Wat kan dit zijn?

Ik heb vandaag voor het eerst in mijn hele leven een bloedneus gekregen, helemaal uit het niets.
Dit zal vast niet heel vreemd zijn maar gewoon toevallig, maar ik was vandaag dus ook heel trillerig.
Trillende handen enso, maar ik had wel gewoon goed gegeten. Ook was ik erg duizelig.
Weet iemand of dit iets is of gewoon kleine griep. Of iets ergs?

Pleasee reageer :frowning_face:

Dankjee wel voor jullie hulp .

Een bloedneus kan je altijd vanuit het niets krijgen.
Misschien een heftige vergelijking, maar een hersenbloeding kan je ook vanuit het niks krijgen, gewoon een adertje wat gesprongen is in je neus. Ik weet niet of je toevallig verkouden bent, maar dan krijg je extra snel een bloedneus (van het snuiten enzo).
Misschien is het omdat je van de bloedneus geschrokken bent dat je nog een beetje trillerig bent. Dat had ik de eerste keer nadat ik flauw gevallen was (zonder verdere reden) ook nog de hele dag. Iets ergs zal het vast niet zijn. Een griepje zou eventueel ook kunnen want dat heerst nogal (tenminste in deze omgeving).

hihi dan moet je naar het ziekenhuis gaan dan krijg je een lekkere tampon in je neus
kan je dit trouwens niet gewoon aan je moeder vragen

Het rare is dus, ik was al vanaf de ochtend trillerig en duizelig, later in de middag kreeg ik pas een bloedneus. En ik ben niet verkouden trouwens :slightly_smiling_face:

Bloedneus kan heel spontaan komen opzetten, gebruik je sindskort medicijnen? Dit kunnen bijwerkingen zijn, maar ik ga hier niet vanuit.
Ik neem aan dat het een virusje is, als je het vaker en heftiger krijgt kan je natuurlijk altijd even je arts raadplegen.
Of als je er erg over in zit natuurlijk ook.

Dus het zal geen bloedarmoede zijn? Want als ik symptomen bekijk van bloedarmoede komen sommige dingen ook over een.

je hebt kanker

hoe moeten wij dat nou weten jezus het is gewoon een bloedneus

Wanneer leren mensen nou eens dat ze niet moeten gaan googlen als ze zich niet perfect voelen.
Je hebt uiteindelijk dan toch altijd kanker/iets anders heel ergs en gaat binnen 3 weken dood.

Dat weet ik zo niet, ik weet niet of je heel heftig menstrueert? Of een gebrek aan vitamine B12/foliumzuur hebt?
Eet je genoeg vlees, voldoende zuivel en/of eieren? Vegetariërs kunnen eerder last van bloedarmoede hebben omdat je de voedingsstoffen van vlees niet binnen krijgen.
Zorg er voor dat je genoeg B12 en ijzerrijke producten binnen krijgt. Dit verlaagt de kans op bloedarmoede.
Dat van menstrueren komt ook wel eens voor, omdat je dan heel veel bloed verlies hebt.
Veel bloedverlies kan ook lijden tot bloedarmoede.

Ik denk dat het wel meevalt, als je symptomen als; moe, zwak, duizelig, zwart voor je ogen, gevoel van flauwvallen, hoofdpijn hebt die ongeveer zo’n 1/2 weken aanhouden zou ik pas gaan denken aan bloedarmoede.

Maak je in ieder geval niet te druk, iedereen voelt zich wel eens niet goed. En gaan googlen naar je symptomen of iets dergelijks maakt je alleen maar banger. Niet alles geloven wat daar word verteld.

Dankjee wel, maar mijn vriendin kwam ermee met bloedarmoede enso, dus ik begon meteen te stressen enso :wink: aar ik wacht dan wel gewoon af.

Ik zou niet weten waarom je een bloedneus zou krijgen door bloedarmoede. Andersom mss, dat je bloedarmoede krijgt als je heel vaak zware bloedneuzen hebt.

Bovendien hoef je niet zo snel te stressen om bloedarmoede :wink:

Nee klopt… het klinkt misschien ernstig maar het valt reuze mee

haha ik had al 2 jaar geen bloedneus meer gehad en vanmorgen kwam ik erachter dat ik in mijn slaap een bloedneus had gekregen