wat is taurine?

gewijzigd, topic mag gesloten worden.

vraag was; wat is taurine.

Hahaha wtf :’)
Geen idee.

hmm, dat zit in van die energiedrankjes enzo toch?
ik heb geen idee…

http://nl.wikipedia.org/wiki/Taurine
Op Google vind je alles!

Energydrink zit sowieso vol met troep (’:

tisjoe, dat heb ik al gezocht.
ik werd er niet wijzer op (:

stierengal toch XD?

Volgens mij is het ook echt stierensperma. Geen grapje.

Geen idee maar volgens wiki is eht neit zóó slecht:

Functies
Taurine is één van de belangrijkste nutriënten voor het hart. Taurine versterkt de hartspier en speelt een belangrijke rol in het contractiemechanisme van het hart. Taurine houdt de mineralenbalans van de cel in stand (kalium en magnesium binnen de cel en natrium en calcium buiten de cel), wat van groot belang is voor de functionaliteit van de hartspier. Er zijn aanwijzingen dat hartritmestoornissen een symptoom zijn van taurinedeficiëntie.
Taurine speelt een belangrijke rol in de galzuurstofwisseling. Taurine helpt bij het emulsifiëren van vetten in het darmkanaal, waardoor de vertering wordt bevorderd.
Taurine speelt een belangrijke rol voor de menselijke ooglens en in het netvlies.
Onderzoek lijkt er op te wijzen dat taurine de bloeddruk verlaagt.
Samen met glycine en gamma-aminoboterzuur (GABA) is taurine een inhibitoire neurotransmitter in de hersenen.

=)

die wikipedia site is best wel duidelijk. Het is dus een stofje gemaakt uit ossengal en versterkt je hartspier en de samentrekking van je hart. Wat wil je nog meer weten?

dierlijke taurine is voornamelijk afkomstig van stieren, maar omdat dit doorgaans een stuk duurder is wordt in die energy drinks een chemische variant gebruikt. Maar als je zou weten wat voor dierlijke zaken ze waarin draaien, at je enkel nog groenten en fruit.

ah gatverdamme
vanaf nu ga ik dus echt op elk product kijken of dat er in zit, zo wel drink ik het voorlopig niet

stierensperma ja. :pensive:

Jonge
het is juist goed voor je.
Melk komt uit koeientieten. Denk daar maar eens over na.

te veel taurine is slecht voor je hart.

iemand in mijn vorige klas beweerde dat het stierenpis was, maar dat geloof ik niet echt…

‘te’ is altijd slecht :grinning:
(te goed, te lief, te slecht, te weinig, te veel, te groot, te klein)

das echt een groep 8 fabeltje …

te veel water ook niet :’]

Juust, en dat staat ook op WIKIPEDIA.
Stierengal.