Wat kopen voor een cultureel persoon?

Ik ben uitgenodigd op een slaapfeest van mijn vriend & zijn beste vriendin.
want ze moesten nog hun verjaardag vieren blablabla… ;p
alleen ik wou nog een cadeautje kopen voor hun. voor mijn vriend is niet moeilijk,
maar voor die vriendin word het wat lastiger… ik ken haar nog helemaal niet zo goed, maar ze blijkt een cultureel persoon te zijn.
aangezien ik aanstaande maandag naar parijs ga, wil ik daar wat voor kopen,
maar wat is nou typisch parijs? want ik ben er nog nooit geweest…
dus hebben jullie ideetjes?
alvast heel erg bedankt! <3

als het de beste vriendin is van je vriend vraag je hem toch gewoon wat hij denkt dat ze wel leuk zou vinden?

Misschien iets van 't Louvre? Leuke kaarten met kunst-afbeeldingen, misschien een kunst-boek of euh… Zoiets? :stuck_out_tongue:

zo’n sleutelhanger met de eiffeltoren eraan is volgensmij altijd wel leuk om te krijgen, & idd een kunstboek met veel foto’s ofzo.

& in nederland kun je altijd nog naar de wereldwinkel gaan (a)

mijn vriend weet namelijk ook niet echt wat ze wil :stuck_out_tongue:
maargoed, bedankt voor de tips :slightly_smiling_face:

Vind het lief dat je iets in Parijs wil kopen :grinning:

Ik zou zo’n ‘speciaal’ souvenir kopen, er zijn daar genoeg van die kraampjes en je zal wel iets leuks zien liggen. :slightly_smiling_face:

een baret en nog allemaal dingetjes

Zo’n sleutelhanger van de eiffeltoren lijkt mij wel leuk,
en verder weet ik het ook niet sorry.

een baret is wel een leuk idee!
@ VintageROCKS; ik zal eens idd bij die kraampjes kijken!

maar zijn er ook speciale delicatessen in parijs, net zoals wij drop hebben ofzo ;p

Macarons! zeker wel die, zijn zegmaar echt een Parijse specialiteit :slightly_smiling_face:
is wel eten + wat duurder haha, maargoed

wat is dat precies macarons? :slightly_smiling_face:

De zoete luchtige kleurrijke eiwitschuimkoekjes met crème of ganache vulling met verschillende smaken variërend van vanille, pistache, frambozen en chocola tot zelfs olijfolie en wasabi zijn befaamd in Frankrijk en veroveren met al hun kleuren en smaaksensaties nu ook de rest van de wereld.

even van zo’n eetsite gehaald haha :slightly_smiling_face:

Die ken ik… die zijn lekker. Die heten toch Meringues? In ieder geval, wat ik altijd doe is gewoon de Franse bakker binnenlopen en vragen om Meringues. Zooo lekker.

aha! klinkt lekker :stuck_out_tongue:
en omdat die vriendin veel van kleurtjes houd, is dit al helemaal geniaal :grin:

nee, meringues zijn toch alleen maar schuim? Macarons zijn zegmaar twee koekjes met daartussen nog een laagje jam-achtig iets, in verschillende smaken :]

Ohja. :grinning: Het is “laat”, ik ben niet slim meer. Wij kopen altijd zo’n doos met een combinatie (lekker lekker lekker) en dan Meringues met aardbeien, chocolade, mokka smaak enzo… Heeeerlijk. Of van die hele grote witte.