Wat kan ik maken voor een high tea

hallo,
wij hebben aankomende week een soort 'high tea’met alle meiden uit de klas voor een klasgenootje wiens moeder erg ziek is.
nu heeft iedereen dus super leuke ideen om te maken, en ik; koos idee loos
weet weer helemaaal niks om te maken…
ik wil iets maken wat wel gewoon creatief is maar ook niet te moeilijk
help me…

[i]edit mod: titel mag niet in hoofdletters en moet duidelijk zijn

Kersenflappen!

Koop een pakje bladerdeeg en een blikje vlaaifruit in de supermarkt.
Vlaaifruit op het bladerdeeg, driehoekje vouwen. Goed dichtmaken.
Beetje ei of melk erop zodat ze bruiner worden, en suiker erover :slightly_smiling_face:
Dan in de oven! Ongeveer 20 minuutjes op 220 graden.

Maar kijk vooral (tussendoor) even hoe ze eruit zien en bepaal dan of ze nog langer moeten!

Dit had ik gemaakt voor de high-tea bij mij op school.

weet je ook hoelang ze in de oven moetenn??$

Scones, cupcakes, wraps, brownie, taartjes…
De vraag is eerder wat je níet kunt maken!

Heb mn post net aangepast haha

ja maar iemand maakt al scones, een ander cupcakes, brownies, en voor taart word ook gezorgt, die wraps zijn wel een goed idee!

Wraps met kip of zalm.
Kruidenkaas en rucola.

Wat super lief dat jullie dit voor haar doen!
Als er al zoveel zoete dingen worden gemaakt, is het misschien leuk om iets hartigs te maken? Het idee van de wraps hierboven is erg leuk en makkelijk.
Je kunt ook minisandwiches maken, doen het ook altijd erg goed! Brood roosteren in broodrooster of grill, wat lekkere dingen ertussen zoals: sla, bacon, kaas, ham, tomaat of kip en dat soort dingen en dan in leuke kleine stukjes of driehoekjes snijden en een prikker erdoorheen.

Van die prikkers met mozarella bolletjes en cherrytomaatjes?

awh, lief idee !
Misschien kan je mini-appeltaartjes maken in een cupcakevormpje?
Je kan ook nog in het hightea topic kijken!

ik zou eerlijk bekennen mijn appeltaarten smaken wel goed maar zijn meestal niet helemaal goed dus ikdenk dat dat misluktt

awh, mijne ook hoor! Maar als ze zo klein zijn, lukte het wel goed! :slightly_smiling_face: En anders appelkruimel? Dan hoeft het er niet echt goed uit te zien.

Zoet: Brownies, cupcakes, scones met lemon curd en slagroom.

Hartig: Quiche, kleine sandwiches. Een wrap insmeren met roomkaas en dan sla en zalm er op, strak oprollen en in stukjes snijden.

Oreo brownies!! Gewoon een browniemix kopen. Dan de helft in het bijbehorende bakje doen, de oreo’s heel erop en dan de rest eroverheen gieten. Kan met meerdere lagen. HEERLLIJK :heart_eyes::heart_eyes:

Quiche in cupcakeblik, heel simpel… Bladerdeeg erin, groenten, vlees, ei wat je lekker vindt… En dan afbakken…

Wat een dramatische titel :")

Prikkers met allerlei gezonde dingen erop? Wraps met zalm en smeerkaas (mozarella vorm)? Quiche? Een oreo taart? Fruitcocktail/hapjes? Er is zoveel.

Klinkt idd alsof je in een schuilkelder zit met 20 hongerige mensen, 15 blikken bruine bonen, zes bussen poedersuiker en een ei :wink: maar goed :stuck_out_tongue:

Er kan zoveel! Idd die flapjes zijn heel makkelijk. Croissantjes met worstjes erin zijn ook altijd geliefd (hartig dus, vind meestal relatief teveel zoet bij high tea :slightly_smiling_face: ). Verder smulweb.nl of allerhande - zoveel recepten!

Misschien kun je een hartige cupcake ofzoiets maken, aangezien er al veel zoets wordt gemaakt?

thankyouu everybodyy