Hey meiden,
Iedereen heeft vast wel een keer meegemaakt dat je iets vind op straat/winkel etc.
bijvoorbeeld : Je ziet dat iemand per ongeluk een briefje van 50euro laat vallen op straat.
Wat zou jij dan doen : Het briefje zelf oprapen en terug geven aan diegene of het briefje in je eigen zak stoppen?
Ik vraag dit jullie omdat ik vandaag ongeveer een soortgelijke situatie heb meegemaakt.
Ik was met een vriendin aan het winkelen. Ik zag een leuk broekje en ging naar de pashokjes. In het pashokje waar ik zat trof ik een erg mooie ketting aan van Mi Moneda aan.
Aan de ene kant dacht ik : Wauw ! die is wel mooi ik zou het best willen hebben. Maar aan de andere kant dacht ik : Het is niet eerlijk want, iemand is de ketting verloren en is nu waarschijnlijk helemaal in paniek. En ik dacht ook meteen aan mijn nieuwe ring die ik ook voor geen goud zou willen missen dan zou ik het ook fijn vinden als iemand hem eerlijk zou terugbrengen.
Na niet lang nadenken besloot ik om de ketting aan het winkelpersoneel te brengen. Ik hoop dat de ketting inmiddels weer terecht is bij de eigenaar.
Maar nu ben ik benieuwd,
Wat jullie in z’n situatie zouden doen? (eerlijk!)
Alvast bedankt