Wat kan ik het beste doen?

lieve mensen,
ik heb toch maar even een nieuw account aangemaakt, omdat ik niet herkent wil worden!

ik heb tijdje getwijfeld om deze topic aan te maken, maar ik weet het zelf echt even niet.

Ik heb ergens in maart een jongen goed leren kennen (ik kende hem al wel, maar niet erg goed) we whatsapp’en veel en hebben elkaar nu 3x met zn tweeen gezien. verder zien we elkaar meerdere keren in de week met een groep.

op begin waren het al best wel serieuze gesprekken, maar meer in het algemeen. Niet over onze eigen problemen ofz. Maar de laatste maand verteld hij wel veel over zijn problemen. Hij zit op moment erg in een dip en heeft het laatste tijd erg moeilijk. Ik probeer er zo veel mogelijk voor hem te zijn, en hij verteld liever zijn problemen niet echt maar toch hebben we lange gesprekken dat het wel goed komt, en alles. Hij verteld het op moment nog liever niet.

nu begon ik na enkele weken te merken dat hij me wel een leuk meisje vond. Maar nog niet zo erg dat hij me echt leuk vond. Ik wilde er alleen niet te veel over nadenken want ik zie hem niet op zo’n manier.

Nu liet hij 2 dagen voor zijn examenperiode vallen op whatsapp dat hij me wel leuk vond, niet letterlijk, maar het kwam er op neer. We hadden afgesproken na zijn examens er over te praten, en ik had verder niks over mijn gevoelens gezegd alleen in zelfde gesprek ging over de stap zetten alleen dat hij bang was teleurgesteld te worden. Dus ik had gezegd: Maar een ander antwoord dan je wilt hoeft niet altijd teleurstellend te zijn, het kan achteraf ook goed blijken te zijn en ieder geval duidelijkheid.

nu zijn zijn examens om, maar is hij zich afgelopen 2 weken heel erg rot gaan voelen. ik was vandaag bij hem om te praten (over ‘ons’, hij had gewhatsappt dat hij zich erg kut voelde als hij dingen over mij en jongens hoorde en graag wilde weten hoe het zat tussen ons) maar uit eindelijk durfde we er allebei niet over te beginnen en op einde: oke we doen ander keertje oke?

ik durf het alleen niet, maar weet dat keer over moeten hebben. Maar ik ben zo bang dat ik hem nog meer pijn doe. Het is zo lieve jongen maar ik heb gewoon geen gevoelens voor hem. Hij voelt zich rot en wil hem niet meer rot laten voelen. Hoe kan ik dit goed over laten komen zodat hij zich het minst kut voelt?

liefs.

Het toch vertellen. Hoe langer je er mee gaat wachten, hoe kutter het voor hem wordt. En hij komt er sowieso wel weer overheen, hij wil toch ook liever een meisje die hem heel erg leuk vindt? Ik snap dat het moeilijk is, maar ik zou het gewoon proberen zo subtiel mogelijk proberen te brengen. Zorg wel dat je echt duidelijk bent want een vaag verhaal vol met hints snappen jongens toch niet. Succes ermee nog!

ik zou het ook gewoon vertellen, want als je het gaat faken kwets je hem nog meer, door eerlijkheid en zijn mening kom je verder, vraag dan aan hem wat hij wilt, vrienden blijven of afstand houden. en er gewoon voor hem zijn als het nodig is en als hij erom vraagt. de waarheid is hard maar na een leuge komt het nog harder aan. succes!