wat kan ik doen?

ik ken dus een jongen,hij is nu vijftien,en ik maak me een beetje zorgen om hem.
hij rookt sinds zijn twaalde nu ong pakje per dag,ook haalt hij hasj en weed van drgsdealers bij ons in het park die dealt die dan weer door op school.hij heeft ook altijd heel veel geld bij zich(ik vraag me af hoe hij der aan komt?hij heeft geen baan)
ik zit hier zo mee omdat ik hem ken als een lieve jongenij,maar hij verpest zichzelf nu gewoon,hij heef ook zulke verkeerde vrienden!
wat moet ik hiermee? is er een manier omhem te helpen?

Dat roken is toch niet zo erg? : P
Tuurlijk het is niet goed voor je gezondheid blablabla, maar daar kiest ie zelf voor
En ik ken zoveel mensen die in softdrugs handelen, zolang het daarbij blijft is er niet zoveel aan de hand lijkt mij

ik vraag me in sommige gevallen af of je iemand wel zou moeten willen helpen…
ik bedoel, hij kiest er duidelijk zelf voor, want hij verkoopt het zelfs… heb je het
er weleens met hem over gehad? hoe hij erover denkt enzo?

Het is natuurlijk erg, maar bemoei er niet teveel mee.
Hij zou vast niet luisteren en ook al luistert hij; hij is verslaafd denk ik…
Ik zou gewoon met hem omgaan, maar niet al te…
Ben bang dat je ermee in aanraking komt…

Veel succes.

normaal vind ik roken ook niet zo erg maar hij rookt heel veel en hij is gwn stoned op school en hij is pas net vijftien

er is nog wat hij vind me leuk en ik zie hem elke dag!
hij weet wat ik ervan vind,van al dat gerook
maar hij weet niet dat ik weet dat hij aan de drugs zit!

gewoon niet ermee bemoeien en het beste eruit halen. Als je hem mag om wie hij is zou ik er niet mee zitten. En zoals @SAFILLe zegt is het zijn keuze. Hij bepaalt het om stoned op school te komen. Probeer te praten met hem of iemand anders…

Verplaatst naar lifestyle.

upje voor jou?

ik snap je zorgen
maar ben bang dat je hier niks aan kunt doen.
zo’n jongen moet zelf inzien dat hij niet goed bezig is.

dankje(L)

Het is niet jou verantwoordelijkheid. Als je je echt zorgen maakt kun je het zijn ouders vertellen, maar dat wil hij/jij waarschijnlijk niet. Ik ben bang dat het spreekwoord ‘wie niet luisteren wil moet maar voelen’ hierbij erg gepast is.

^Dat vind ik een beetje erover. Het is zijn eigen beslissing en zij heeft het recht niet om zich er zo erg mee te bemoeien.

Misschien kun je het erover hebben met hem. Maar voor de rest is het zijn eigen keuze, hij moet zelf weten wat hij wel en niet doet. Hij is geen kind meer, het is niet jouw verantwoordelijkheid.

Ik heb toch ook gezegd dat het haar verantwoordelijkheid niet is? Ik zei alleen dat het een optie is als het haar heel erg dwars zit. En iedereen heeft het recht om zich zorgen te maken om dat persoon.

Alles is wel zon beetje gezegd toch al, dusja. UPJE

jullie hebben gelijk het is zijn eige beslissing!

Ik heb het zelfde maar dan met een goede vriendin van mij. Ze zit aan de soft drugs, en doet ook tegenwoordig aan hard drugs. Ze rookt en drinkt ook. Ze doet alles zo maar te zeggen.
Ook zij heeft altijd geld voor drugs en roken en drank gehad, ook toen ze geen baan had. Zij pakte het volgens mij van haar ouders, en rookte vaak van andere mee. En pilletjes etc ook.

Wij (mij en me vriendinnen) maakte ons eerst ook heel zorgen, maar na een tijdje zoekt hij/zij geen contact meer met jou en de rest van zijn ‘normale’ vrienden. Hij zoekt blow-maatjes etc. en daar gaat hij mee om. Je kunt hem niets inpraten hoor, die mensen zijn daar te koppig voor.
Ik weet niet wat je er aan kan doen, ik heb het bij me neer gelegd. Mijn vriendin gaat er kapot aan, ze doet zichzelf dit aan. Bij mij hoeft ze niet te kopen als er problemen daar over zijn.

Je kunt hem niet helpen of dwingen te stoppen of wat je ook wilt; hij moet gewoon een keer keihard op z’n bek gaan en dan inzien dat hij verkeerd bezig is. Hopelijk gebeurt dat snel.

ik hoop het ook!
heb vandaag gehoort dat die voor paar dagen geschorst is,wegens vechtpartij
ach ja,hij kiest er zelf voor!