Wat is her verstandigste?

Wat zal ik doen/is het verstandigste?
  • Van paardrijden af gaan
  • Stoppen met werken na kerst
  • Nu al stoppen met werken
  • Alles blijven doen zoals het nu gaat
  • Met alles stoppen

0 stemmers

Hoi allemaal,
Ik zit nu in de bovenbouw en ik merk nu al dat het een groot verschil is met de onderbouw. Het is even wennen om alles goed in te plannen en ik merk dat ik door paardrijden (1x per week) en werken (2-3 keer per week) in de knel raak.

Ik vind het vervelend dat mijn week zo vol zit. Ik ben ontzettend moe van alle inspanningen waardoor ik op de dagen dat ik laat uit ben niet veel meer kan doen omdat ik om 8 uur in bed lig en op de dagen dat ik niks doe moet ik werken of paardrijden.
*Overigens loop ik ook nog eens per week hard met een vriendin om in conditie te blijven en dit kan ik ook niet afzeggen…

Ik sta de laatste paar weken strak van de stress. Ik moet goede cijfers halen, goed presteren op mijn werk, goed paardrijden en ik ga expres vroeg naar bed zodat ik meer energie heb de volgende dag.
Laatst had ik een gesprek met mijn moeder en die stelde voor om alles op te zeggen, als het me zoveel stress kost. Ik heb alles even op een rijtje gezet;

Paardrijden afzeggen
Voordelen: meer tijd, minder stress om op tijd op paardrijden te zijn, (dit is altijd gedoe) genoeg tijd over voor huiswerk e.d. en omdat het op dinsdag is zou ik dan ook huiswerk voor de rest van de week kunnen maken. Ik twijfelde sowieso om van paardrijden af te gaan (ben nogal onzeker over hoe ik rij en de ene keer vind ik het leuker dan de andere keer, waardoor ik weer baal omdat ik in die tijd ook huiswerk had kunnen maken)

Nadelen: paardrijden is ontspanning en aangezien ik dat verder niet heb doordeweeks is het misschien verstandig erop te blijven.

Werk afzeggen
Voordelen; veel minder stress, veel meer tijd voor huiswerk en misschien nog ruimte over voor vrije tijd.

Nadelen: ik durf geen ontslag te nemen, :flushed: en ik heb het geld hard nodig, sowieso tot december. Ook werk ik nog niet zo lang.

Bedankt dat je dit helemaal gelezen hebt en omdat jullie me niet in persoon kennen vraag ik me af wat jullie vinden. Laat alsjeblieft een reactie achter met motivatie of stem in de poll. Bedankt!

Ik eh, vind eerlijk gezegd dat je je aanstelt.
Je hebt echt tijd genoeg voor de vierde klas als ik dit zo lees.
Je hebt twee avonden in de week niks, plus de dagen dat je moet paardrijden of werken heb je echt wel wat uurtjes tussendoor/achteraf.
De hele middelbare is eigenlijk vet relaxed qua tijd, ik vraag me dan ook af of het er niet aan ligt dat je te perfectionistisch is aangezien je alles supergoed wilt doen.

Could be… Ik vind het in ieder geval zwaar

Oh ja inderdaad, dan staat het slecht op je cv toch? Ik ga erover nadenken, dankjewel!

Je moet het zelf weten natuurlijk maar ik zou paardrijden afzeggen. Je zegt dat je verder geen ontspanning hebt dan maar een uur hardlopen is ook ontspanning :wink:

School is belangrijk en zelf geld hebben is ook altijd fijn.

Als je echt veel last krijgtvan stress dan kan je tabletjes kopen waardoor je rustiger wordt maar die moet je niet te vaak gebruiken.
Ik denk dat je nog wat moet wennen aan school nu. Maar be je ook niet veel moe? Heb je geen pfeiffer?

Om te zeggen dat ze zich aanstelt vind ik zelf overdreven. Ieder persoon is anders. Al ben je denk ik wel perfectionistisch, ik ben dit zelf ook nogal en dat kan erg vervelend zijn omdat je de lat vaak te hoog legt voor jezelf!

Het staat dan niet per se slecht op je CV.
Maar werk ervaring is altijd goed! Ook als je later in dezelfde sector een baan zoekt (of in je studententijd)

Dankjewel! Ik ben sowieso erg moe de hele tijd maar ik heb verhalen gehoord van een vriendin die nu Pfeiffer heeft en flauwviel, hoofdpijn had en misselijk was, dit heb ik niet…
Ik dacht even na en als ik stop met paardrijden zou ik wel balen,maar inderdaad; ik kan het wel missen eerlijk gezegd. Ik denk dat ik daar dan mee moet stoppen. Ik werk sowieso nog door tot december en daarna zie ik het wel. Of zo. Ik ga er even een nacht over slapen haha
Bedankt!

Tsja, ik denk dat jij moet doen wat goed voor je voelt. Als jij het te druk vindt, dan moet je er wel iets aan doen ja, want anders houd je het niet vol. Heb je anders geen tussenuren waarin je al iets aan je huiswerk kunt doen (desnoods door het meenemen van extra boeken)?

Ik zou sowieso wel iets van ontspanning aanhouden, of dat nou paardrijden is of een avondje bijkletsen met vriendinnen maakt dan ook niet uit (al levert dat laatste misschien minder stress op omdat het niet heel erg is als je wat later bent).

Het kan ook zijn dat je er nog even aan moet wennen en dat het straks beter gaat, maar als jij je er slecht bij voelt is het nooit goed natuurlijk. Misschien kun je met je mentor / decaan praten? Die hebben misschien wel wat tips, want je bent heus niet de enige die het soms zwaar heeft hoor!

Succes!

Is minder werken geen optie? Dat je alleen op zaterdag gaat werken? En anders hardlopen voor een tijdje afzeggen om te kijken of het dan beter gaat.

na mij weten hoeft dat ook niet. Dat is bij iedereen anders. Niet dat je het dan hebt maar het zou een optie kunnen zijn. Vooral als een vriendin van je het heeft, het is wel besmettelijk. Als je uit dezelfde beker hebt gedronken kan je het al oplopen.
Het kan nooit kwaad om het te laten testen?

Dankje! Ik had normaal altijd tijd over en probeerde wekelijks af te spreken of te kletsen met vriendinnen, wat jij ook zei. Daar heb ik nu alleen geen tijd meer voor helaas, dus ik moet echt iets schrappen vrees ik…

Ik heb gehoord dat je in de puberteit sowieso moe bent, dus misschien ligt het daar aan? Ik ga er wel even over nadenken ja… We hebben niet uit dezelfde beker oid gedronken btw en ik heb ook met niemand gezoend, dus dat scheelt…

Ik zou het werken schrappen, je kunt je hele leven nog werken als je daar weer tijd voor hebt. Voor je cv is het prima dat je een tijdje gewerkt hebt, maar als een toekomstige werknemer vraagt waarom je stopte met werken bij dit baantje is het echt geen schande om te zeggen dat je je meer wilde focussen op de kwaliteit van je schoolwerk.

Om eerlijk te zijn denk ik dat het vooral een kwestie van wennen is. De overstap van onderbouw naar bovenbouw is best wel pittig, maar vooral de eerste weken. En zó ontzettend druk klinken je buitenschoolse activiteiten niet, ik denk dat het vooral door het huiswerk/de lessen komt dat je zo moe bent?
Kun je niet met je werk overleggen dat je de komende tijd wat minder kan werken? Ligt aan het soort werk natuurlijk, maar als je aangeeft dat het vanwege school is zullen werkgevers daar heus begrip voor op kunnen brengen en dan kun je misschien wat meer je rust pakken/
Anders kun je ook tijdelijk stoppen met paardrijden/hardlopen tot je wat meer gewend bent en het dan weer oppakken. Je geeft al aan dat je paardrijden niet altijd even leuk vind, misschien kun je ook zoeken naar een hobby die je ontspanning geeft maar minder stress oplevert?

En tenslotte (dit gaat heel hard klinken): je zult er echt even doorheen moeten bijten. Als je na je middelbare school gaat studeren en later gaat werken zul je het ook druk krijgen, misschien nog wel drukker dan nu. Misschien eens praten met je mentor/schoolpsych om te kijken of je je tijd beter in kan delen? Je geeft ook aan dat je erg perfectionistisch bent en met een druk schema kan dat je echt gaan opbreken.

Stop alsjeblieft met zeuren.

Ik zit nu in 6VWO, ga elke dag vanuit school door naar mn werk of naar mn sport en ben pas savonds thuis en moet dan nog avondeten en al mn huiswerk/leerwerk. En dan ben ik ook een echte perfectionist waardoor ik tot savonds laat/ snachts zit.

maandag: 8 uur school, 5 uur werken (10u thuis)
dinsdag: 6 uur school, 2 uur sport, 2 uur werken (7u thuis)
woensdag: 7 uur school, 2 uur sport, 3 uur werken (9u thuis)
donderdag: 7 uur school, 5 uur werken (9u thuis)
vrijdag: 8 uur school, 3u sporten (8u thuis)
zaterdag: 6 uur werken, 2 uur sport, (af en toe oppassen, anders uitgaan met vrienden)
zondag: 6 uur werken

Dus echt, geniet maar van die tijd die jij hebt

Oh please. :’) Tuurlijk is er altijd iemand die het zwaarder heeft, en meer uren maakt. Alleen kan niet ieder persoon hetzelfde hebben, dus om nou te zeggen dat zij moet stoppen met zeuren omdat jij het zo zwaar hebt, vind ik een beetje onzin. Ze vraagt hier advies over haar situatie, omdat dit voor haar te veel is en als er mogelijkheid is tot aanpassen, waarom niet?

Als ik jou was zou ik het nog even aankijken. Van de onderbouw naar de bovenbouw is even wennen (heb ik ook, zit nu ook in de 4e), maar misschien gaat het over een paar weken wel beter als je wat meer gewend bent. Als het dan ook niet beter gaat denk ik dat je het best kunt stoppen met paardrijden, omdat je zelf ook al zegt dat je al twijfelt of je er mee wilt stoppen aangezien je het ook niet altijd even leuk vindt. Hardlopen is goed als ontspanning en ja ook wel goed voor je conditie. Werk is wel handig om te hebben en het geld heb je ook nodig. Misschien is het handig om het er even met je mentor over te hebben als je er zelf niet uitkomt, misschien kan hij/zij je er nog een beetje mee helpen. In ieder geval succes.

Oh en LovePancakes, ik vind het vervelend voor je dat jij het zo druk hebt enzo, maar TS vraagt gewoon advies omdat zij het hier even moeilijk mee heeft. Aan ja jij hebt het nog makkelijk ik heb het veel zwaarder dus deal er maar mee heeft ze niet zo veel dan.

Vind het een beetje raar dat mensen gaan zeggen dat ze zeurt. Het is toch voor iedereen anders. De één heeft ergens gewoon meer moeite mee dan de ander. Zou lekker saai worden als we allemaal op onze sloffen het VWO kunnen halen nietwaar…

Minder werken gaat helaas niet, het rooster staat al vast.

De voorruitgang; vandaag snauwde ik iedereen af. Ik zat om half 11 achter de computer en stopte tussendoor één keer omdat mijn moeder me daarop aandrong. Tijdens het werken zelf gingen er een paar dingen mis of werden onduidelijk en ik moest me enorm inhouden niet te gaan huilen. Mijn vader kwam al naar me toe en vroeg of het beter was te stoppen met werken, omdat ik zo in de stress zat omdat ik jog moest werken en alles niet af kreeg.
Ik heb doorgewerkt tot half 5 en ik naar mijn werk moest. Ik was kapot. Het werken was wel even een fijne afleiding maar mm maag kreeg een soort schokje als ik dacht aan alles wat ik nog moest doen. Ik ga morgen even shoppen met m’n ouders en verder werken aan de opdrachten die ik niet af heb gekregen, ook om even iets leuks te doen. Ik ga echt proberen elke week iets ontspannends te doen. Mijn vader had al even gekeken naar m’n contract en als ik een ontslag brief zou schrijven heb ik een maand opzegtermijn. Hij wou het nu al invullen maar ik twijfel…
Ik denk dat ik ga stoppen met werken. Dan heb ik 6 uur per week meer de tijd en je hoeft het niet eens op je cv te zetten, dat had ik ook al opgezocht. Ik verdien dan wel minder maar dat heb ik liever dan dat mijn week(end) er zo uitziet als vandaag. Paardrijden kijk ik nog even aan, bedenk goed of ik het leuk vind en dan zie ik dat later wel. Ik moet alleen goed nadenken wanneer ik ga stoppen met werken, dat wordt nog Eem flinke klus…

Ben ik het ook mee eens, vooral met je laatste uitspraak :flushed: