Wat is jouw haar-routine?

Hoi, ik heb een vragenlijstje gemaakt voor jullie, ik hoop dat jullie het allemaal willen invullen, ik vind dit nl erg interessant om te weten en misschien kunnen wij meiden elkaar helpen met al onze haar probleempjes! :slightly_smiling_face: Ik heb al een aantal mogelijkheden opgeschreven waar je uit kan kiezen, maar er zijn nog veel meer mogelijkheden natuurlijk!

Wat voor soort haar heb je?: Dik/dun/normaal/…
Wat voor type haar heb je?: Krullend/stijl/een slag/…
Heb je specifieke problemen met je haar (gehad)?: Te weinig volume/te veel volume/te dik/te dun/kroezelig/beschadigd/droog/vet/haaruitval/afbreken van haren/…
Heb je al een oplossing gevonden voor dat probleem? Zo ja, welke?:
Gebruik je een aangepaste shampoo/conditioner voor jouw haartype (welke)?
Gebruik je stylingtools bij je haar? Nee/ Ja;haardroger/stijltang/krultang/…
Zo ja, hoe vaak?
Welke producten gebruik jij in je haar en waarom? Conditioner/masker/haarlak/gel/mousse/spray/serum/…
Kun je even kort uitleggen wat jouw haar-routine is? (van het moment dat je de douche instapt tot het moment dat je haar droog & klaar is):

Heb je nog tips voor andere meisjes?

Heb je specifieke problemen met je haar (gehad)?: Te weinig volume/te veel volume/te dik/te dun/kroezelig/beschadigd/droog/vet/haaruitval/afbreken van haren/… De haaruitval kwam door zware stress.
Heb je al een oplossing gevonden voor dat probleem? Zo ja, welke?: Stress proberen te vermijden + extra vitaminen gekregen op doktersvoorschrift (volgens mij waren die extra vitaminen enkel psychologisch, want ik heb niet echt de indruk gehad dat het echt veel hielp. Het hielp veel beter toen ik uit de stress was)
Gebruik je een aangepaste shampoo/conditioner voor jouw haartype (welke)? Nee, ik gebruik gewoon wat ik als eerste vast heb :slightly_smiling_face:
Zo ja, hoe vaak? alleen in de winter
Welke producten gebruik jij in je haar en waarom? Conditioner/masker/haarlak/gel/mousse/spray/serum/… geen
Kun je even kort uitleggen wat jouw haar-routine is? (van het moment dat je de douche instapt tot het moment dat je haar droog & klaar is): nat maken met lauw water, shampoo (willekeurig), goed uitspoelen met lauw water, voorzichtig uitwringen, handdoek op schouders, laten drogen (in de winter drogen met haardroger op koude stand), als volledig droog voorzichtig erdoor “kammen” met mijn handen en klaar.

Heb je nog tips voor andere meisjes? niet echt…

Wat voor soort haar heb je?: Normaal
Wat voor type haar heb je?: stijl
Heb je specifieke problemen met je haar (gehad)?: de onderkant is erg droog door het vele verven
Heb je al een oplossing gevonden voor dat probleem? Zo ja, welke?: Nee, maskertjes helpen wel een beetje maar een echte oplossing heb ik niet (behalve het er af knippen)
Gebruik je een aangepaste shampoo/conditioner voor jouw haartype (welke)? Momenteel gebruik ik silicone vrije shampoo+conditioner, even proberen of dat goed voor mijn haar werkt.
Zo ja, hoe vaak? Nee
Welke producten gebruik jij in je haar en waarom? Conditioner/masker/haarlak/gel/mousse/spray/serum/… Conditioner, maskers, serum, om mijn haar er gezond uit te laten zien
Kun je even kort uitleggen wat jouw haar-routine is? (van het moment dat je de douche instapt tot het moment dat je haar droog & klaar is): Douche → bovenkant wassen —> conditioner in laten trekken en dan uitspoelen

Wat voor soort haar heb je?:
Tussen dik en normaal in.
Wat voor type haar heb je?:
Wat krulletjes bij mijn pony voor de rest een beetje slag.
Heb je specifieke problemen met je haar (gehad)?:
Niet zo veel volume.
Ja een beetje haarlak xD
Niet echt ik gebruik Herbal Essences Beautiful Ends conditioner en shampo
Gebruik je stylingtools bij je haar? Nee/ Ja
Zo ja, hoe vaak?
Stijltang en föhn elke ochtend
Welke producten gebruik jij in je haar en waarom?
Soms ene masker bijv als ik mijn haar net heb geverft
Kun je even kort uitleggen wat jouw haar-routine is? (van het moment dat je de douche instapt tot het moment dat je haar droog & klaar is):
Nou gewoon wassen daarna conditioner erin (2 min intrekken) uitspoelen. Handdoek op hoofd en als ik dan aangekleed ben ga ik Föhnen en stijlen nog een beetje haarlak of niks en klaar! en dat dan elke dag =P

Normaal
Stijl
Te weinig volume/ heel sluik
Hmm nee niet echt
Gebruik je een aangepaste shampoo/conditioner voor jouw haartype (welke)? Ik gebruik milde shampoo en een conditioner voor beschadigd haar
Gebruik je stylingtools bij je haar?
Nee ik laat het altijd gewoon uit zichzelf drogen en in de zomer af en toe in de zon zodat mijn haar lichter wordt
Conditioner zodat het gezond blijft en niet uitdroogt
Wassen - conditioner - naspoelen met koud water - handoek om hoofd - na 5 minuten handoek eraf halen en dan mijn haar in de goede scheiding laten opdrogen.

Wat voor soort haar heb je?: Normaal haar
Wat voor type haar heb je?: Krullen
Heb je specifieke problemen met je haar (gehad)?: Ik heb het doodgestijld en ik heb geen volume
Heb je al een oplossing gevonden voor dat probleem? Zo ja, welke?:Telkens een groot stuk eraf laten knippen, en minder stijlen/beter verzorgen.
Nee
Gebruik je stylingtools bij je haar? Nee/ Ja;haardroger/stijltang/krultang/… Stijltang
Zo ja, hoe vaak? Niet meer zo vaak, ik denk 1x in de week.
Welke producten gebruik jij in je haar en waarom? Serum, volumepoeder, maskers, conditioner
Kun je even kort uitleggen wat jouw haar-routine is? (van het moment dat je de douche instapt tot het moment dat je haar droog & klaar is): Wassen, wassen, conditioner, (soms masker), koud water, tulband, op laten drogen, eventueel: serum, stijlen, volumepoeder.

Heb je nog tips voor andere meisjes?
Ga naar de kapper als je een andere kleur wil!

Heb je specifieke problemen met je haar (gehad)?: Te weinig volume/te veel volume/te dik/te dun/kroezelig/beschadigd/droog/vet/haaruitval/afbreken van haren/…
Heb je al een oplossing gevonden voor dat probleem? Zo ja, welke?: nee
Gebruik je een aangepaste shampoo/conditioner voor jouw haartype (welke)? nee
Gebruik je stylingtools bij je haar? Nee/ Ja;haardroger/stijltang/krultang/… niet meer, eerst heel veel stijltang
Zo ja, hoe vaak?
/
Welke producten gebruik jij in je haar en waarom? Conditioner/masker/haarlak/gel/mousse/spray/serum/…
uhm ja niet iedere dag maar ik neem aan als je je haar ook wast enzo?
wassen-conditioner-maskertje-kammen-laten drogen-kammen-hoppa.

Heb je al een oplossing gevonden voor dat probleem? Zo ja, welke?: Nee.
Gebruik je een aangepaste shampoo/conditioner voor jouw haartype (welke)? Nee.
Zo ja, hoe vaak? Als ik er zin in heb gebruik ik een fohn.
Welke producten gebruik jij in je haar en waarom? Conditioner/masker/haarlak/gel/mousse/spray/serum/… Serum en soms mousse.
Wassen-koud afspoelen-handdoek om hoofd-kammen-serum-kammen

Wat voor soort haar heb je?: Normaal
Wat voor type haar heb je?: Een klein beetje slag
Heb je specifieke problemen met je haar (gehad)?: Pluizig haar (nu nog soms wel)
Heb je al een oplossing gevonden voor dat probleem? Zo ja, welke?: Ja ik doe na het wassen in handdoekdroog haar een serum (heb er 1 van Kruidvat eigen merk en 1 ooit gekocht bij de Aldi) en als mijn haar droog is doe ik er vaak nog R&B (hair moisturaiser) van Lush in of inplaats van dat nog een beetje serum. Daardoor is mijn haar veel minder pluizig. En als ik mijn haar stijl, dan is het helemaal niet meer pluzig (of nauwelijks).
Gebruik je een aangepaste shampoo/conditioner voor jouw haartype (welke)? Soms Herbal Essences voor droog/beschadigd haar en vaak shampoobars van Lush voor normaal en vet haar.
Gebruik je stylingtools bij je haar? Ja vaak föhn ik mijn haar droog en soms stijl ik het.
Zo ja, hoe vaak? Ik föhn mijn haar ongeveer 1 á 2 x in de week en ik stijl het ongeveer 1 x in de twee weken.
Welke producten gebruik jij in je haar en waarom? 9 van de 10 x gebruik ik een conditioner, omdat mijn haar dan makkelijker doorkambaar is en minder pluist en ik gebruik haarserum en hairmoisturaiser, omdat mijn haar er dan verzorgder en minder pluizend uitziet.
Kun je even kort uitleggen wat jouw haar-routine is? (van het moment dat je de douche instapt tot het moment dat je haar droog & klaar is): In de douche natmaken, wassen met shampoo, daarna nog ong. 2 min. een conditioner erin en uitspoelen, dan doe ik mijn haar in een handdoek voor ongeveer een kwartier. In mijn handdoekdroge haar doe ik dan serum, dan kan ik mijn haar uit en laat ik het door de natuur drogen of ik föhn het en dan doe ik er vaak nog wat serum in, of dus inplaats van serum R&B (hair moisturiser) van Lush.

Dun/normaal
Krullend/stijl/een slag/ dit verschilt per dag. Soms als ik mijn bed uit kom is mijn haar echt krullend, de andere dag helemaal stijl en de dag daarna heeft eht ineens een slag. Hier heb ik dus geen antwoord voor.
Ja, ik verf/verfde mijn haar heel veel. Daardoor kreeg in veel gespleten puntjes en was het in de puntjes ook pluizig en gewoon niet gezond.
Ik heb ze er in een keer af laten knippen. Ik had haar tot net boven mijn kont en nu komt het tot de helft van mijn rug. Ik doe er veel verzorgende spullen in en doe er ook elke week 2x een haarmasker in. Ik spoel mijn haar ook met koud water na.
Om heel eerlijk te zijn niet. Ik pak meestal willekeurig een shampoo van Andrelon of Herbal Essence, omdat ik die lekker vindt ruiken en ik ze makkelijk met een condotioner kan matchen. Maar tegenwoordig heb ik er toevallig wel een die voor mijn haartype is.
Nee. Heel af en toe krul ik mijn haar voor een feest oid. Maar zoals ik al zei heb ik heel apart en makkelijk haar. Als ik wat mousse pak en in mijn haar kneed heb ik echt hele erge krullen en als ik het met was mousse erin doorkam heb ik stijl haar.
Zo ja, hoe vaak?
Voor speciale gelegenheden
Conditioner/masker/(verzorgende) spray/serum. Om mijn haar in een goede staat te houden en ze te beschermen tegen invloeden van buitenaf.
Kun je even kort uitleggen wat jouw haar-routine is? (van het moment dat je de douche instapt tot het moment dat je haar droog & klaar is): Ik zet het water op een lauwe aangename tempratuur. Ik was mijn haar met een shampoo. Dan doe ik er conditioner in. Daarna doe ik mijn haar in een douchemuts (met de condotioner er nog in) en ga ik ongestoord verder met het douchen. Op het einde haal ik het douchemutsje van mijn hoofd af en spoel ik het grondig met het lauwe water uit. Dan zet ik koud water aan en ga ik daar met mijn hele lichaam onder staan (ja, dat is erg koud,maar het is beter voor je huid en haar en ik merk ook echt verschil). Ik droog me af en doe ik er een heel klein beetje serum in, dan laat ik het gewoon in de lucht drogen.

Zo ja, hoe vaak? Ongeveer 1x per maand.
Welke producten gebruik jij in je haar en waarom? Conditioner/masker/haarlak/gel/mousse/spray/serum/

Douchen en dan m’n haren wassen met shampoo en daarna conditioner.
Haren kammen.
In een vlecht doen en daar slaap ik ook mee.
'S morgens de vlecht er uit halen.
Haren borstelen.
Serum er in doen.
Als het nodig is doe ik er nog mousse of haarlak in.
En soms een speltje oid.

Wat voor soort haar heb je? Dik/dun/normaal/…
Wat voor type haar heb je? Krullend/stijl/een slag/…
Heb je al een oplossing gevonden voor dat probleem? Zo ja, welke? Vet: Minder vaak wassen, haaruitval: minder borstelen, Te dik/ Te veel volume: uitdunnen
Gebruik je een aangepaste shampoo/conditioner voor jouw haartype (welke)? Nee
Zo ja, hoe vaak? 1 keer in de 2 dagen
Kun je even kort uitleggen wat jouw haar-routine is? (van het moment dat je de douche instapt tot het moment dat je haar droog & klaar is): Ik spoel m’n haar eerst goed uit met warm water, dan ga ik het wassen. Shampoo laat ik 30 seconden zitten en dan spoel ik het goed uit. Ik pak een handdoek en wikkel m’n haar erin. (Dan ga ik afdrogen, aankleden, make-up doen alles) Als ik daarmee klaar ben haal ik m’n haar weer uit de handdoek en borstel ik het en ga ik het fohnen. Halverwege het fohnen smeer ik er mousse en klein beetje serum in. Ik ga door met fohnen tot het echt droog is, breng het in model en spray er heel veel haarlak in, dan hier en daar nog wat gel/wax en klaar is kees.

Heb je nog tips voor andere meisjes? Nein mann.

Wat voor type haar heb je?: Krullend/stijl/een slag/… De ene dag stijl en de andere dag golvend xD
Zo ja, hoe vaak?
Welke producten gebruik jij in je haar en waarom? Conditioner/masker/haarlak/gel/mousse/spray/serum/… Eingelijk niks maar soms gel of spray
Me haar wassen met shampoo Andrelon Hardnekkig roos ofzo.
palmolive extra voedende cremespoeling in me haar smeren en kammen.
Uit de douche me haren drogen met een haardroger.
Kammen en staartje of knot maken.
Slapen
Wakker worden en me haar normaal kammen en staartje of knot maken.

Heb je al een oplossing gevonden voor dat probleem? Zo ja, welke?: droogshampoo <3
Zo ja, hoe vaak? heeeel soms
shampoo-conditioner-(heatspray-föhn)-shegron hair serum of biosilk silk therapy- kammen

Wat voor soort haar heb je?: Dik/dun/normaal/… [color=rgb(51, 51, 51)][font=Helvetica Neue]Wat voor type haar heb je?: Krullend/stijl/een slag/…[color=rgb(51, 51, 51)][font=Helvetica Neue]Heb je specifieke problemen met je haar (gehad)?: Te weinig volume/te veel volume/te dik/te dun/kroezelig/beschadigd/droog/vet/haaruitval/afbreken van haren/… [color=rgb(51, 51, 51)][font=Helvetica Neue]Heb je al een oplossing gevonden voor dat probleem? Zo ja, welke?:Uit laten dunnen.[color=rgb(51, 51, 51)][font=Helvetica Neue]Gebruik je een aangepaste shampoo/conditioner voor jouw haartype (welke)? Nee ik gebruik gewoon 1 die lekker ruikt :’)[color=rgb(51, 51, 51)][font=Helvetica Neue]Gebruik je stylingtools bij je haar? Nee/ Ja;haardroger/stijltang/krultang/… [color=rgb(51, 51, 51)][font=Helvetica Neue]Zo ja, hoe vaak? Elke keer als ik mijn haren stijl.[color=rgb(51, 51, 51)][font=Helvetica Neue]Welke producten gebruik jij in je haar en waarom? Conditioner/masker/haarlak/gel/mousse/spray/serum/…Spray: om mijn haar te beschermen tegen de hitte van de stijltang. Serum: Om het minder pluizig te maken.[color=rgb(51, 51, 51)][font=Helvetica Neue]Kun je even kort uitleggen wat jouw haar-routine is? (van het moment dat je de douche instapt tot het moment dat je haar droog & klaar is):
Eerst haren nat maken, inmasseren met shampoo, uitspoelen, haar serum (glad&stijl van andrélon), haar in handdoek doen en de rest van me lichaam afdrogen, haar uit handdoek halen, kammen en föhnen. Daarna spray in doen voor stijlen, haren stijlen pluk voor pluk, serum van action en serum van herbal essence inmasseren (zodat het niet pluizig wordt)[color=rgb(51, 51, 51)][color=rgb(51, 51, 51)][font=Helvetica Neue][font=Helvetica Neue]Heb je nog tips voor andere meisjes?
De serum van de action is geweldig!

Wat voor soort haar heb je?
Heeel dun.
Wat voor type haar heb je?
Super stijl.
Heb je specifieke problemen met je haar (gehad)?
Weinig volume doordat het zo stijl en dun is (?).
Nee, ik gebruik wel de conditioner voor gekleurd haar van L’Orèal omdat die echt heel goed werkt.
Haardroger wel eens.
Zo ja, hoe vaak?
Weinig, 1x per maand.
Shampoo en conditioner, het is gewoon de basis.
Kun je even kort uitleggen wat jouw haar-routine is?
Haar in mijn handdoek, net voordat het droog is probeer ik het altijd even te föhnen en daarna gewoon borstelen. Verder geen serums of iets dergelijks, daar vind ik mijn haar er niet meer natuurlijk uitzien. (Bij anderen wel, maar bij mij lijkt het heel raar vind ik zelf.)

Wat voor soort haar heb je?: dun
Wat voor type haar heb je?: stijl
Heb je specifieke problemen met je haar (gehad)?: droog in de puntjes, vrij snel vettig en tegenwoordig redelijk wat uitval
Heb je al een oplossing gevonden voor dat probleem? Zo ja, welke?: conditioners, maskers en serum voor de droogheid
Gebruik je een aangepaste shampoo/conditioner voor jouw haartype (welke)? ik gebruik meestal wel shampoo voor droog haar…
Gebruik je stylingtools bij je haar? haardroger en soms stijltang, maar beiden zo min mogelijk!
Zo ja, hoe vaak? zo weinig mogelijk dus
Welke producten gebruik jij in je haar en waarom? shampoo, conditioner, maskers, serum
Kun je even kort uitleggen wat jouw haar-routine is?:
water ‘uitknijpen’, handdoek er rond, met een kam met grove tanden kammer, aan de lucht laten drogen, serum op de puntjes (en als het tegen dat ik weg moet nog nat is, gebruik ik een haardroger op lauw/koud) en nog 1x borstelen