Wat kan ik doen voor mijn vriendin?

De oma van mijn vriendin is gisteren overleden. Daarom was ze er gisteren niet, maar vandaag was ze er wel. Normaal heeft ze altijd zo veel te vertellen, maar vandaag was ze stil. Ik wist niets over de dood van haar oma. Later kreeg ik het te horen van mijn mentor en ik schrok enorm. Mn vriendin sliep elk weekend bij haar oma (ze heeft geen opa) en daarom had ze ook een heel sterke band met haar. Ze was volgensmij meer bij haar oma dan bij haar eigen moeder. Haar oma stierf gisteren dus aan een hartstilstand.

Dus op school vandaag was ze zoek, de hele dag. Mijn mentor belde naar haar ouders maar die wisten ook van niks. Omdat ik haar beste vriendin ben, mocht ik naar haar zoeken. Ik vond haar op de meisjeswc op de 3e verdieping. Ze zat te huilen op de wc, de hele dag! Ik heb haar toen geprobeerd te troosten maar ze was té verdrietig

Zo ken ik haar niet, ik wil mijn oude vriendin terug. Hoe kan ik ervoor zorgen dat ze er weer bovenop komt? Is er iets wat ik voor haar kan doen? Iemand tips?

Groetjes.

Het is heel moeilijk om te bepalen wat je voor haar kan doen, want iedereen is anders. Laat in elk geval merken dat je er voor haar bent, en dat ze met jou herinneringen kan ophalen over haar oma. Vraag haar anders of je verder wat voor haar kan doen, want zij weet het beste wat ze het liefst wil. En het belangrijkste; geef haar de tijd. Ze zal niet binnen 3 dagen weer supervrolijk zijn, het kost tijd om de wond te helen. Succes!

Je oude vriendin krijg je (waarschijnlijk) helaas niet binnen een vingerknip terug. Als het jou vriendin is, vraag dan gewoon of je wat voor haar kan doen;) Praat met haar, bel haar gewoon spontaan een keer op om te vragen hoe het met haar gaat zodat ze weet dat je haar steunt. Toen mijn opa overleed was ik er natuurlijk helemaal kapot van, de vriendinnen die ik toen had bleken helemaal niet zulke leuke vriendinnen te zijn… Toen ik over de begravenis aan het praten was luisterden ze wel maar toen er en jongen uit de klas langs liep ging alle aandacht naar hem. Stond ik daar dan, met hun ruggen gekeerd naar mij… Gelukkig was er 1 die me wél hielp:) Dat is echt m’n liefste vriendinnetje. Wij kunnen echt altijd bij elkaar terecht. En ik weet dat ik het heel fijn vond als ze spontaan vroeg hoe het nou met me ging (sms, bellen, langskomen). Of ik wat leuks wilde doen om het ‘eventjes te vergeten’. :wink: Wees niet bang dat je iets fout doet. Zij begrijpt namelijk echt wel dat jij het ook moeilijk vind en ze vind het waarschijnlijk alleen maar fijn dat jij haar steunt. Dus ga niet niet helpen omdat je niet weet hoe;)

Succes!

Ik denk dat je haar gewoon even tijd moet gunnen. Laat haar merken dat je er voor haar bent en dat als ze je nodig heeft ze altijd bij jouw terecht kan. Het verwerken kan best lang duren dus ook daar moet je haar de tijd voor geven.
Het duurt denk ik nog wel even voor dat je je oude vriendin terug krijgt. Vooral omdat ze zo hechte band had met haar oma. Hou gewoon goed contact met haar en zou als ik al zei geef haar te tijd op te rouwen

Succes!!!

Ze heeft denk ik even tijd nodig om het te verwerken.
Laat weten dat je er voor haar bent en dan zal ze wel een keer naar je toe komen.
Het kost nou even tijd voordat ze weer de oude is.

“Zo ken ik haar niet, ik wil mijn oude vriendin terug.”
Het is toch logisch dat ze erg verdrietig is? Het is nog maar net gebeurd en ze had er een goede band mee.
Je moet gewoon zien dat je er voor haar bent, dat ze bij je terecht kan indien nodig, dat je naar haar luistert enzo. Ze zal het heus nog wel een tijdje moeilijk hebben, maar uiteindelijk zal ze wel weer kunnen lachen. Dat moet je gewoon zo snel niet verwachten.

Ga leuke dingen met haar doen om haar af te leiden