Wat krijg je en wat betaal je zelf

Ik vroeg me eigenlijk af wat jullie zelf betalen en wat je van je ouders krijgt. En dan echt over het algemeen. Dus betaal je cadeau’s voor vriendinnen zelf of krijg je het, of betaal je het gedeeltelijk. En qua extra tassen enzo?

Ik krijg gewoon alles wat ik echt nodig heb. Dus een schooltas, beltegoed, kleren, eten, schoenen, jassen… Soms nog wel wat extra’s en ik kan gewoon naar de stad met mijn moeder als ik daar zin in heb.
Maar familie cadeau’s betaal ik zelf. En ook als ik bijvoorbeeld een tas er bij wil koop ik hem ook gewoon zelf. Ook als ik iets wil kopen in het centrum qua drinken, ijs enzo koop ik dat zelf. Maar ik krijg voor de rest wel de uitjes enzo betaald.
Dingen zoals telefoons enzovoorts vraag ik altijd voor mijn verjaardag of met kerst, tenzij hij echt kapot is want dan krijg ik een nieuwe.

En hoe zit het met jullie? Ben ik wel benieuwd naar eigenlijk.
Mijn beste vriendin krijgt bijvoorbeeld alles.

Hmm lucky girl,
Ik moet alles al vanaf mijn 15de zelf betalen, ;o
Maar daar heb ik niet echt last van ofzo, gewoon werken werken werken (;

Ik krijg helemaal niets. Moet bijna álles zelf betalen.
Of we moeten toevallig een keer in de stad zijn, dan wil ze nog wel eens iets voor me kopen, maar dat gebeurd bijna nooit want mijn moeder houdt niet van winkelen.

Nou. Ik vind dat jij ook al aardig veel krijgt hoor?
Ik betaal alles zelf… Kleding,cadeau’s,abonnement, autorijlessen etc. Alles wat ik wil betaal ik zelf.
Alleen mijn studie&schoolboeken betaald mijn mama. Maar volgend jaar moet ik mijn studie zelf betalen.

Eten&verdere kosten in huis spreekt wel voor zich. Die betaald mijn mama dus. (:

Ik krijg ondergoed en sokken xD en de standaard verzorgingsproducten (shampoo,deodorant etc.) en de rest betaal ik zelf.

Ik betaal alles zelf. Verzekeringen, kleding, schoolgeld + boeken, cadeau’s, uitstapjes ect. Maar dit komt omdat ik een BBL opleiding doe en rond de 30 uur per week werk. Ik woon nog wel thuis, en het enigste wat mijn ouders betalen is 't eten, ik hoef geen kostgeld te betalen ofzo.

Ik krijg de ouderbijdrage voor studiefinanciëring.

En verder betaal ik alles grotendeels zelf: kleding, make-up/verzorgingsproducten, studieboeken, collegegeld, treinkosten (als ik in het weekend reis), abonnement telefoon, cadeautjes etc. Aan mijn sport betalen ze mee (ik ¤20 per maand; zij ¤25).

Maar ik woon nog gewoon thuis dus eten enzo krijg ik gewoon :slightly_smiling_face:

Mijn ouders betalen mijn studie.
Kleren, cadeautjes, telefoon, dat betaal ik allemaal zelf, krijg geen kleedgeld of zakgeld.
Maar als ik met mijn moeder ga winkelen betaald ze vaak wel dingen voor me.
En dingen voor school sponsoren mijn ouders meestal wel want school vinden ze belangrijk (:

Lijkt me best vervelend als ik álles zelf zou moeten betalen… Mijn ouders zijn daar wel makkelijk in verder, ze willen wel echt gewoon alles betalen maar overbodige luxe vraag ik maar voor kerst/verjaardag of koop ik zelf.
Maar ja mijn beste vriendin die krijgt echt alles gewoon, wat ze maar wilt. Komt ook wel echt door haar moeder, die is echt zo’n dure dingen type, maar ik ging een keer met haar naar de stad en ik had gewoon tien euro voor een broodje en zij had 40 euro mee, en twee bankpasjes voor schoolspullen en als ze nog wat extra’s wou.
Het is alleen wel zo dat haar ouders er vrij weinig zijn, haar vader ziet ze echt niet zo heel veel en/of lang, en haar moeder is er dan vaker. Maar die gaan bijvoorbeeld soms ergens met zijn tweeën lunchen en dan eet zij alleen thuis, waar ze dan wel echt heel boos om wordt.

Ik betaal weinig zelf.

ik heb hetzelfde als de ts, alleen familiecadeaus worden ook betaald
maar ik rij paard (3 :grinning: ) en dat is wel heel duur, maar aangezien ik geregeld geld win geef ik dan meestal de helft aan mn ouders, zodat bijv. de benzine kosten weer weg zijn :slightly_smiling_face: dit gaat gewoon in overleg en vind ik niet erg
en meestal betaal ik eten en ijsjes enzo wat ik tussendoor koop bijv. op school zelf, maar ik mag als ik wil gewoon een paar euro uit mn moeders portemonnee halen als ik denk dat ik het nodig heb haha
ben super blij met mn ouders :grinning:

edit: ik krijg geen zakgeld, mn ouders betalen nu 12.50 per maand voor internet en btg doe ik nu zelf.
rijbewijs van scooter en auto wordt betaald (als ik niet ga roken) en scooter en auto krijg ik ook jeeej haha

mijn moeder betaald alles

Ik studeer nu, dus het ligt een beetje anders. Maar toen ik nog op de middelbare zat kreeg ik kleedgeld en had ik altijd een bijbaantje. Hiervan moest ik kleding en cadeaus enzo kopen. Maar schoenen en jassen kreeg ik.

soms betaald mijn mammie als we gaan winkelen, maar meestal betaal ik het gewoon zelf, school enzo betaald zij ook.
Verder werk ik, dus moet ik alles zelf gaan betalen

Ik betaal alles zelf, goed mijn ouders gaan wel meebetalen aan school geld. Maar verder dan dat betaal ik mijn kleding, kamer spullen en andere dingen allemaal zelfs. Elke maand maken ze wel 100,- over naar mijn spaarrekening Voor als ik het huis uit ga :slightly_smiling_face:

Ik krijg veel geld en hoef eigenlijk bijna niets zelf te betalen, alhoewel… Soms moet ik schoenen kopen van me kleedgeld, en dan is het meestal meteen op.

Maar als ik blut ben of geld nodig heb krijg ik een preek van me vader en meestal eindig ik weer rijk. :slightly_smiling_face:

Ohjaa. En ik moet zelf klasse-uitjes en cadeautjes voor vrienden betalen.

Ik betaal zelf vanaf mn 14de alles. Was mn eigen keuze.
Al mn kleding, schoenen, make up, cadeautjes noem maar op.

Abbo en school betalen ze wel (:

Sinds ik werk(16 jaar, ben nu 18) betaal ik alles zelf. Telefoonabbonement(voor mijn 17 werd het altijd betaald door mijn vader, sinds een jaar doe ik het zelf), lenzen, kleren, verzorgingsproducten etc etc. Maar soms worden er nog wel dingen voor mij betaald, bijvoorbeeld vandaag nog heeft mijn vader een heel bedrag betaald aan de ortho. En toen mijn kamer opnieuw werd behangt, heeft mijn pa ook alles betaald. Examentraining ook laatst. Dus de ‘grote’ dingen krijg ik wel.

ik krijg 90 euro kleedgeld in de maand, studie wordt betaald, prepaid.

kado’s moet ik zelf betalen.

hmm, ik moet cadeaus zelf betalen, ook voor vriendinnen, ehm, beltegoed krijg ik 10 euro per maand van mijn ouders, de rest betaal ik zelf. als ik met mijn moeder ga shoppen betaalt zij het, met vriendinnen betaal ik het zelf, behalve als ik het echt nodig heb. makeup betaal ik ook zelf, ohja en ook dingen als ijsjes eten met vriendinnen betaal ik zelf. schoolspullen betalen mijn ouders.