Wat maakt jou uniek?

Waardoor ben je anders dan anderen??
en ik bedoel niet een lichaamsdeel maar meer een eigenschap of een hobby

omdat er maar 1 van mij is.

o_o geen idee

/

Ik mijn voet in mijn nek kan leggen en een meester daar mee bang maken ;’]

mijn kleine teennagel :open_mouth:

XD XD

dat ik vaak dingen goed voorspel? :stuck_out_tongue:

niemand heeft echt een unieke eigenschap…dat zou trouwens raar zijn nu ik er over nadenk. Want dan zou dat betekenen dat je geen eigenschappen van je familie hebt geërfd. Je karakter etc. wordt namelijk voor een gedeelte door je genen bepaald. Het kan misschien wel een mix van eigenschappen zijn die iemand uniek maakt.
Een hobby kan trouwens ook niet altijd uniek zijn, er zijn namelijk altijd nog wel ergens andere mensen die dezelfde hobby hebben.

…dat moest er even uit, niet verkeerd bedoeld. Maar ik vond de vraag raar…

Je karakter word niet door je genen bepaald, maar door de mensen in je omgeving. Je moet is proberen een lijstje te maken met alle karaktereigenschappen die jij hebt, en dan alles doorstrepen wat beïnvloed is door mensen.
Dan hou je niks over. Bijv: Aardig, je bent aardig tegenover anderen omdat dit beleefd is en je hier een positieve reactie mee krijgt van een ander. - Mag weg
Onzeker, je bent bang dat anderen je niet knap vinden en word verlegen als een onbekende tegen je praat. - Mag weg
etc.

In Psychologie magazine is dat zo’n beetje het algemene onderwerp, elke uitgave gaat wel over zelfkennis.

OT: Mijn DNA denk ik?

Mijn DNA… XD, mijn holle rug, mijn kromme teentjes, en mijn Italiaanse vitiligo vlek (: (vlek in de vorm van Italie)

EH, mijn vingerafdruk?

Mijn litteken wat zich onder mijn wenkbrauw verschuild,
mijn lange aparte teentjes :stuck_out_tongue:
en verder zou ik t niet weten haha.

5 of 6 (weetnietmeerxd) moedervlakken précies op een rijtje op me wang…
ik irriteer me er wel aan, haha :stuck_out_tongue:

Ik heb vaak goede ideeën. Alleen ik uit ze te weinig.

Mijn karakter maakt me uniek, sommige mensen kunnen me daardoor niet uitstaan en zijn jaloers, en sommige mensen houden juist van me met dat karakter,

heb trouwens precies hetselfde karakter als mijn vader en het gekken is er zijn dingen in mijn leven gebeurt die ook vroeger bij hem gebeurden, weird.

ik ben blij met mijn karakter ben altijd vrolijk & nooit stil, schaam me ‘bijna’ nergens voor, en doe wat ik zelf wil.

Wat mij uniek maakt…

• Mijn vingerafdruk
  • Mijn tongafdruk
  • Mijn gedachtes
  • En er is er maar 1 van mij

Maar eigenlijk is iedereen uniek

Inderdaad, iedereen is eigenlijk uniek. Maar om je vraag toch maar een beetje te beantwoorden: waar een normaal persoon de volgorde 1-2-3-4 aan zou houden, dan doe ik het 3-1-4-2.

Hee, dat heb ik ook. Bij jou ook je linkerhand?

Ik ben uniek vanwege mijn littekens.

Maar wat een kutvraag eigenlijk, iedereen is uniek.

Jeetje, dat weet ik niet joh.
Maar, wie weet eigenlijk uberhaupt wel waarom hij/zij uniek is?
Behalve dan: Omdat er maar 1 van mij is.

Ben ik het niet mee eens. Ik ben bijvoorbeeld eigenwijs. Op dezelfde manier als mijn moeder, en als een tante van mij. Daarnaast kan ik nogal eens temperamentvol zijn, net als de rest van de familie van mijn vader.
Vorig jaar heb ik psychologie op school gehad en dit jaar nog wat meer over psychologie in combinatie met genenleer. Je hebt Nature en Nurture. Nature is dus wat in je zit, je genen/ DNA en Nurture is van buiten af. Met van buiten af bedoel ik dan dat je bepaalde soorten gedrag ( want zo laat je je eigenschappen naar buiten komen), over neemt of aan leert vanuit je omgeving. Maar de basis is altijd Nature, dus je genen.