Wat is Fotografie...

Weet je wat het ook is, we willen nu eenmaal ergens bij horen.
Zeker als je jong bent, en fotografie is tegenwoordig een creatieve hobby met een vrij lage instapdrempel.
Alleen, niet iedereen is zo ‘creatief’.(mensen zijn creatieve wezens, maar er is een verschil tussen creatieve mensen en niet-creatieve mensen: bbc: creative minds ‘mimic schizophrenia’, snap je het nog? :'3)

Ik moet eerlijk bekennen dat ik ook niet kan wachten totdat ik kan zeggen ‘ik ben Esmée en ik ben een illustratrice’

wat maakt het uit, het is beter als ‘jongeren’ zich met fotografie bezig houden, dan dat ze alleen maar zitten te blowen en te zuipen. Okee het klinkt misschien oma-achtig maar het is toch zo. Deze hype waait wel weer over.

Ik heb nog nooit een foto van jou gezien, dus waarom zou ik kritiek op jou leveren, misschien ben jij wel net één van die meisjes hier die wél prachtige foto’s maakt. Ik voel me ook niet aangevallen, want ik zou mezelf nooit een fotograaf durven noemen en als ik het over mijn foto’s heb, zul je hooguit “fotografie” tussen aanhalingstekens zien staan. Ik weet dat mijn foto’s hooguit iets beter dan gemiddeld zijn en de ambitie om een fotograaf te worden heb ik ook niet.

Maar als anderen dat wel hebben, laat ze toch lekker? Zij hebben er lol in. Als ze geen talent hebben komen ze daar vanzelf achter hoor. Je verspilt je energie hiermee, steek die lekker in je foto’s.

Oké, ik snap het.
Ik irriteer me ook aan mensen die met een dikke camera enkel foto’s van hun hoofd maken, maargoed als ze zich daar goed bij voelen.
Ik bedoel, je zegt nu wel dat fotografen zichzelf helemaal kennen, maar dat kun je niet zeggen nnaar mijn mening. Je kan jezelf op meerdere manieren vinden, niet uitsluitend fotografie.
Het kan ook zijn dat je jezelf probeerd te vinden dmv. fotografie, alhoewel dat nu wel een beetje raar klinkt.
maargoed, dat zou veel oplossen aangezien iedereen zichzelf zoekt.
Ik snap ook niet meer wat ik allemaal zeg.

zo, dat was mijn verhaal.

Volgens mij noemen maar weinig mensen zichzelf hier fotograaf, maargoed.

Ik citeer mezelf maar even, volgens mij heb je mijn vraag nog niet beantwoord.

Dat is ook een goeie vraag. Als je kijkt naar het percentage mensen op de wereld dat in jouw ogen kritiek mag leveren, heb je het maar over heel weinig. Als je kijkt naar het percentage mensen dat naar de foto’s kijkt, ze mooi vindt, of lelijk, of ze in hun woonkamer ophangen of inlijsten of whatever, dan heb je het over heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel veel mensen.

Maar omdat die mensen, die mensen waar jij uiteindelijk je brood aan moet verdienen (jij zijnde een proffesionele fotograaf, in het algemeen, bedoel er niemand in dit topic mee), er niet zo veel verstand van hebben, mogen ze geen kritiek leveren?

Een kunstfotograaf is iemand die zijn grootste fantasieen dromen gedachtes of wat dan ook op een foto kan leggen en daar trots op is.
Daarvoor hoef je niet perse een vette nikon camera voorhebben.

Ik verspil hier mijn energie niet aan. Ik houd van dit soort discussies :] Zouden ze eens wat meer moeten hebben op dit forum.

Grapjurk >.>

Jij durft de discussie tenminste aan te gaan.
Het word een beetje weggemoffeld hier in het topic, vind ik.

9/10 keer staat er boven:

Ik wil me zelf geen fotograaf noemen…
Ik heb een hobby: fotograferen…
Ik wil graag meningen horen om te kijken of het wat is…

Blablabla, waar maak je je druk om.

Die zin snap ik niet helemaal. :'3

Maar ondertussen is mijn vraag nog steeds niet beantwoord.

weg·mof·fe·len (ov.ww.)
1 stiekem verbergen, doen verdwijnen => moffelen

Oh wacht ik zie het al: ik wilde denk ik ‘ik vind’ aan het begin van de zin hebben eerst.

Ja, dat begrijp ik, maar ‘ik het word’ niet.

Oh, oke.

Mijn hersenen zijn vaak te snel voor mn handen. Dus als je meer rare zinnen ziet van mij: komt daardoor.

Niemand maakt zich druk om het feit of iemand zich een fotograaf noemt of niet, behalve TS blijkbaar. De personen die een fotografietopic aanmaken schrijven duidelijk ‘‘Hobby: fotograferen’’ of ‘‘ik ben net begonnen, wat vinden jullie ervan?’’.

Wauw. Jij maakt je echt te druk om iets compleet onboeiends.
Precies het soort persoon dat ik niet mag.

Ik snap je punt hoor, zeker wel. MAAR WAT DE FUCK MAAKT HET UUUUUIT?
Jezus. Ga ergens anders lopen mierenneuken.

oke, ten eerste, volgens mij noemen al heel weinig mensen zichzelf fotograaf. en ten tweede, hoe wil je dan dat we ze noemen?
ik vind het een beetje onzin, jij bepaalt nu even waar een fotograaf aan moet voldoen, waarom?

‘Maar hoe kan je nou fotograaf zijn als niet eens weet wat het inhoud en vooral niet eens wat wat kunst is?’
en wie zegt dat een fotograaf is zoals jij zegt dat het is… je bent (volgens je profiel) 18 en denkt al helemaal te kunnen weten wat een fotograaf en kunst precies inhoud. en je durft te zeggen dat de meeste mensen zich geen fotograaf mogen noemen. ik ben 15 dus ik zal niet zeggen wie wel fotograaf is en wie niet en ik zeg ook niet dat ik het allemaal beter weet dan jij, maar ik denk wel dat jij hier niet zomaar over kunt oordelen.

(misschien een heel raar verhaal, maar ik kan mezelf vaak moeilijk verwoorden )

Exactly, maar tegenwoordig wil iedereen opeens fotograaf worden dus ik denk dat dit stuk daar op slaat, zo niet dan nevermind. ;3 Ik vind in ieder geval dat iemand al meer fotograaf is als die meer over zijn/haar foto’s nadenk in plaats van alles wat ze tegen komen te fotograferen.

Wow, sommige mensen reageren wel HEEL erg bot, vooral mensen die zich hier geloof ik niet mee bezig houden. :'3