar minuten langer blijven liggen :grinning:

Gedroogd fruit is ook heel lekker om mee te nemen !

• groene smoothies
  • omeletwraps met hüttenkäse + zalm + spinazie + kruiden
  • homemade pannenkoekjes
  • lijnzaadcrackers + zelfgemaakte tonijnsalade