Wat is verkering?

Ik heb 2 jaar een relatie gehad en sinds het uit is gegaan zit ik een beetje te denken over…wat houd ‘verkering’ eigenlijk in?

Ik heb een beetje het (misschien verkipte) beeld gekregen dat verkering gewoon vriendschap + romantische dingen en seks is. Aan de ene kant klinkt dat heel logisch voor me, maar aan de andere kant ook weer niet.

Maar is dat het nou? Wat is ‘verkering’ voor jou? Misschien kan iemand me even ophelderen.:3

uhm moeilijke vraag maar ik denk dat het voor mij iemand is , als hij er niet is dat ik dan echt een deel mezelf mis. Iemand waar je op dat moment niet zonder wil leven. Ik denk dat de gedachten daarachter het woord ‘verkering’ vormd

Ja dat is het denk ik wel. Liefde, vertrouwen, wederzijds respect en vriendschap.
Dat is voor mij verkering.

Ik heb nu al bijna een jaar verkering…
Voor mij is het gebonden zijn aan de persoon van wie je houdt… niet alleen door dezelfde gevoelens voor elkaar te hebben maar om er ook een ‘naam aan te hangen’ zodat de anderen ook weten dat hij/zij bij jou hoort…
En dan nog hetzelfde als wat E_kid zegt…

Liefde,
Respect,
Vertrouwen,
Zorgen voor de ander,
Er staan voor de ander.
Vriendschap.

Dat is liefde voor mij.

sorry, ging verkeerd

Voor mij is het vriendschap, een hele hechte vriendschap. Je voelt je aangetrokken tot die ander, je zou niets liever willen dan altijd samen zijn, elke dag. Je vind die ander mooi. Je voelt je je er op je gemak, je schaamt je niet, je kunt lachen.

Zoiets?

Er zit wel wat in allemaal, maar ik blijf het moeilijk vinden om te herkennen wat het verschil is tussen hechte vriendschap en verkering. Als je verliefd ben dan snap ik het, maar je blijft niet altijd verliefd…

Je wordt verliefd en als je heel erg veel geluk hebt is het wederzijds. Dan kan je een relatie beginnen. Je gaat steeds meer van elkaar houden en na een tijdje kan de verliefdheid weg zijn. Maar je bent dan zo erg naar elkaar gegroeid dat diegene waarmee je je liefde deelt al een deel van jezelf is. eigenlijk is het niet echt te beschrijven.

Het kan heel erg lijken op vriendschap maar de gevoelens zijn toch anders. Bij mij dan. Mijn vriendje was namelijk eerst m’n beste vriend. En nu zijn we ook meer dan 2 jaar bij elkaar. En ik word nog steeds helemaal gelukkig als ik hem zie.

Oh wat een gevoelens :’]

Ik heb ongeveer dezelfde mening als iedereen hier boven.

Van iemand houden en diegene houd ook van jou, dan laat je het aan elkaar weten, en laten zien dat jullie dan bij elkaar horen.
Voor mij houd het in;
Van elkaar houden
Respect hebben
Vertrouwelijk zijn
Er altijd voor elkaar zijn
Bij elkaar veilig voelen
Voor elkaar zorgen
Liefde met elkaar delen.

Dit vind ik, =)

Wat de anderen allemaal zeggen klopt wel een beetje. Maar is liefde nou echt te beschrijven? Want als iemand aan mij vraagt waarom hou je van je vriend’? Dan heb ik echt geen idee wat ik moet zeggen. Ik hou echt van hem ! Kan niet anders denken dan dat ik elke dag bij hem willen zijn, maar om nou een reden te bedenken waarom ik ‘verliefd’ op hem ben… En vooral hoe ik het moet beschrijven.
Het is zo een mooi gevoel, ,dat valt niet te beschrijven (Vind ik hoor ! :stuck_out_tongue: Er zijn vast wel anderen met een andere mening)

Er zit wel wat in allemaal. Maar ik heb het uitgemaakt omdat ik heb alleen als vriend ben gaan zien, de verliefdheid is dus over. Maar tog twijfel ik, ook omdat er bijna niks is veranderd. Nu weet ik niet of ik hem weer terug moet nemen, of niet. Moeilijk.:v

idd same here

Dan ga je dus bij ieder relatie wel een punt erachter zetten zover ik het begrijp. Elk verliefdheid stopt na enkele maanden/jaren. Bij de een wat eerder dan de ander. Twee jaar relatie hebben met een jongen… Hoe lang denk je nou dat je verliefd zal blijven?

wat een onzin.
er zijn toch ook mensen die trouwens,
en bij elkaar blijven “tot de dood hun scheid” wat klinkt dat ouderwets :’)

VOlgens mij bedoelt ze dat de vlinders en dergelijke na een tijdje over gaan , maar dat ze nogsteeds van elkaar blijven houden ! :slightly_smiling_face:

Idd, dit bedoel ik.

Verliefdheid ging al binnen een jaar weg, mijn vriend is meer iemand die geloofd dat hij nog steeds verliefd is. Maar dat vind ik achterlijk, dus ik weet niet waarom ik nog ‘verkering’ zou willen houden als ik geen zin meer heb in die extra dingen als…romantiek en seks.

Hoe ga je het dan volhouden met diegene waarmee je ooit (hopelijk) zal trouwen? Ga je dan scheiden omdat je geen zin meer hebt in romantiek en sex? Ik bedoel, hoe lang zal je dan bij iemand blijven. Bij de volgende relatie zal je weer in dit situatie belanden.

Vind je het achterlijk dat hij nog verliefd is? Of lees ik dat verkeerd…

Naja verkering opzich is misschien gewoon het samenzijn met iemand naar de wereld toe. Je wilt als koppel staan in de wereld.

Het gevoel dat erachter schuilt bij mij is nog steeds verliefdheid (zelfs na 2 jaar :wink: ). Daarnaast ben ik ook van hem gaan houden. En hij is mijn beste vriend. Onze relatie, onze verkering, houdt vooral in dat we alles met elkaar willen delen. De leuke momenten, de kut momenten, onze lichamen :wink:. Echt alles… Dat is denk ik het antwoord op wat verkering is voor mij.

mss heb je er wat aan…Mss niet :slightly_smiling_face: