wat is leuke titel voro mn verhaal? / zou jij hem lezen?

Heee iedereen,
Ik heb een vraagje.
Ik heb een verhaal geschreven ongeveer 7 a-4tjes lang.
Het gaat over een meisje dat in het ziekenhuis komt door dezelfde ziekte als haar opa. Hier in het ziekenhuis ontmoet ze een meisje, en later ook een jongen. In het ziekhuis gebeuren er verschillende dingen… maar dat moet je zelf lezen. Het is een one direction verhaal, maar eigenlijk zijn alleen de namen hetzelfde dus als je geen fan bent van one direction kan je hem ook lezen. En ben nu opzoek naar een pakkende titel, dus heeft er iemand enig idee? Ook vraag ik me af of het iemand leuk lijkt dit verhaal te lezen.
Het is het eerste verhaal dat ik heb geschreven, dus ben nog niet zo goed.

Hier is een voorproefje om te zien of het je interessant lijkt, en of je mijn schrijfstijl fijn vind. ook hoor ik graag tips, en opmerkingen als er dingen niet goed zijn of juist wel.

het eerste stuk;

maandag
Ik hoor mijn moeder tegen de medewerkers van de ambulance zeggen dat ze mee wil. Ik lig intussen al in de ambulance zelf, ziek. Geen idee wat ik heb, ofnouja eigenlijk wel, dezelfde ziekte als mijn opa waarschijnlijk, maar zeker is het niet. Mijn opa heeft een aantal jaar terug GBS gehad. En waarschijnlijk ben ik nu aan de beurt, het zal wel erfelijk zijn. Mijn moeder krijgt de ambulance medewerkers intussen zover mee te mogen en stapt in, mijn vader en zusje volgen ons met de auto naar het ziekenhuis. Eenmaal in het ziekenhuis aangekomen word ik naar een kamer gebracht, er staan 4 bedden, op een bed ligt een meisje in haar pyjama het andere bed in de hoek is voor mij. Ik laat me op het bed vallen en bekijk het meisje dat het bed naast mij ligt van top tot teen. Niet dat die echt te zien is, ze ligt onder de deken. Mhh ja ongeveer even oud als mij, hopelijk is ze ook aardig en gezellig, maar zo ziet ze er ook wel uit. Ze keek mij nu ook aan en ik zegt vriendelijk hoi. Ze lacht en zegt hoi terug. Ik vraag of ze al lang een het ziekenhuis ligt. ‘Dit is de derde dag dat ik hier ben, en geloof me het ziekenhuis valt reuze mee, alle medewerkers zijn erg vriendelijk .’ ‘Dus ik red het hier wel denk je?’ antwoord ik terug.
‘Ja hoor, en een voordeel, geen school!’
‘Ja klopt, ben ik daar gelukkig vanaf voor een tijdje, ik ben trouwens Ilvy.’
‘Oh oké hihi, ik ben Maaike.’ Opeens komt er een vrouw binnen, ze komt voor mij. Ze verteld me dat het zeker is dat ik GBS heb. Maar gelukkig zal ik het nooit zo erg als mijn opa krijgen, hij kon niet eens lopen. Ik zal waarschijnlijk wel kunnen blijven lopen ook al zou dat wel veel pijn doen, en met de dag zou het slechter en moeilijker gaan dat wel, maar ach beter dan gewassen worden door een vreemde man.

Ik zou 't niet lezen. Maar dat is vooral omdat het one direction deel het niet origineel maakt.

ja dat had ik al wel verwacht, maar wat als ik de namen van de jongens zou veranderen? zouden dan meer mensen het lezen?

Ehm ik heb niet echt veel tips, en ik weet ook geen titel, maar het is meer je schrijfstijl denk ik bij mij, wat het minder aangenaam maakt. Je leest het meer als een anekdote dan als een verhaal.

Zie dit maar als een upje.

volgensmij klink ik nu echt dom… maar wat is one direction? :astonished:

hihi one direction is een jongens band.
Zoek maar op internet. (;
trouwens, alvast een waarschuwing.
Als je ze eenmaal kent, kom je er niet meer vanaf.

Hahaha, dat is een boy band.

Ik heb helaas geen pakkende titel, maar wat je kan doen voor inspiratie is een A4tje pakken en alles wat je te binnen schiet over je verhaal in kernwoorden opschrijven. Dan heb je alvast een begin en kan je later nog woorden combineren of aanvullen.

mhh ja inderdaad, maar het verhaal is eigenlijk al helemaal af, ik had het voro een vriendin gemaakt. Maar ik was gewoon heel nieuwsgierig of andere het ook leuk zouden vinden het te lezen. Maar bedankt, ik zal het onthouden.

Jawel hoor… :")

Ik heb nog wel een paar tips:
Leg de lezers uit wat GBS is. Jij en de vriendin waarvoor je het hebt geschreven weten het misschien wel, maar wij niet.
Als een persoon uit je verhaal aan het praten is, zet het dan tussen ’ ’ (aanhalingstekens). Zet telkens een nieuw pratend persoon op de volgende regel, dat houdt het verhaal overzichtelijk. Kijk ook goed naar wat de persoon zegt of vraagt. Is het een vraag, dan is de toevoeging ‘antwoord ik’ niet zo gepast. Ook zou ik ervoor kiezen om geen geluiden op te schrijven, maar het bijvoorbeeld zo te doen:
‘Oh, oké.’ Het meisje giechelt. ‘Ik ben Maaike.’
Je mag ook af en toe punten gebruiken in dingen die mensen zeggen. Door telkens komma’s te gebruiken worden de zinnen te lang. Probeer sowieso zinnen van meer dan 25 woorden te vermijden.

dankjewel, hier kan ik echt heel veel mee!
Maar in de volgende stukken wordt al precies beschreven wat GBS is. (;
thanks!