wat kan je gaan doen als je huisarest hebt

aggghh ik heb van mn ouders huisarrest gekregen omdat het niet goed ging op school. ik mag pas weer weg als al mijn cijfers weer voldoende zijn maar we krijgen voor die vakken bijna nooit toetsen. dus wat kan ik nu in de tussentijd allemaal thuis gaan doen?? iemand leuke ideeen
btw ja ik weet het is slim om nu op school te concentreren maar ik bedoel wat kan ik in het weekend dan doen enzoo

Huiswerk?
In het weekend; tv kijken en computeren?

Ja inderdaad: huiswerk maken en leren zodat het snel afgelopen is :stuck_out_tongue:
En verder chatten met vrienden, film kijken, lekker in bad, iets lekkers bakken, tijdschriften lezen…genoeg leuke dingen :slightly_smiling_face: En misschien mogen er wel vriendinnen op bezoek komen?

leren (:

tekenen, dat doe ik altijd, daar kan ik me ect 5 uur achter elkaar mee bezig houden! maawr daar moet je wel van houden.

voor de rest gewoon standaart: iets bakken, internet, girlscene ← yeah , lief doen voor je ouders, enz enz

Lost kijken
Glee kijken
Harry Potter kijken
Sims doen
Tekenen
Instrument leren spelen
Kamer opruimen
Werken!?

Aan school werken, tv kijken, tekenen, schilderen, kamer opruimen, internetten

DIY’en
Kledingkast uitmesten
Er is een prachtig anti-verveel topic met allemaal dingen die je kan gaan doen als je je verveelt, die zijn natuurlijk ook prima bruikbaar bij huisarrest.

Wreck this journal.

Alles extreem opruimen en schoonmaken. (Al je oude spullen die je minstens 2 jaar niet meer hebt aangeraakt zoals oud speelgoed wegdoen/weggeven.)

Nieuwe dingen leren koken/bakken.

Goede boeken lezen.

Jezelf iets nieuws leren.

(En natuurlijk Girlscene, series en films kijken, DIY beautybehandeling, maar ik dacht ik noem wat dingen waar je echt nog iets aan hebt. ;P)

Laten we beginnen met leren, maar dat snap je zelf denk ik ook wel;)
Begin aan de taken die je áltijd voor je uit schuif, nu heb je de tijd om ze toch te doen;)

+
The Vampire Diaries kijken
The Secret Circle kijken
The Walking Dead kijken
Heroes kijken
Jersey Shore kijken

Echt, als je series gaat kijken ben je zo door je tijd heen :’) Helemaal al deze series, dan wíl je gewoon steeds de volgende aflevering kijken.

huiswerk en wel goeden cijfers halen dat ouders weer trots op je kan zijn

Maak een planning voor je huiswerk. Leg uit aan je ouders dat als je dit allemaal gedaan hebt, dat je daarna wat leuks mag doen. Thuis of ergens anders.
Leg uit hoe vaak je toetsen krijgt en dat je het erg oneerlijk vind dat je straks misschien een hele periode thuis moet zitten omdat je geen toetsen krijgt én dus je cijfer niet op kunt halen! Het zou ontzettend zuur zijn als dit een hele periode duurt, voordat je eindelijk eens die toets hebt waarmee je je cijfer op kunt halen…

Je kunt op google intypen: let me watch this
Dat is een website waar je een heleboel films en series kunt kijken! Gratis en voor niets! Het enige nadeel is wel dat je geen Nederlandse ondertiteling hebt. Maar het is heel goed voor je Engels, kijk ik vaak samen met mijn vriendje. Als ik een keer een woord of zin niet begrijp, zegt ie het gewoon eventjes. Kei handig! Alleen niet zo handig als je alleen bent…

Maar met je huisarrest, dat houdt natuurlijk in dat je niet naar buiten mag naast school en andere verplichtingen… Maar mag je wel vriendinnen op bezoek krijgen? Bijvoorbeeld in het weekend! dat zou het allemaal al een stuk makkelijker maken. Je zou dan samen iets kunnen doen, al is het dan binnen.

Anders kun je misschien iets bakken? Zoutjes, een taart, appelflappen, muffins/cupcakes…
Lees een leuk boek? Shoppen op internet?

Ik heb zonet huisarrest gekregen voor 2 maanden :rage:
Als ik thuis ben moet ik ook gelijk mijn telefoon inleveren :bored:
Ik heb de aankomende tijd veel feesten en ben bang dat ik die moet missen

Mijn vraag aan jullie is wat kun je het beste doen als je ouders in anderhalf week zo boos en verdrietig op en om je zijn en wat je moet doen als je huisarrest hebt

alvast thx!

Je voortaan beter gedragen

netflix, selfies maken, haarstyles uitproberen, diys…