Wat is voor jou een vriendin?

Ik merk de laatste tijd dat ik eigenlijk niet echt vriendinnen heb waar ik alles mee kan doen en waar ik alles mee kan delen. Tuurlijk vind ik dit heel jammer, want vriendinnen zijn onmisbaar in het leven. Wat voor een eigenschappen moet jou vriendin hebben?

Bij mij:

• Zelfde interesses delen
  • Iemand waar ik goed mee kan praten, maar ook mee kan lachen
  • Betrouwbaar zijn
  • Iemand waarbij ik gewoon m’n mening kan uiten zonder daar ruzie over te krijgen

xoxo

Een echte vriendin moet dit doen:

• Je steunen
  • Betrouwbaar zijn
  • Niet je buitensluiten of een nieuwe vriendin nemen (iemand die jou vervangt)
  • Je uitnodigen voor feestjes enzo
  • Meelevend zijn
  • Niet ook chagrijnig zijn als je toevallig chagrijnig bent
  • Je helpen bij je plannen
  • Je tegenhouden als je iets ergs wil doen
  • Dingen samen willen doen, niet in je eentje maar gwn samen met jou
  • Je vriendje niet afpakken
  • Eerlijk zeggen wanneer ze op dezelfde jongen is
  • Nooit zomaar met je ex(en) omgaan
  • Niet met iemand omgaan waaraan je echt een hekel hebt

Maar verder verschilt het gewoon, en echte MOET-dingen zijn er niet, het is gwn eigen keuze.

I agree with you. Een vriendin moet gewoon gezellig zijn. En je niet vergeten (denk aan afspraakjes vergeten, zoals mijn “bf” (met nadruk op ") wel eens doet).

En als je het echt helemaal wilt maken, moet je leuk zijn met uitgaan! Ik vind het altijd geweldig als ik met een vriendin lekker lol kan maken zonder dat ik gezeik krijg dat ik dit niet moet doen, dat niet, dat ik niet zoveel moet drinken, dat we wel op tijd thuis moeten zijn, dat ze me aan alles herinnert. Maar gewoon, een afspraak maken van te voren en dan feesten en lol maken.

Met die ben ik het ook eens =]

Ik vind juist dat je als goede vriendin het niet erg moet vinden als ze dat wel doet…

Een goeie vriendin is voor mij iemand die me neemt zoals ik ben, en niet gaat lopen zeuren als ik bij een bepaalde situatie afwijk van haar beeld van hoe ik zou moeten zijn of van mening verschil met haar.

als ik me meteen op mn gemak voel bij die persoon. anders gaat het voor mij gewoon niet werken.

Als ik met der kan lachen en met der kan huilen.

Voor mij moet het vooral iemand zijn die zich niet anders voor doet in de buurt van andere. En die je dan belachelijk maakt. Ik maak dit af en toe wel eens mee en dat is niet zo grappig…