Wat kan ik doen?

Ik weet eigenlijk niet 100% zeker of dat ik dit op de goede forum zet.

Ik ben vorig jaar begonnen met voedballen. we hebben 1 Dames team en de rest zijn allemaal heren teams. Sinds dit jaar heeft de Selectie een nieuwe keepers trainer die hun keepers traint. omdat wij op niet altijd een trainer hadden wilde hij ons soms trainen. de keepers trainer is 50+ ik vond het altijd wel fijn als we met hem konden trainen zodat we dan toch iets hadden gedaan.
Maar ik merk steeds vaker dat hij aan mij zit voor en na de trainingen.
Afgelopen week heb ik met een aantal jongens van de Selectie staan praten en die vertelde me dat de Keepers trainer tijden het douchen naar de Selectie staat te kijken.
afgelopen donderdag na de training zat ik in de kantine wat te drinken en toen kwam hij langs lopen. hij kriebelde me in mijn nek en liep weer door. ik ben sowieso niet een grote fan van mensen die me aanraken als ik ze niet goed ken. maar ik weet niet zo goed wat dat ik hier mee moet doen. Ik wil het mijn ouders niet vertellen maar 3 team genoten weten wel dat ik er mee zit. wat kan ik doen?

sorry voor de lange tekst

Je moet kunnen aangeven dat je het niet prettig vindt dat hij op die manier contact zoekt met je. Het aanraken bijv. Dat kun je best tegen hem zeggen. Als hij daadwerkelijk staat te kijken tijdens het douchen dan zou ik iemand op de club in vertrouwen nemen die je hiermee kan helpen. Je ziet laatst dat er een jongen in het zwembad ervoor is opgepakt. Ongeacht leeftijd, het is niet okee.

Ik snap dat het eng is om zoiets te zeggen, misschien kun je eerst met je lichaamstaal laten blijken dat je het niet fijn vindt (weg stappen, zijn hand weg wuiven), maar als dat niet werkt moet je het toch zeggen.

En dat kijken bij het douchen kan echt niet, als dat zo is dan moet je daar zeker iemand over inlichten!

Als hij je aanraakt en je krijgt er een onprettig gevoel bij is het gewoon niet goed. Probeer inderdaad met lichaamstaal of een blik te laten merken dat je het helemaal niet leuk vindt. Blijft 'ie het dan toch nog doen, trek dan wel je mond open. Desnoods tegen iemand anders die je kan helpen. Succes!

Misschien bedoelt hij die kriebel in de nek niet verkeerd of wat dan ook. Maar als jij het niet fijn vind dan behoord hij dat niet te doen en zou ik idd eerst ‘wegschieten’ met je hoofd enzo. Op zo’n manier dat hij wel doorheeft dat je het niet fijn vind.
Gebeurd het na 2 of 3x nog steeds, dan kun je hem gewoon zeggen dat je dat liever niet hebt. Hij is een trainer en hoort te luisteren daarna. Als hij dan nog niet er mee op houdt; ouders in lichten.

Over dat douche verhaal… er gaan altijd veel verhalen rond… Ik weet niet, omdat mensen dat zeggen hoeft dat niet perse waar te zijn. Als het niet waar is maar iemand heeft het aan een volwassenen verteld alsof het wel de waarheid is, kan die man in behoorlijk grootte problemen komen. Dit is niet zomaar iets.
Als iemand er echter zeker van is (desnoods bewijs heeft) dan direct iemand inlichten! Dat is walgelijk en mag echt niet!

Ongeacht zijn bedoelingen, dit is ongehoord en hij zou gewoon zijn poten thuis moeten houden. En wat het ook is wat hij doet, als jij je er niet fijn bij voelt moet het ophouden. Ik snap dat het lastig is om hem te zeggen dat je wilt dat hij ophoudt, al helemaal omdat hij je zo’n vervelend gevoel geeft. Ik snap alleen niet dat je dit niet aan je ouders wilt vertellen? Die kunnen waarschijnlijk beter met hem hierover praten als jij het niet durft.