wat kan ik doen om haar te helpen?

• weg

hee, ik snap je verhaal.
Ik heb dit zelf ook meegemaakt, van de andere af dan.
Behalve dat ik er echt niet uitzie, maar dat even terzijde.

Je kan niks doen, niet reageren is idd verstandig.
Kijk of ze wel goed eet, een minderwaardigheidscomplex leid soms tot niet goed eten en als ze vaak chagrijnig kan dat er ook mee te maken hebben. bijv. ze eet teveel, chagrijnig omdat ze zo aankomt of ze eet te weinig, chagrijnig omdat je te weinig eet, daar gaat je humeur niet op vooruit!

woow, wat een lastige situatie. ze wil niet luisteren naar je, en
daar kan je denk ik weinig aan veranderen. probeer haar anders
een wat meer complimentjes te geven zoals: heb je een nieuwe
broek aan? hij staat je echt superleuk!
zoiets? kijk of ze daar op reageert. succes!

Ik heb ongeveer hetzelfde, maar dan net wat anders.
Waarschijnlijk is ze hartstikke onzeker, waardoor ze elke keer weer slechte dingen over haarzelf zegt om juist bevestiging te krijgen dat ze wel mooi, lief, aardig etc is.
Je kan haar dat wel blijven vertellen, maar ze zal het toch nooit geloven…
Conclusie; ik heb eigenlijk geen advies. Maar ik denk dat je er goed aandoet om er niet op te reageren.

Ik zou haar gewoon veel complimentjes geven als ze er leuk uitziet,en der proberen te koppelen aan jongens of samen met der shoppen helpen met leuke kleding vinden voor der.Verder als ze zo 'rare’bui heeft zou ik gewoon niet erop in gaan en zeggen van als je weer met een van je buien begint reageer ik ff niet meer ofzo. Gewoon om haar duidelijk te maken dat je er geen zin in hebt…Je hoeft niet alles te pikken…Verder zou ik niet weten wat je kan doen…Ik hoop dat je hier nog wat aan hebt

In plaats van elke keer te zeggen als ze zegt dat ze er niet uit ziet ‘neee, dat is niet waar’ kun je ook op de momenten dat ze nìet zo doet haar complimentjes geven. Dan heeft ze die bevesting ook niet meer zo vaak nodig van je of ze er wel leuk uit ziet. Of je zegt gewoon van, ‘zooo zag die jongen naar je kijken! nee,zag je het niet? nou ik dus wel’ terwijl jullie samen lopen. Moet hij wel echt een beetje kijken, natuurlijk. Maar dat zijn van die momenten waarop ze niet zeurt en ze toch complimentjes van je krijgt.

Bedankt voor jullie hulp!
Ik zal kijken of ik er wat mee kan.
Haar vaker complimentjes geven zal ik zeker gaan doen.
Bedankt!