Wat is mode?

Hee iedereen,

Ik ben bezig met mijn profielwerkstuk en ik zou het heel fijn vinden als jullie mij kunnen helpen. Wat zouden jullie antwoorden als iemand aan jou vroeg ‘Wat is mode?’ En dan bedoel ik niet, wat is er nu in, maar ‘Wat betekent het begrip mode?’. Ik weet dat hier meer dan een antwoord voor is en dat ik het zelf ook kan verzinnen. Dat heb ik ook gedaan. Ik zou het juist leuk vinden als ik antwoorden van anderen hoor. Dus willen jullie mij please helpen?

X.

Wat veel mensen dragen. Ofzo.

Kleding wat op dat moment door veel mensen word gedragen en gewild is voor een bepaalde periode. Mode hoeft niet alleen kleding te zijn, het kunnen ook sieraden, make-up, en zelfs bepaalde gerechten (cupcakes, macarons) zijn.

Mode is shit, veel mensen volgen wat er in de mode is en dragen het ook terwijl ze het misschien wel verschrikkelijk lelijk vinden, maar omdat het in de mode is dragen ze het.

Uhmm tja bij gewoon ‘mode’ denk ik aan kleding, wat er voor kleding op dat moment veel wordt verkocht en veel wordt gedragen.

Maar als er ‘iets in de mode is’ denk naast kleding, ook wel aan schoenen, sieraden, accesoires, eten, interieur etc.

Mode is een ontwikkeling waarbij producten of levensstijlen binnen een korte tijd erg populair worden onder (een gedeelte van) de bevolking, en dit voor een onbepaalde tijd zo blijft.

enough said

Het woord mode heeft een heel breed begrip. Dit is niet alleen ‘wat mensen dragen en waar zij zich prettig in voelen’. Mode gaat namelijk heel ver terug in de geschiedenis.

Enquêtes et cetera (dus ook om meningen vragen voor je profielwerkstuk) is niet toegestaan op Girlscene. Slotje.