Wat kan ik het beste doen

Heeee,

Ik heb een beetje een ingewikkeld verhaal. Ik heb vroeger een jongen leren kennen die bij mij op de basisschool zat. Hij is een topsporter en begint ook langzaam een bekende Nederlander te worden. Naast dat ziet hij er erg leuk uit en is hij slim. Ieder meisje vond hem super aantrekkelijk en leuk, maar ik niet heel erg. Ik ben nooit zo van de iets-te-perfecte jongens omdat ik me dan al heel snel ondergewaardeerd voel ( dit klinkt cliché-matig maar het is écht zo!!). Vorig jaar ben ik hem na 4 jaar weer tegengekomen. Toen zijn we met een groep mensen uit geweest. Het was erg gezellig en sindsdien hadden we nog een beetje objectief contact. Toen had ik hem een paar maanden niet gesproken. Toen 5havo vorig jaar niet zo goed eindigde heb ik het dit jaar dus over moeten doen. En toen kwam ik bij zijn broertje in de klas. En je raad het al, ik ben verliefd op hem geworden. Hij is bijna het tegenover gestelde van zijn broer. Heeft het moeilijk op school, is geen topsporter en ziet er (volgens andere) minder knap uit. Maaaar ik vind hem écht heel erg leuk!!! Toen ik met hem een gesprek aanging liep het gesprek uit naar relaties enzo. Hij zei dat wanneer hij contact met een meisje had, bijna elk meisje tegen hem zei dat hij zo een knappe broer had en dat het zo gaaf is dat hij het zo ver al heeft bereikt op mijn leeftijd. Sterker nog, toen ik tegen hem zei dat ik het leuk vond dat ik bij hem in de klas was gekomen, was het eerste wat hij zei: “Leuk hè, met het broertje van (naam broer)…”. En toen kon ik gelukkig uit mijn strot krijgen: “Nou voor mij ben je gewoon (naam) hoor, don’t worry”. Maar toen was er laats een feestje, waar ik hem en zijn broer was tegengekomen. En zijn broer en ik waren aan het praten ( Hij nam helaas geen deel aan dit gesprek, ik weet ook niet waarom) toen hij mij ineens probeerde te zoenen, VOOR DE OGEN VAN HEM… Op dat moment was ik weggelopen en sindsdien heb ik bijna nooit contact met hem. Ook omdat ik weet dat een meisje dat ik ken hem ook leuk vindt. En zij is heel leuk en heel knap en ik vind het echt kut… Want ik ben gewoon bang dat hij met haar eindigt en ik vind hem gewoon heel leuk en ik weet niet wat ik moet doen… Soms heb ik wel oogcontact met hem en trekt hij gekke bekken, waar ik heel erg om moet lachen, maar zodra ik een gesprek met hem wil beginnen verschijnt er echt een muur en er komt gewoon nauwelijks meer wat uit zijn mond terwijl voor die avond praatte we juist heel veel en konden we heel erg lachen enzo. En als ik hem nu met dat andere meisje zie kan ik serieus wel janken…

Jij laat zien dat je hem leuk vindt en doet je best. Meer kan je niet doen

Praat met hem en neem initiatief, zo laat je zien dat je in hem geïnteresseerd bent.