Wat kan een school doen tegen een Facebook pagina?

Er zijn een paar weken geleden 2 pagina’s opgericht, met de namen ‘De mooiste dames van -naam school-’ en ‘De lekkerste jongens van -naam school’. Over het algemeen staan er wel leuke foto’s op, maar er is ook een foto bij waar er een groepje niet echt charmant opstaat. Op deze post zijn ook niet zulke leuke reacties geplaatst.

Hoever kan een school gaan in het beschermen van de leerlingen op internet? Zeker nu het zo duidelijk is dat die leerlingen op onze school zitten? Het is nu eigenlijk gewoon een bangalijst 2.0 aan het worden…

Ik vind dat soort facebook pagina’s zo belachelijk.
het gaat echt alleen maar om de likes.

Ik denk dat je het zeker moet aangeven en als ze er niks aan doen kan je zelf natuurlijk nog op rapporteren klikken

Ik had er nog niet eens aan gedacht om hem te rapporteren… Meteen gedaan en ik ga vrienden vragen hetzelfde te doen. Aangezien ik er zelf niet op sta en de mensen die er erop staan niet echt goed ken, vrees ik dat ik niks kan doen op school. Dit topic is ook meer een preventie, mocht of ik of één van mijn vrienden erop komen te staan.

Ik wilde door al die pagina’s mijn fb verwijderen het is niet alleen school maar ook plaats en provincies. Er word alleen maar commentaar geleverd ik vind dat ze die pagina’s moeten verwijderen maar je kan er behalve bij je school niks aan doen. Maar ik zou het toch even aan school melden misschien krijgen ze wel meer klachten en kunnen ze achterhalen wie het heeft opgericht en hem/haar vragen het te verwijderen.

Zijn ze minderjarig?

Middelbare school, meesten wel dus.

All that drama…

Ik wacht het toch nog even af.

Als Facebook genoeg rapportages krijgt, wordt de pagina gewoon verwijdert. Verder kan je school die leerlingen aanspreken zodat die hem zelf misschien weghalen.

https://www.facebook.com/help/contact/144059062408922

onze school had een soort twitter account waarop vieze roddels werden verspreid over leerlingen. na een tijdje kwamen ze er achter van wie het was en is het account snel verwijderd, omdat de leerlingen anders geschorst zouden worden volgens mij.

Dit.

Verder kan je school wettelijk gezien niet veel doen, maar ze zouden wel informatie kunnen geven over (cyber)pesten, objectification en andere nadelige gevolgen van dat soort pagina’s. Dus je zou het best bij je mentor of een contactpersoon kunnen melden.