Wat is jouw favoriete taart?

De titel zegt het al…

Welke taart is echt jouw favoriet…

Ik ben wel eens benieuwd… ga zelf zaterdag ook taart maken voor mn verjaardag… Dus brand los!

chocolade taart :slightly_smiling_face:

Appelkruimeltaart of Moorkop

slagroomtaart
appeltaart / appelkruimeltaart
KWARKTAART !! (L)

Ijstaart en chocoladetaart, cremebrulee taart en caramel taart zijn ook lekker:)

Chocolade- of slagroomtaart.

appel kruim slagroomtaart chocolade

Met marsepein :grinning:
En die zijn ook het mooist.
Heb deze zaterdag toevallig mijn eerste gemaakt voor m’n vader’s verjaardag!

http://i51.tinypic.com/35cj39l.jpg

Super! is dat duur? om al die spullen ervoor te kopen?

Uhm de eerste keer is het misschien een beetje duur, omdat je dan alles moet kopen incl. alle materialen die je nodig hebt en ook niet alles wat je koopt gaat helemaal op. Maar daarna heb je dus al die spullen in huis en wordt het eigenlijk relatief gezien alsmaar goedkoper! :slightly_smiling_face:
En het is echt heel leuk om te doen, dus ik raad het je wel aan want het is ook echt heel lekker :grinning:

Oke! en hoeveel heb je ongeveer nodig van alles? want ik zie op internet kilo’s en 250 gram enz.

Ik was vrijdag op een christmas fair en daar hadden ze ook van die hemels mooie taarten…

een fruittaart :grinning:

Appeltaart, slagroomtaart of net zoals hierboven, de zelfgemaakte marsepeintaarten :slightly_smiling_face: Mjammie

beatrixtaart heet ie geloof ik, abrikozenvla met slagroom & witte chocola dus (:

bounty taart :drooling_face:

Uhm ja dat wist ik ook niet precies toen ik in die winkel aan kwam haha, dus ik heb het gevraagd.
Maar ik heb dus een springvorm van ongeveer 25 cm gebruikt en voor de bodem heb ik moscovisch gebak gebruikt (in het winkeltje waar ik het kocht was de biscuitmix op) en daarvoor moest ik 4 eieren, ongeveer 26 gram (? ja heel raar) water en 264 gram mix gebruiken (minstens 10 minuten mixen en dit ong. 30-35 minuten in een oven van 175 graden, maar dat staat allemaal op de verpakking).
Voor de bekleding had ik aan een kilo (wit) marsepein ruimschoots genoeg. Ik heb dan ook kleurstof gebruik voor het rode en het groene. Voor de botercreme waarmee ik het (deels) heb gevuld had ik in totaal 100 g roomboter, 4 el melk en 450 gram poedersuiker (gezeefd) nodig. De helft hiervan heb ik op smaak gebracht met een speciale hazelnoot-chocolade pasta voor de botercreme (om het te vullen) en de andere helft om de taart af te smeren zodat de marsepein bleef plakken :slightly_smiling_face:
Maarja, voor de vulling kun je natuurlijk eindeloos variëren!

Pfoe! dat lijkt me best nog moeilijk!

wil me er zeker in gaan verdiepen… maar denk niet dat dit het gaat worden voor zaterdag :frowning_face: zeker n keer proberen maar eerst eens goed erover lezen! thnx

ik hou niet van taart, alleen maar van vlaaien.
chocolade taaart is nog wel te doen
en nog zo’n taart ik heb em vorig jaar gegeten op een verjaardag
en ik weet de naam niet meer echt jammer…

Chocolade-, slagroom- en tiramisutaart :’)