wat is uitdunnen?

iemand zei dat ik mijn haar moest uitdunnen?
maar ik heb geen idee wat dat is ^^’
explain??

upp…

Volgens een forum (ik heb even ge’googled)

‘uitdunnen gebeurt met een speciale schaar, die zal maar zeggen tussen je haren telkens enkele haren compleet afknippen. dan heb je uiteindelijk dus minder haar, maar je ziet natuurlijk geen kale plekken omdat je overal een paar haren wegknip. sommige mensen met een heel dikke bos haar dat erg wijd staat willen het uitdunnen zodat hun haar wat minder vol is en wat minder omwijd staat. maar dat is bij veel mensen niet nodig. ik hoop dat je het een beetje begrijp, die schaar hebben ze vaak ook te koop bij de etos of kruitvat of trekpleister ze hangen dan bij de borstels en haarelastiekjes, moet je maar eens kijken hoe de schaar eruit ziet, daar kan je aldoor kleine stukjes mee knippen dus je knipt maar een paar haartjes weg, maar als je dat wil laten doen raad ik je aan het bij een kapper te doen.’

Als ik het goed heb, is dat iemand met een mesje haar wegsnijdt, zodat het dunner wordt en puntiger aan de onderkanr.

Dat is met zon schraar dan halen ze niet al je haar weg, maar een gedeelte, zodat het minder dik lijkt

-

ik heb zo’n schaar gekocht bij kruidvat en doe het zelf(de kapper vraagt er geld voor)