Wat kun je doen om de Mexicaanse griep tegen te gaan?

[b]Lieve mensen.
Mijn moeder is totaal in de ban van de MG. Want haar beste vriendin heeft het en nu is mijn moeder helemaal van ;‘Om de 2 uur handen wassen, deurklinken schoonmaken, trapleuning schoonmaken, je gezicht niet meer aanraken.’

Dus ik ben nu best wel bang.

Weten jullie dingen die je kunt doen om de kans dat je de griep krijgt te verminderen? [/b]

Handen vaker wassen en een zakdoekje nemen als je moet niezen.

ik vind dit zoooo overdreven he. -.-
Overal Mexicaanse griep Mexicaanse griep Mexicaanse griep.
Ik begin het wel een beetje zat te worden -.-
En niet zeggen: ‘dan klik je toch niet op het topic’
Jawel dat doe ik wel :pensive:

|NIKS

denk ik

je opsluiten in je kamer en niet meer naar buiten gaan.
Of met mondkapjes voor gaan lopen…

ja haha
sommige mensen doen net alsof het de pest is die is uitgebroken.

Ja inderdaad, er zijn zoveel ziekten die je kan overdragen via contact, sommige mensen overdrijven echt.

offtopic; de pest is trouwens echt uitgebroken in China volgens mij. Ik hoorde dat het de ergste variant was ofzoiets.
on topic; Ik vind het echt overdreven, ik maak me er niet druk om. Maar als je bijv. gaat winkelen ofzo, let ik toch altijd wel op hoestende mensen dat ze niet in je gezicht hoesten of niezen of iets dergelijks. Dat doe ik echt al heel lang…
Ik zou het ook echt niet weten.

Weet iemand wat je voor medicijn krijgt als je de Mexicaanse griep hebt? Want Tamiflu geven ze toch alleen aan de grootste risicogroep?

Ik heb het waarschijnlijk ook. Ik heb alle symptonen. Ik vind het belachelijk. Het is net als een griepje. Vermijd contact met varkensstallen, was je handen voor en na het eten, neem niks aan van mensen -alsof je normaal gesproken dat wel zou doen-, verder zou ik het niet weten.

Ik ben cassiere kan moeilijk mondkapje dragen. Hoezo belachelijk :pensive:

ja was idd in China(dorpje was meteen afgesloten van de buitenwereld, komt daar vaker voor) Maar is nu alweer (bijna) voorbij

Volgens mij moet je het gewoon uitzieken als je het hebt. Je moet wel binnenblijven(soort van quarantaine dus)
En mensen die in je gezicht hoesten en niezen zijn sowieso vies haha

Mediahysterie.

Kalm blijven. Niet naar de zieke mensen toe gaan. (logisch ook)

de mexicaanse griep is helemaal niet erg qua ziekzijn !!!
veel mensen denken dat je er dood aan kan gaan, maar dat is niet, zolang je niet doodziek bent.
het enige probleeem is dat als iedereen ziek wordt je geen brandweer, bus, trein enzo
dus ik zou je helemaal niet druk maken
ojah dit weet ik allemaal omdat me vader en mijn moeder in de zorg ziteen
maak je geen zorgen

alles wordt inderdaad altijd erger gemaakt door de media!

Wat al vaker tegen je is gezegd; je handen wassen (om de 2 uur hoeft echt niet, voor en na elke x dat je gaat eten misschien?), misschien kan je zo’n flesje desinfecterende handgel in je tas doen, zo een waar je geen water voor hoeft te gebruiken ;]

Verder drukke plaatsen vermijden : festivals en andere uitgaansgelegenheden, drukke metro’s, treinstations (vermijden = niet wegblijven)

Beterschap met je vriendin ;]

X

[b]nou bedankt hoor.

Ik stel alleen een vraag en dan krijg ik zulke reacties. Mijn dag is weer helemaal goed.[/b]

Sorry dat je het zo opvatte, ik wijzig het wel ;]
X

Volgens mij bedoelde niemand het slecht hoor.

Dat kan, ik had alleen liever een normaal antwoord :slight_smile:

Niet obsessief gaan poetsen. Er bestaan ook altijd nog goede bacteriën.

meid, maak je niet druk. het is niet erger dan een normale griep. het wordt zó erg overdreven in & door de media, alleen de negatieve berichten worden gegeven. maar een paar dagen terug heb ik meerdere malen in het nieuws gehoord, dat het echt niet zo levensbedreigend is als wat men dacht. alleen mensen die al ernstig ziek zijn, hebben kans om eraan te overlijden. maar als jij gewoon gezond bent, ga je er echt niet dood aan. dus ik zou zeggen, just live your life! :wink: