Wat kan je er mee? Maw en maatschappijleer

Hooi,

Ik ben over het algemeen best wel goed in maatschappijwetenschappen en maatschappijleer. Wat kan ik er eigenlijk mee? Ik vind het erg interessant (behalve politiek). Maar is er eigenlijk een studie die daar een beetje te maken heeft?

Wat is eigenlijk het verschil tussen maatschappijwetenschappen en maatschappijleer? Ik heb namelijk zelf geen maatschappijwetenschappen.

Dit heb ik via google gevonden:

Maatschappijwetenschappen is het enige vak op school dat een inleiding vormt op een sociaal-wetenschappelijke, journalistieke, juridische, sociaal- of cultureel-maatschappelijke opleiding. Deze vervolgopleidingen vragen namelijk allemaal een zeker inzicht in maatschappelijke processen en theorieën en de wereld waarin je leeft.

Maatschappijleer is vooral de basis over de maatschappij (cultuur, media, politiek).
Bij Maatschappijwetenschappen ga je dieper in op deze onderwerpen (bijv. onderzoek doen en analyseren van gebeurtenissen).

Zeer relevant voor studies als Sociologie, Algemene Sociale Wetenschappen, Journalistiek, Geschiedenis, Politicologie en Bestuurskunde.

Ja je zou sociologie of humanisme(??) kunnen doen!
Ik vond maatschappijleer altijd heel interessant.