Wat is nou een goede zangmicrofoon?

Hello ladies!
Ik heb al weer een tijdje zangles, nu wil ik graag een goede zangmicrofoon kopen zodat ik hier ook thuis mee kan oefenen. Maar ik heb niet zo veel verstand van microfoons. Wat heb je nou allemaal nodig en heeft iemand ervaring met deze microfoon?

Hopelijk kunnen jullie me helpen !
X

Wil je persee een mobiele geluidsset?
Dan zou ik wel even goed kijken naar de kwaliteit van de boxen namelijk…

Als je iets op wil nemen gewoon voor op de computer bijvoorbeeld dan kun je beter een losse microfoon kopen, Sennheiser is een goed merk.
http://www.bax-shop.nl/dynamische-zang/sennheiser/bekijk-alle-producten.html?orderby=&DescOrderBy=DESC&prijsklasse=&limit=30&limit2=30

Jaa, ik wil graag een microfoon met box !

RODE NTA1, maar het is wel een studio microfoon, ik heb 'm zelf ook, alleen met popfilter en shockmount erbij kost de set 100 euro nog wat, of bedoel je echt zo’n losse zangmicrofoon? En anders Seinheiser inderdaad.

Dus eigenlijk een soort PA zanginstalatie zoals ze op podiums worden gebruikt. Deze bestaan doorgaans uit een microfoon, mengpaneel, versterker, speaker(s).

Je hebt twee soorten microfoons, de zg Dynamische en Condensator microfoons. Wil je alleen iets via je PC microfooningang kunnen inzingen dan is een low budget mcrofoon van hooguit 20 euro een prima optie. Wil je je zang via een mengpaneel laten verlopen zodat je ook het een en ander kunt afregelen dan kom je niet onder de duurdere maar betere condensator microfoons uit. Deze kunnen al gauw boven de 100 euro of meer kosten, maar dan heb je wel wat.

Dan zou je al zoiets als dit krijgen. Tweede hands kom je ze redelijk veel tegen.

Okee, heel erg bedankt ! Ik denk dat ik maar eens op marktplaats ga kijken !

Nog een vraagje; als ik de box van het linkje koop, moet ik dan nog wat anders aanschaffen om de microfoon te kunnen gebruiken? X

Bedoel je soms die compacte zang speaker van Skytech in je openings post. Ben er zelf niet zo heel in thuis in dat PA-discospul. Maar wat ik aan uitleg zie staan, zit er een microfoon bij, dus gebruiksklaar. Maar je kunt uiteraard ook een losse eigen microfoon erop aansluiten en eventueel effect apparaten. De aansluit stekkers bij dit soort actieve geluidssystemen zijn standaard meestal (mini)jack plug en bij professionele apparatuur XLR.

Okee, dankjewel !

Haiii, ik wil ook graag een zangmicrofoon om ook gewoon aan te sluiten op de laptop, niet met veel spul gewoon zon filter er voor en graag niet duurder als 100 euro, iemand suggesties?

Oud topic. Slotje.