wat is nou dik en wat is nou dun?

het lijkt alsof iedereen een ander opzicht heeft van ‘dik/dun zijn’.
volgens mij is dat ook zo, maar wat is nou dik/dun? ik heb jaren lang overgewicht gehad, en ik ben afgevallen, ik heb nu nog wel wat vetjes, maar ik vind niet dat ik er ‘dik’ uitzie in kleding, maar sommige juist weer wel.

post hier jou opzicht van ‘dik/dun’ door middel van teskt, plaatjes, etc.
misschien helpt dit ook voor meiden die denken dat ze te dik zijn, maar dat eigenlijk helemaal niet zijn…

{als dit topic niet mag, dan kan er wel een slotje op}.

Op één of andere manier kun je hier mensen mee kwetsen voor mijn gevoel. Als je een plaatje post van een bijvoorbeeld wat steviger persoon en iemand zegt daarbij ‘goh, die is stevig/dik etc.’ Kan een ander gekwetst worden als diegene er zo uitziet.
Hoop dat het een beetje duidelijk is uitgelegd.

Hier mag van mij idd wel 'n slotje op.

De een vindt iets dik en de ander niet. HIER maak je mensen onzeker mee.

Bij sommige mensen die wat steviger zijn ligt dit ook gewoon aan de bouw van hun lichaam, ik vind het gemeen om deze mensen dik te noemen. Maar bij sommige mensen zie je gewoon duidelijk echt vetrollen zitten, die er met wat moeite niet hoefde te zitten! Dit vind ik dan dik.

ja dat is wel waar.
oke, sorry dan, slotje.

En je kunt niet zeggen wat dik of dun is.
Ieder persoon is anders en ieder persoon heeft een andere bouw.

^
Het ligt heel erg aan je bouw, sommige mensen kunnen gewoon niet dik worden.

Ik vind mensen niet dik als ze stevig zijn, pas als het ongezond wordt, ben je te dik.

Dit.

Niks dik of dun, iemand die er gezond uit ziet en gelukkig is en straalt, dat is het ideaalbeeld!

Tegenwoordig vinden mensen zichzelf/andere al heel snel dik. Iets steviger kan ook best mooi zijn(en dan bedoel ik niet met 10 kilo overgewicht of iets). Het ligt echt aan je lichaam en ook een beetje aan hoe je je kleed.

Dik = overgewicht (dat je heel veel in Amerika ziet) & dun = anorexia.

Dus jij wilt zeggen dat als je dun bent anorexia hebt? :face_vomiting:

Dat staat er toch helemaal niet?

Beetje kort door de bocht dat van “Dun = anorexia”
Je zegt toch ook niet “Dik = BED (Binge Eating Disorder)”
Dik = inderdaad overgewicht, dus waarom is dun niet gewoon ernstig ondergewicht o.i.d… (?)

Als je anorexia hebt dan bén je toch gewoon dun/mager? o.o

Nee want er zijn ook meiden die vroeger dik waren en anorexia ontwikkeld hebben maar nog niet meteen heel dun zijn. Daar gaat ook wel een tijdje overheen.
Daarnaast heb je niet meteen anorexia als je dun bent, en zo staat het er wel een beetje.

Ze bedoelt dat lang niet alle dunne mensen anorexia hebben.
En ook lang niet alle dikke mensen hebben een eetstoornis.