wat is normaal voor een 13 jarige

qua zakgeld en kleedgeld?
En weet iemand toevallig een baantje voor mij, ik mag geen folders doen van mijn ouders omdat ze bang zijn dat ik het zelf niet doe.
En in de rozen is al voorbij en dat heb ik dit naar niet kunnen doen vanwege een operatie.
Ik krijg alleen geld voor mijn punten, wat er vaak bij in schiet.
Ik moet er veel van doen.
-Dingen met vriendinnen en zo.
-make-up
-verjaardagen
-sieraden
-en als ik iets leuks zie en het is overbodig dan moet ik het ook zelf betalen.
Maar eigenlijk heb ik alleen het inkomen van mijn opassen, 2 uurtjes in de week, maar vaak gaat het niet door.

Huh wie zou die folders anders voor je gaan doen? Of bedoelen ze dat met het oog op het dumpen van de folders?
Ik kreeg geloof ik 5 euro zakgeld per week en geen kleedgeld.

[i]’‘De helft van de jongeren van 13 jaar oud krijgt meer dan ¤ 4,00 per week en de helft krijgt minder.’’

‘‘De helft van de meisjes van 13 jaar oud met kleedgeld krijgt meer dan ¤ 50,- kleedgeld per maand en de andere helft minder.’’

[/i]

Bron: nibudjong.nl

Ik kreeg denk ook iets van 5 euro per week zakgeld. Baantjes zijn lastig op jouw leeftijd. Ik werkte op m’n 13de in een kwekerij. Verder is er niet zo veel te doen op jouw leeftijd

Ik denk dat je met kleedgeld net zoveel hoort te krijgen als een ouder iemand, ik bedoel je hebt toch net zoveel kleren nodig en je mag nog niet werken… Ik ben 17 en krijg ¤70 kleedgeld en geen zakgeld, want voor leuke dingen moet ik werken.

Ik vind 5 euro per week en tja 50 euro kleedgeld? Maar eigenlijk vind ik kleedgeld op die leeftijd nog niet nodig ofzo ;]

ze zijn bang dat ik geen tijd ervoor heb, of ervoor maak.
Dus dan zouden mijn ouders het moeten doen, en dat willen ze niet.

Ach joh, geniet van je vrijheid. Werken doe je de rest van je leven al : )

oppassen?

Ik kreeg niks.

Ik pas 1 keer per week op, en daar krijg ik 2,50 per uur voor.
Maar dat is niet echt veel.

NIET ECHT VEEL?
Sorry, maar alsjeblieft, zeur niet…

ik kreeg wel kleedgeld, want ik heb een klas overgeslagen, en zat op mn 13e al in de 3e! en al mn vriendinnen kregen toen al kleedgeld, en toen vonden mn ouders het sneu voor mij om achter te blijven, al hadden ze me wel later kleedgeld willen geven. ik kreeg 90 euro, 70 euro kleedgeld, 20 euro zakgeld. en ik deed ook nog folders. trouwens, als jij ECHT je folders gaat doen, regel dan zelf je baantje en laat zien aan je ouders dat je het wél doet.

Dat wil ik best doen, maar ik zal toch toestemming nodig hebben.
@boven me, als je dat in de maand opteld is dat niet veel omdat je meestal maar 1,5 a 2 uurtjes zijn.

Ik vind het ook weinig hoor.

OT: misschien kan je auto’s gaan wassen of zo? Als het lekker weer is, is dat nog leuk om te doen met een vriendin :slightly_smiling_face:

waarom mag ze niet zeuren?
dit is gewoon een meisje die meer wilt werken voor haar geld, en dat is ook wel goed want ze is tenminste slim bezig. Dat is toch beter dan iemand van 16 die niet gemotiveerd is om te werken?

Hoezo? Op die leeftijd heb je toch ook gewoon kleren nodig en wil je er leuk uitzien? Op deze manier leert ze met geld om te gaan en keuzes te maken, wat mij alleen maar goed lijkt. Ik was zelf bijna 15 toen ik kleedgeld kreeg.

NIET VEEL? Kom op man! Ik werkte 23 uur per week bij de jumbo en kreeg maar 2,86 per uur en ben 16. Niet zo zeuren. Bijna niemand krijgt op z’n 13de al kleed geld of super veel zak geld…
2,50 om alleen maar op te passen is echt genoeg hoor voor een 13jarige, vind ik.

Oh, haha okee, ik dacht al 5 uur ofzo x 2,50 is toch 12,50 en dat noem ik best wel veel :stuck_out_tongue:

Je kan nog genoeg werken, geniet nog even van je vrijheid,