Wat lijkt jullie leuk?

Dit interesseert me:
    1. Tienerouders/moederschap
    1. Scheiding
    1. CarriĆØre
    1. Anders

0 stemmers

Hoi Hoi,

Het kriebelt weer erg in mijn vingers en dus zou ik weer een verhaal willen schrijven. Ik heb hier eerder 2 verhalen gemaakt, maar meer gestopt omdat er weinig/geen interesse in leek te zijn. Vandaar dat ik benieuwd ben wat voor een onderwerpen jullie aanspreken :slightly_smiling_face:

[fgcolor=#F51111]Graag in de poll reageren[/fgcolor] [fgcolor=#F51111]en hieronder aangeven [/fgcolor], de poll werkt niet helemaal!

Ben benieuwd

xoxox

ik zie dat er hier iets niet helemaal goed werkt :blush: …
zouden jullie het ook hieronder nog even kunnen aangeven?
Ik krijg zelf niet te zien waar op gestemd is :frowning_face:

Ik kan je wel helpen, want ik zie wel waar op gestemd is :slightly_smiling_face:

Nummer 4: 50%
Nummer 1: 38%
Nummer 3: 13%
Nummer 2: 0%

Volgens mij is het onderwerp niet echt heel belangrijk bij een verhaal. Nou ja, wat ik bedoel: er zijn altijd wel mensen -meiden in dit geval- die een genre (onderwerp) leuk vinden.

Waar het 'm in zit is de manier waarop je een verhaal verteld, of de plot goed in elkaar zit en of de personages leuk zijn. Als dat helemaal goed zit, dan is het verhaal meestal ook wel goed.

O, en op GS wordt meestal op bepaalde verhalen gereageerd, dit betekend niet dat je slecht schrijft hoor. =)
Ik zou zeggen: kijk ook even rond in het topic ā€œInterviews met schrijvers van GSā€ (ik heb namelijk mensen geĆÆnterviewd waarvan de verhalen redelijk populair waren. Niet allemaal, maar ze zijn stuk voor stuk goede schrijvers).

Maar goed, wat ik zou kiezen: Anders, want ik houd het meest van fantasie-verhalen =) Of komedies, maar da’s een kwestie van smaakt ^^

Het enige waar ik een gruwelijke hekel aan heb in verhalen is… best veel:

• Verkeerde interpunctie
  • Spelfouten
  • Msn-taal : Omg, wtf
  • Zinnen die heletijd met ā€˜Ik’ beginnen
  • Voorspelbare verhalen: Linda was een doodnormaal meisje en gaat naar de middelbare school. Er is een leuke jongen, een groepje populaire meiden… Zal Linda zichzelf kunnen blijven?! (oftewel: verhaal over doodnormaal meisje, een leuke jongen en populariteit; typisch tienerdrama)
  • Binnen drie regels is de hoofdpersoon al opgestaan, naar school gegaan en net terug van een feestje; veel te gehaast een verhaal in elkaar zetten.

Een goed verhaal ā€˜verkoopt’ zichzelf, het is niet compleet afhankelijk van het onderwerp. Zorg ervoor dat de lezer zich kan inbeelden in de hoofdpersoon en dat het spannend blijft.

Ik zelf houd van thrillers. ā€˜Terug naar de kust’ bijvoorbeeld.

Ik hou zelf van psychologische romans
En daarmee bedoel ik dat er veel gedachtes worden beschreven.
En natuurlijk romantische verhalen (A)
maar vaak vind ik realistische verhalen wel de leuksten.