Wat kan ik doen?!

Hello girls.

Ik sprak net met mijn tante. Het gaat helemaal niet goed met mijn neefje. (Net 20 jaar geworden)
Hij heeft last van zware epilepsie, ook is hij lichamelijk en geestelijk gehandicapt.
Hij moet elke dag veel medicijnen innemen etc.
Van de week is hij in het ziekenhuis geweest omdat hij heel vaak duizelig is. Vandaag heeft mijn tante te horen gekregen dat dit gelukkig niks levensbedreigend blijkt te zijn.
Wel maken wij ons HEEL veel zorgen, want hij heeft het vaak over zelfmoord plegen, omdat hij het allemaal niet meer ziet zitten. Hij kan geen dingen doen die andere mensen van zijn leeftijd doen vanwege zijn beperkingen. Nou heeft mijn tante contact opgenomen met psychische hulp, maar ik vroeg mij af of jullie misschien iets weten wat IK nog kan doen? Wil namelijk alles uit de kast halen om m’n lieve neefje te helpen, ben zo ongerust…
Zwaar om dit aan jullie te vertellen, maar ik moest dit echt even kwijt.
Alvast bedankt…

Sorry, ik het zou het echt niet weten, maar ik wil wel even zeggen dat ik het super lief vind dat je je zo veel zorgen maakt! Veel succes en ik hoop dat je neef geholpen kan worden!

Er is toch wel iets dat hij zou kunnen ondernemen?
Al zit ie in een rolstoel, dan kan je wandelen of naar de markt samen?
Film kijken met hem en chillen zoals jongeren dat doen.

Zit hij ook bij een pycholoog of zoiets dergelijks waarmee hij kan praten?
Je kan altijd wel iets leuks met hem doen iets wat hij leuk vind ?
Sterkte

Nee, hij zit niet in een rolstoel maar kan wel heel moeilijk lopen.
Houdt het ook niet lang vol op feestjes enzo. Dan krijgt hij teveel last van alles.
Ja dat doe ik opzich wel, hij heeft wat dat betreft verder ook wel gewoon vrienden waar hij af en toe iets mee doet. Ik zal inderdaad proberen veel tijd vrij te maken voor hem en leuke dingen te doen met hem. Thanks!

Nee hij woont niet echt in de buurt, en ik werk best veel dus heb niet altijd tijd, maar ik heb verder wel veel contact met hem. Hij weet wel dat hij altijd bij mij kan komen als hij een probleem heeft. Ik ga daar langs als ik tijd heb om even een spelletje te doen met hem ofzo, maar schrok zo erg toen ik dit hoorde…

Lief van je, dankjewel!

Ja, m’n tante heeft over een paar dagen voor het eerst een gesprek met hem bij een psycholoog.
Dankjewel.

Dat ja!