Wat is jullie mening, over de nieuwe trend op Facebook?

Ik wou graag eens jullie mening weten over die trend op Facebook?

Namelijk dat iedereen zijn profielfoto gaat veranderen ! met de vlag van Frankrijk er in. :cold_sweat:[/center]

ik vind het een beetje bullshit. leuk hoor al die solidariteit maar t veranderd niks. en het meest ironische van alles vind ik dat het grotendeels de vluchtelingenhaters zijn die nu een vlag als pf hebben.

Ik, denk er net hetzelfde over … Natuurlijk is het erg wat er is gebeurd in Parijs maar die profielfoto’s veranderen er niks aan is mijn mening persoonlijk !

Ik heb er zelf niet echt iets mee, snap wel dat mensen dit doen maar ik heb ook het idee dat een groot deel het maar gewoon doet omdat iedereen het doet.

Ik heb er ook niets mee.
Ik toon dan liever mijn respect op een andere manier.

En bovendien vind ik het een beetje krom dat het dan ineens alleen om Frankrijk gaat, terwijl er op zoveel meer plaatsen onrust is…

Dat moeten mensen helemaal zelf weten.
Ik had dat ook gedaan omdat ik het oprecht erg vind en niet van ‘’ look at me look at me ‘’ terwijl de meeste mensen dat juist wel doen.

Dit dit dit

Ik doe er niet aan mee. Dat betekent niet dat ik geen medeleven heb met de slachtoffers, van welke terreurdaad dan ook want ja daar maak ik me ook druk om. Ik zie alleen zelf niet de toegevoegde waarde van het hebben van een Franse vlag als profielfoto. Ja Frankrijk is dichterbij dan Beiroet of Nigeria of Irak maar ik voel met alle slachtoffers mee. Ik voel alleen niet zo de behoefte om dat zo te uiten.

Wat anderen doen, moeten ze helemaal zelf weten, ze bedoelen het vast goed.

Dit inderdaad. Ik vind het eigenlijk ook een beetje overkomen van: ‘ik doe iets goeds’, terwijl de problemen er echt niet minder van worden.

Bij mij komt het echt over als kuddedieren-gedrag. Maargoed, de gedachte erachter snap ik wel.

Ik vind het eerlijk gezegt een beetje onzin. Het is natuurlijk hartstikke lief dat iedereen wil laten zien dat het erg is wat er is gebeurd, maar waarom alleen voor Frankrijk? In Frankrijk zijn er ten opzichte van vele andere landen veel minder doden gevallen. Maar natuurlijk geven de meeste niet om die andere landen, want dat is een ‘ver van hun bed show’.
Maar de nabestaanden en fransen hebben het zelf toegegeven dat ze het super lief vinden dat iedereen zijn/haar profielfoto veranderd, maar dat ze het ook vervelend vinden dat ze er hierdoor steeds weer aan herinnerd worden.

Het is goed bedoeld denk ik, maar ik zie het nut er niet helemaal van in… Ik leef ontzettend met de mensen mee in Parijs en Frankrijk. Ik ben er nog veel mee bezig en hou het nieuws goed in de gaten, ook heb ik mijn steun aan ze betuigd via Twitter. Ik zie het nut dan niet echt in van mijn profielfoto veranderen, het herinnert iedereen aan de gebeurtenis en bovendien voegt het verder niets toe.

Bovendien zijn alle terreurdaden die nu gebeuren in de wereld ook erg, en ik kan moeilijk meerdere vlaggen over mijn hoofd plakken.

Goed bedoelt maar niet over na gedacht.
Ik zelf heb het ook niet veranderd en ik keur andere mensen er niet op af.
Maar het is erg hypocriet en voegt na mijn mening weinig toe.

Exact dit. Het zijn bij mij ook allemaal dezelfde “typetjes” die dit doen.

Kijk mij! ik heb zoooo veel medelijden met parijs dat ik mijn facebook foto verander!!!11! 1!, maar voor de rest kan het hen geen ene moer schelen wat er met vluchtelingen gebeurt, het zijn tbh enkel de snobs en 12 jarigen van mijn facebook vrienden die dit deden/doen. kuddegedrag

En ook waarom perse voor frankrijk, er gebeuren al jaren ergere dingen met grotere impact, maar niemand heeft daar filtertjes voor gemaakt!

+ ik vind het bij de meeste mensen een beetje ‘kijk mij eens’. mensen die er geen fuck vanaf weten en zich hier helemaal niet mee bezig houden

Ik vind het nogal aandachttrekkerij eerlijk gezegd, zo van er is iets ergs aan de hand, kijk hoe IK mijn profielfoto aanpas en zo laat weten hoe erg ik het vind, kijk nog maar even goed naar mij. Terwijl je er niks mee doet, niemand mee helpt en de situatie er niet anders van wordt