Wat kan ik doen?

Hey iedereen,
misschien is dit niet helemaal een gepaste titel, maar als ik het verhaal verteld heb, zullen jullie misschien beter raad kunnen geven.
Ik heb bijna 1 jaar en 5 maanden een vriendje. De laatste weken heb ik het nogal moeilijk met mezelf en dat werk ik steeds vaker uit op hem. De laatste dagen, 2 weken ongeveer, ben ik hierop gaan letten omdat het voor ons beiden niet leuk is. Toen ik eergisteren zogezegd boos op hem was, want dat dacht hij, heeft hij gezegd wat op zijn lever lag. Het komt erop neer dat hij zijn vrijheid mist. Hij zou graag ooit een pauze nemen zodat we elkaar niet beu raken en dat we weer beseffen hoe graag we elkaar zien. Toen moest ik gewoon weten of hij hiermee ook bedoelde dat hij mocht kussen of meer met andere meisjes. Hij vond dat dit moest kunnen en daar ben ik het niet mee eens. Ook zegt hij dat hij misschien later spijt zal hebben dat hij heel z’n jeugd met 1 persoon heeft doorgebracht en daarom zou hij een weekje in de zomer zonder relatie willen zijn. Ik begrijp hem volledig en ik weet dat hij me graag ziet. Maar toch kan ik dat hem moeilijk toestaan, vind ik, want ik mis mijn vrijheid totaal niet, ik ben doodgelukkig en later (als het gedaan zou zijn) zou ik nooit spijt hebben , omdat ik weet hoe gelukkig hij mij gemaakt heeft en hoeveel ik van hem hou. Hij is de persoon waar ik heel mijn jeugd bij wil zijn! En ik weet nu gewoon niet wat ik moet doen? Ik wil hem niet kwijt, maar dan moet ik hem die pauze geven. En als ik dat doe vind ik dat ik hem gewoon toesta om mij te bedriegen en dan weer bij mij te komen. Ik zal sowieso jaloers zijn en proberen te achterhalen met wie hij mij dan zou bedrogen hebben en misschien kan ik hem dan wel later niet meer normaal aankijken na de pauze. En ik weet ook dat ik dan zelf met andere jongens mag kussen, maar dit is het laatste wat ik wil !
Ik weet echt niet meer wat ik moet doen…

Als ik het zo hoor, is het alleen maar slecht voor je relatie om die pauze toe te staan.
Ik zou het ook niet accepteren als mijn vriend een break wilde om met andere meisjes te kunnen gaan tongen. Daar heeft hij mij voor en niemand anders.
Stel anders een break voor met regels. Dus geen andere meisjes, maar elkaar gewoon een tijdje missen.

een break; ok…
zoenen met andere meisjes; nee gewoon niet !
als hij echt van je houd en verliefd op je is heeft hij daar geen behoefte aan.

hij wil een break oke, maar dan ga je gewoon NIET met andere meisjes zoenen

Een break kan goed zijn, gewoon om te beseffen dat jullie van elkaar houden, maar dat doe je niet door anderen te zoenen. Dus ik zou idd een break met regels voorstellen.

Ik weet niet zeker of hij hiermee zo blij zal zijn. Een break om te beseffen dat we elkaar echt niet kunnen missen vind ik ook wel een goed idee, maar hij wil dit ook vooral om zichzelf weer vrij te voelen en dat is volgens hem door die andere meisjes denk ik

^Dan vind ik persoonlijk dat hij niet genoeg van je houdt. Maar goed, ik geloof in monogamie en niet in open relaties (hoewel die voor sommige mensen natuurlijk kunnen werken)
Ik zou het zelf niet aan kunnen mijn vriend toe te staan met andere meisjes zulk intiem lichaamscontact te hebben. Hij heeft het met mij te doen en daar moet jij ook duidelijk in zijn.
Geef je grenzen aan. Als hij het er niet mee eens is, denk ik dat het toch een behoorlijke dooddoener in je relatie is.

Ik geloof ook zeker niet in open relaties, maar ik twijfel zo omdat dat misschien de enige manier is om bij hem te kunnen blijven. Ik hebhet hem ook dat ik dat niet zou aankunnen. Dankuwel allessinds, en ik zal duidelijk maken aan hem dat ik niet wil dat hij met andere meisjes bezig is.