Wat kan dit zijn?

Mijn stiefvader heeft vroeger een klaplong gehad, dat is weer goedgekomen en hij heeft er alleen een litteken aan overgehouden. (Dit is echter wel al een heeele tijd geleden)

Hij werkt achter de schermen en daarbij moet hij veel tillen enz, en gisteren, toen hij aan het werk was kreeg hij ineens een heel vreemd gevoel van 3 seconden (?). Hij zei dat het voelde alsof er een grote ballon ineens werd opgeblazen in zijn lichaam op dat moment. (Wat natuurlijk ook pijn deed) Hij kan niet vertellen waar precies hij dat voelde, maar in ieder geval tussen nek en bekken. Nu heeft hij nog een zeurende pijn bij bepaalde bewegingen en heeft hij ook pijn in zijn ribben. Alsof die een beetje gekneusd zijn…
Hij kan/wil niet naar de dokter morgenvroeg al lijkt mij dat wel verstandig

Heeft iemand een idee wat dit kan zijn?
Mijn moeder denkt dat het misschien weer een klaplong is. Ik heb heel internet afgezocht maar niets gevonden wat er ècht op lijkt. Hij zelf zei dat hij denkt dat het geen klaplong is, omdat het de vorige keer anders voelde.

mischien is die long ‘gevoelig’ gebleven en omdat hij veel heeft getild heeft hij zich mischien iets te druk gemaakt denk ik? ik heb er niet veel verstand van maar ik zou toch even voor de zekerheid naar de dokter gaan

Ik las de hele tijd klapTong, ik dacht al wtf :’)
Misschien bouwt dat langzaam weer op? Met zekerheid kan niemand het hier natuurlijk zeggen, hij moet echt even langs de huisarts gaan voor zn eigen goed…

Misschien kunnen jij en je moeder met de huisarts praten en je bezorgdheid delen.
Ik denk niet dat je hier het antwoord gaat vinden.