Wat is jouw BMR?

Op de volgende site kun je berekenen wat jouw BMR (Basic Metabolic Rate) is. Doormiddel van een eenvoudige formule kun je dan berekenen hoeveel caloriën jouw lichaam nodig heeft om goed te kunnen functioneren:

http://www.lekker-in-je-v…een_tellen_bijhouden.html

Als je wilt aankomen of afvallen kun je in plaats van het gewicht dat je nu bent, je streef gewicht invullen, en zo kun je er dus achter komen hoeveel caloriën jij nodig hebt om je streefgewicht te bereiken. Houdt ook rekening met hoeveel je sport per dag. Dus wat is jouw BMR?

ben niet zo goed in sommetjes ( lees wiskunde ) dus laat maar zitten xd

1407 als ik het goed berekend heb…:open_mouth:
dat is tog vet weinig als je 2500 calorieën binnen mag hebben als vrouw?

ehm ja, dat ding geeft geen uitleg voor de bizar gevonden cijfers (really, waar komt deze formule vandaan?)
En ik zou 1481 caloriën nodig hebben, dat staat gelijk aan een flink dieet… nee dankje dus XD

geldt alleen voor volwassen :tipping_hand_man:

Ik voel me nu echt een kindje xD

dat dacht ik dus ook al:o

Jaa, je moet er ook nog sowieso 20% bij optellen als je niet sport en meer als je wel sport, dus misschien wordt het dan nog hoger. Ik had eerst namelijk 1368 en toen moest ik er 30% bij optellen en toen was het ongeveer 1800…

Ik heb volgens dat rekensommetje 1413 caloriën nodig. Dat is echt absurd weinig! :crazy_face:

1304,4 klopt nooit.

Zelfs dan zit ik nog onder de normale 2000 :stuck_out_tongue:
Ik vind het gewoon een heel vreemde formule, de getallen zeggen me niets, en ze worden ook niet nader uitgelegd. Hierdoor kan ik de getallen niet plaatsen en dus ook niet begrijpen waarom zoveel minder caloriën nodig heb dan 2000.
Bovendien zou je dus afvallen, en dan verandert de formule weer, waardoor je weer minder caloriën mag eten, je komt in een neerwaartse spiraal terecht :stuck_out_tongue:

huu wtf bij mij is het 309,14
nou, k check het nog wel even

oh 't is 1501,46 , maar dat is ook best veel als ik het vergeleik met de rest hier… :open_mouth:
nouja ik mag lekker veel meer eten :relieved:

Ik kom uit op 1708 kalorieën, die 20% erbij opgeteld

Huh bij mij was het iets van 5000 ofzo zonder die 20% er bij opgeteld :’). Maar ik ben gewoon 1,63 m. en weeg 53 kilo.
Nouja, ik heb vast iets fout gedaan.

geen zin om me rekenmachine te zoeken xd

er staat bij dat de formule alleen voor volwassenen geld…
ik denk niet dat je er iets aan hebt als je in de groei bent ofzo. (aangezien je dan meer kan eten omdat je moet groeien)

dan heb ik daar waarschijnlijk overheen gelezen! Sorry. Mjaa, ik dacht als je je leeftijd in moet vullen, dan komt het vanzelf goed.

• Oh laat maar, alleen voor volwassenen xD -

Ik had zestienhonderdnogwat. Maar ik vind het een beetje vreemd, dit is volgensmij wel alleen voor een bankhangdag, zegmaar. Zodra je gaat lopen, sporten, weet ik het, is het volgensmij méér. En als je nog in de groei bent natuurlijk al helemaal! Maar ach, ik kom nou niet aan en mn BMI is perfect (20,5 ofzo) , dus boeiend ; )

2091,18 (heb er 40% bij opgeteld)