Wat kan het zijn?

Hallo meiden,

Ik heb de laatste tijd erg veel last van een bloedneuzen. Vroeger had ik dat ook heel erg veel en toen had ik dat laten dichtbranden (alleen aan de rechterkant). Nu heb ik dat juist heel erg veel links, alleen het is geen druppelen meer, maar het stroomt echt. Ik was ermee naar de dokter gegaan, maar hij zei dat het vanzelf over zou moeten gaan en dat hij er niets aan kon doen omdat hij het niet wou laten dichtbranden.

Verder voel ik me best wel moe, en ook best wel snel geirriteerd/boos. Heeft iemand dit ook gehad? En heeft iemand tips wat ik het beste kan gaan doen? En waar denken jullie aan als jullie dit lezen, ik zal toch niet ziek zijn ofzo?

Bedankt als jullie het wouden lezen en wouden antwoorden :slightly_smiling_face:

Geen idee… Heb nog nooit zo’n “alledaagse” bloedneus gehad. Klinkt wel niet zo gezond & wat lijkt die dokter me dom…

Nou, mijn broer heeft het ook soms.
Heb je het bijvoorbeeld onder een hete douche ofzo, dan kan het openpoppen en dan stroomt het bloed er zeg maar uit, dan lijkt het me wat normaler.
Maar met jouw geval (niet lullig bedoeld) heb ik even geen raad, sorry!

Dank je voor jullie reacties, ik vind inderdaad ook best wel raar dat die dokter er ook geen oplossing voor weet, hij vroeg zelfs nog aan mij: wat wil je dat ik eraan doe? Nou dat lijkt me best logisch dat ik wil dat hij het laat stoppen xD

Ik heb ook heel vaak bloedneuzen! Gewoon uit het niks;
maar dat kan ook door de warmte komen!
Ik ben het iig nog nooit laten dichtbranden, wat ik misschien wel beter eens zou laten doen…
Waarom wil je dokter het dan niet dichtbranden?
Groetjes!

Heb ik ook. Komt door de warmte vgm.

Mijn broertje heeft het heel vaak, heeft hij van mijn vader.
Hebben jou ouders dat ook misschien?
Maar het komt idd ook door de warmte!

Oke dank jullie wel voor je advies enzo :slightly_smiling_face: ik denk dan dat het gewoon door de warmte komt.
De dokter wou het niet laten dichtbranden omdat het vanzelf zou herstellen ofzo? Hij zei dat toen een paar weken geleden, alleen ik heb er nu nog steeds last van.
Maar bedankt voor jullie advies :slightly_smiling_face:

Meestal komen bloedneuzen gewoon door de warmte, heb ik ook wel eens last van. Ga gewoon naar je huisarts, die zal je vast wel kunnen helpen.
Dat je zo moe bent kan allerlei oorzaken hebben he, dus gewoon even langs de huisarts als je je niet lekker blijft voelen.

ik had dit aan beide kanten, echt gewoon eruit stromend, 30 minuten lang, bijna iedere dag met weerswisseling. en zonder weerswisseling ook wel wekelijks

dokter zei ook dat ik er wel over heen zou groeien enzo
maar ik was het op een gegeven moment echt zat & toen heb ik hem duidelijk gezegd dat ik echt wou dat het stopte omdat ik nooit iets leuks kon gaan doen zonder 4 pakjes zakdoekjes mee te nemen
& toen kon ik het gewoon dicht laten branden
sindsdien nooit meer last van gehad :grin:

dus misschien moet je hem ook eens zeggen dat je er nu écht klaar mee bent?

moeheid? ik denk dan meteen aan pfeiffer of bloedarmoede, maar dat zal het vast niet zijn. laat je er eens op testen zou ik zeggen (:

Er zijn veel verschillende factoren, het kan hooikoorts zijn of gewoon irritatie, of warmte of een verkoudheid. Je hoeft je pas zorgen te maken als je heeeel regelmatig een bloedneus hebt en dan ook heel lang.
Bloedneuzen kunnen over het algemeen geen kwaad.

Tja de dokters van tegenwoordig… De mijne vroeg dat laatst ook al. Maar sorry ik heb geen idee. Misschien om een andere arts vragen want kan me voorstellen dat het heel irritant is.

sorry, niet flauw bedoeld maar het klonk even alsof je ongesteld bent maar dan dat het bloed uit je neus komt xd
maar ik hoop dat je snel een oplossing vind!

mijn moeder had dat ook!! ze heeft het een paar keer laten dichtbranden, dat werkte niet, maar toen ging ze naar een andere kno arts en nu heeft ze bijna nooit meer bloedneuzen. eigenlijk heb je hier niks aan. maar als je nog vragen hebt kan ik het wel even aan mn moeder vragen?

Second opion! Laat je lekker doorverwijzen naar de KNO arts. Dan kan hij er nog een keer naar kijken.