Wat is het probleem?

Hey,

Mijn naam is Roxy en doe de opleiding MBO Verpleegkundige Niveau 4 (1e jaar)
Alleen nu is er een probleempje bij mij in de klas, namelijk ik heb geen vrienden in de klas. hierbij kom ik vaak in de knel omdat we veel dingen samen in groepjes moeten doen. ook in de pauze hang ik er een beetje bij of ga ik naar huis (5 min.) lopen. ook hebben we samen een whatsapp groep, waarbij als ik een reactie in de app gooi, rare reactie dan op terug worden geschreven zoals jou mening telt niet, het maakt niet uit wat je zegt etc. ook worden er de laatste weken foto’s van mij als groepsafbeelding erop gezet. mensen lachen dan via de app. Ik ben zelf al uit de whatsappgroep gegaan, maar wat is het beste om te doen.
morgen moet ik gewoon weer naar school.
wat is de beste manier om te reageren?
wat als mensen vragen waarom ik er ben uit gegaan?
wat moet ik nog meer doen, naar de leraar gaan?

en wat is het probleem van mij. ligt het bij mij of bij hen.
ik zal mezelf even beschrijven.
ik ben niet het typische meisje meisje, hou van fotografie, tekenen en muziek. ik hou ook van techniek en ben vaak stil in de klas. maar met mij kan je ook goed lachen, als ik eenmaal contact heb met mensen gaat het eigenlijk helemaal super. alleen het begin vind ik altijd moeilijk. ik zorg altijd dat ik mijn huiswerk altijd af heb en kan mensen goed helpen als ze iets niet snappen. ik ben ook gelovig en zelf denk ik dat het hier vandaan komt, dat ze me niet aardig vinden omdat ze denken dat ik ze ga overhalen tot mijn geloof of me een heilig boontje vinden, dat ik niet mag drinken en seks mag hebben voor mijn huwelijk.
ook ben ik 1 van de jongste van de klas. iedereen is al 16,17,18. en ik moet nog 16 worden (11 november 2013). ook heb een vriend die iets ouder is dan ieder ander vriendje dat je zou uitkiezen, hij is 22. maar een schat van een jongen. :hugs:

sorry voor het lange verhaal, maar ik ben gewoon heel verdrietig over dit en wil graag iets doen om het beter te maken. :flushed:

thanks alvast xxx

p.s. ik zit ook een beetje in de problemen, zit namelijk nu in het begin van mijn hulp voor zelfmoord (omdat ik gedachten had om zelfmoord te plegen enzo)

Herkenbaar dit! Zelf ben ik ook een stil iemand, en in mijn klas van vorig jaar had ik ook geen vrienden. Dit jaar heb ik een leukere klas waar ik gelukkig 2 goede vriendinnen heb.
Het probleem ligt echt niet bij jou! Dat zij niet leuk tegen jou doen terwijl je zelf niks verkeerd doet ligt echt niet aan jou, maar aan hun.
Als er iemand in de klas is die je wel aardig lijkt, kan je wel eens proberen om een gesprek aan te knopen, vragen wat ze het weekend gaat doen bijvoorbeeld.
Als het probleem blijft aanhouden en ze nog steeds zo vervelend doen kan je er misschien met je ouders over praten, of een leraar.
Ik hoop dat het uiteindelijk goed komt! :sob::muscle:

Het ligt zeker niet aan jou, deze mensen zijn gewoon kinderachtig bezig.
Ik zou denk ik niet meteen naar een leraar stappen, dat kan alleen maar voor meer problemen zorgen. Misschien moet je die mensen eens confronteren en vragen wat nou precies hun probleem is. Dat is misschien lastig maar als je eenmaal zoiets hebt gezegd kom je ook wat makkelijker uit je schulp en het zal voor hun misschien ook even ongemakkelijk zijn ook omdat je zegt dat je normaal erg stil bent. En wat hierboven gezegd is is misschien ook wel zo, er zijn vast wel mensen die wel aardig zijn en met wie je een gesprek kunt proberen te voeren.
Als je dit allemaal lastig vind kun je misschien eerst met je ouders of je vriend erover praten, die kennen jou het beste en weten ook wat voor jou de beste oplossing is.

Thanks alle 2 :bowing_man:

Hoe ging het vandaag op school?

Vandaag ging het wel goed, alleen heb vandaag een gesprek gehad met een soort van begeleider (dit is normaal). Het is wel redelijk opgelost allen voel me niet echt in de groep. of ik er een beetje bij hang zeg maar en dan vooral in de pauzes . maar voor de rest ging het wel goed

Fijn dat het wel goed ging!
En dat buiten de groep vallen is misschien lastig maar hoeft helemaal niet erg te zijn. Als het treiteren maar stopt wordt je ook wat zelfverzekerder en is het ook wat makkelijker om “er bij te horen” zeg maar.
Succes nog!