Wat is verliefd zijn..

Ik zat me al een tijdje af te vragen, wat verliefd zijn nou precies is. Het is niet dat ik nooit verliefd ben geweest hoor. Maar hoe kan het, dat je vlinders in je buik krijgt van een bepaald persoon, en dat die gene misschien hetzelfde bij jou heeft.

En wat is liefdes verdriet? Je had met iemand, die gene maakte het uit. Maar wat had je eigenlijk? Ja ‘verkering’. Maar dat is maar een woordje.

Best raar eigenlijk dat ik hier over nadenk XD

Ik vind het ook vreemd dat je je aan iemand moet binden ofzo, maar het is gewoon een gewoonte, iedereen doet het!

liefde is geven nemen
praten met elkaar
leuke dingen doen
dingen het gaat om het gebaar
zorgzaam voorelkaar luisteren naarelkaar

Echte liefde is niet ‘zomaar verkering’ hoor.

Ja maar dan ga ik me af vragen, hoe kun je echte liefde voellen voor iemand. Dat vind ik gewoon raar x]

inderdaad best wel raar eigenlijk:P liefde is er gewoon, je voelt het voor iemand of je voelt het niet:P

Nou echte liefde is houden van iemand. Ik bedoel ik denk als je gewoon verliefd bent op iemand bijv een jongen op school ofz en iemand zou je vragen van wie je meer houd je moeder of die ene jongen. Dan zou je al snel voor je moeder kiezen, maar als je echt van iemand houd is het net zo moelijk als de vraag je moeder of je vader ofz. En er is volgens mij niet zo iets als van wie hou je meer? als je het antwort daarop weet betekent dat je de ander nog gewoon leuk vind. Denk ik.

zegt ze dat dan ;p.

het is inderdaad best raar, maar ook fijn.
ik vind het echt leuk om verliefd te zijn!
lekker dromen enzo & de heletijd verheugen op dat hem ‘misschien’ weer tegenkomt ;p
helaas ben ik al een halfjaar niemand tegengekomen. snik.

ik ben eigenlijk nog nooit echt verliefd geweest, en mijn vriendinnen vinden het ook heel raar enzo. Maar wat wil je als je maar geen leuke jongen kan vinden. ):

Dat is allemaal biologisch te verklaren. Dit stofje doet dat, dat andere stofje doet dat. DNA, hormonen, herkenning van bepaalde dingen …
Het is allemaal niet zo’n sprookje als het wordt afgedaan hoor…

Liefde valt pas te verklaren als je het hebt. Als je het hebt, weet je voor jezelf precies wat liefde inhoud, maar je kunt het aan niemand anders uitleggen.

zonder liefde zou alles saai zijn, vriendschap is toch ook een vorm van liefde?

Verliefdheid is een gevoel dat iemand heeft in het begin van een liefdesrelatie of eenzijdig zonder relatie Er worden hormonen en neurotransmitters (oa. fenylethylamine, noradrenaline, adrenaline, endorfine, dopamine en oxytocine) in de hersenen aangemaakt als de persoon het doelwit van de verliefdheid ziet. De hormonen die vrijkomen zijn verslavend, waardoor de persoon de geliefde zo vaak mogelijk wil zien. Het is een emotionele reactie, vaak irrationeel en primitief. Bijna iedereen kent deze wetenschappelijke verklaring van verliefdheid. Toch houdt men er in het dagelijks leven nauwelijks rekening mee. Als er sprake is van verliefdheid zegt men niet “het is maar gewoon een kwestie van hormonen”. Deze wetenschappelijke kennis heeft dus geen invloed op de dagelijkse werkelijkheid.

Afwijzing door de geliefde kan leiden tot liefdesverdriet.

Het gevoel van verliefdheid ebt daarna meestal weg. Andere dingen nemen dan de plaats van verliefdheid in, zoals steun, vertrouwdheid, geborgenheid die samen de basis kunnen vormen voor een langdurige liefde. Deze gevoelens van geborgenheid worden onder andere tijdens een orgasme opgewekt.

:smirk:

Ik denk dat het voor iedereen anders is.

Voor de een is liefde constante vlinders, niet kunnen eten etc, bij anderen is het gewoon het gevoel dat je een maatje hebt; dat er iemand is die er altijd voor je is en waarbij je het ongelofelijk fijn vindt om bij te zijn, intiem mee te zijn etc.

Bron: wikipedia :grinning:
Maar ja, het is gewoon zo. Jammer, maar een feit.
Daarom hecht ik ook veel meer waarde aan ‘houden van’ dan verliefdheid…

Oja, dat gedeelte was ik nou eventjes vergeten! Stiekem wist ik dit helemaal uit mijn hoofd. Not.

Ik weet niet precies wat liefde is, maar als iemand het ‘uitmaakt’ betekent het dus dat hij minder van jou houdt dan jij van hem. Hij wil niet meer met jou samenzijn. En voor jou betekent hij misschien alles. Dus logisch dat je je dan kut voelt

JOSTITOSTI HAHAHAA OO JOUW NAAM IK LIG DUBBEL

^XD