Wat is jouw lijfspreuk/motto/wijsheid/...?

Ik weet niet of er interesse is voor dit topic maar ik vond het zelf wel een leuk idee dus ik denk ik open gewoon een topic en zie wel wat er van komt.

Veel meiden hier op GS hebben in hun sign een mooie quote staan, maar je komt ze eigenlijk overal tegen: Wijsheden, spreuken, quotes, motto’s etc. die mensen aanspreken. Nu vraag ik me af wat voor jou zo’n spreuk/boodschap van waarde is en vooral waarom. Brand dus los zou ik zeggen!

Ik weet dat er al een aantal topics zijn over mooie zinnetjes etc. maar ik ben naast de mooie zinnetjes ook vooral benieuwd naar de waarom erachter, dus waarom spreekt het mensen zo aan, welke boodschap halen ze eruit, hoe passen ze hun leven op een lijfspreuk aan…

Deze:
http://www.dailywisdom.nl/wp-content/uploads/2013/09/13sukha.jpg

Hij hangt op mijn prikbord en op een paar andere plekken zoals in mijn agenda. Ik kwam hem een paar jaar geleden tegen op Tumblr en sindsdien ben ik hem nooit kwijtgeraakt.

The more light you allow within you, the brighter the world you live in will be. <3

Dit vind ik één van de mooiste spreuken, aangezien ik zelf merk dat ik mezelf up en ook down kan praten. Zodra ik"het licht" in me toelaat, fiets ik opeens vrolijk door de straten en is alles mooi. Maar ik heb ook tijden gehad, waar ik mezelf afsloot van al het mooie op de wereld en ik dan ook geen uitweg zag, terwijl die er wel was. Ik moest het gewoon meer toelaten tot mn wereld.
Klinkt wel een beetje zweverig en er is eigenlijk maar één manier om dit spreukje te interpreteren, maar ik heb het maar een beetje geprobeerd haha.

Laatste tijd denk ik bij elke beslissing: Word ik er gelukkiger van? Dan moet ik het doen.

En natuurlijk moet ik wel aan andere mensen denken daarbij.

Dus dat is het denk ik. Doe waar je gelukkig van wordt.

^ (@plofkip) Hele mooie, is voor mij ook wel van toepassing. Ik was vaak down en zat lichamelijk en geestelijk niet lekker in m’n vel. Ik besloot dus dat ik iets moest veranderen en ben op meerdere manieren aan mezelf gaan werken en ik ben nu zoveel gelukkiger. M’n hele mind-set is nu anders en daardoor zie ik alles om me heen ook positiever en ben ik een leuker persoon geworden (ja dat kan ik van mezelf zeggen).

Yolo.

Nee grapje. Mijn “motto-woord” is vooruitgang. Ik wil graag in alles vooruit gaan. Wat betreft geluk, kennis, enzovoort. Stilstand is niks voor mij.

Ever loved someone so much, you would do anything for them? Yeah? How about make that someone yourself and do whatever the hell you want.

Je kunt beter spijt hebben van de dingen die je wel hebt gedaan, dan de dingen die je niet hebt gedaan.

het leven is een feestje maar je moet zelf de slingers ophangen! :grinning:

“You might be poor, your shoes might be broken, but your mind is a palace”

Kreeg ik vroeger mee als kind en het is mij altijd bijgebleven. Vooral omdat ik zelf ben opgegroeid zonder veel geld. Geen idee waarom maar ik denk er nog steeds heel vaak aan. Komt trouwens van Frank McCourt

YOLO.

Nee grapje.

Niet echt een spreuk, maar ik zet overal mijn schouders onder. Ik werk hard en sommige dingen moet je nu eenmaal doen. Dat heeft mij wel gemaakt tot wie ik nu ben.

http://lifestyledezine.com/wp-content/uploads/2013/06/do-what-you-love.png?7b7f5d

Ik heb heel veel jaren dingen gedaan die ik niet leuk vond en me gedragen op een manier wat van me werd verwacht.
En op een gegeven moment kwam ik op het punt dat in dingen ging doen voor mezelf en sindsdien heb ik zoveel meer plezier in het leven en geniet ik ervan.

&

https://encrypted-tbn2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSn5p6yWSebkIpd32T_rct2oOesJU46oocTc12A4e0FFwxWU8Pu

Ik heb dit als inscriptie als ring. Ik heb ooit het verhaal gehoord waar de quote uitkwam en het verhaal is me altijd bij gebleven. Ik vind het zo een belangrijke levensles dat ik mezelf er graag aan herinner.

Everyday is a gift, that’s why it’s called the present

Twee, van Michel de Montaigne. Een Franse filosoof.

Have you ever met a man who thinks he’s wise? You have more to hope for from a mad man than from him.

I am a man, nothing human is foreign to me.

Niet denken, maar doen.

het leven is te kort om je slecht te kleden.

haha, ik vind het wel waar :wink:

Geef nooit op in de dingen die je gelooft.

Heel simpel, maar: Stay strong.

Gewoon omdat ik in heel mijn leven al vrij veel heb meegemaakt en je moet gewoon altijd sterk blijven

Always dress like you’re going to see your worst enemy

waauw die is echt mooi! Juist door de eenvoud ervan