Wat is er met me aan de hand?

Sinds oktober tot en met zo ongeveer nu heb ik niet lekker in mijn vel gezeten. Nou ben ik de laatste maand steeds of een week weer heel vrolijk en daarna weer een week waarin ik een dipje heb of me normaal voel.

Soms voelt dit allemaal gewoon zo raar dat ik niet meer weet wat er met me is. Deze week bijvoorbeeld voel ik me helemaal prima, ik ben deze week vrolijk, maar toch blijf ik me maar gevoelloos/leeg voelen.

Rond midden oktober begon ik me ineens kut te voelen, ik kan hier voor niet een goede reden geven waarom… Heb altijd gedacht dat het was omdat ik in september begonnen ben met een nieuwe hbo studie alleen wou dit niet helemaal lukken. Vond het verschrikkelijk, ging elke dag met tegenzin naar school, had geen enkele motivatie, maar toch wou ik niet stoppen omdat dat als opgeven voelde.

Toen ik mijn eerste tentamenweek had, is mijn nicht overleden aan anorexia, dit maakte het er allemaal natuurlijk niet beter op. Ook scharrelde ik in die tijd met een jonge die ik heel erg leuk vond, maar doordat ik me zo kut voelde heb ik dat er ook bij laten zitten, waardoor hij uiteindelijk natuurlijk heeft gezegd dat het niks werd (heb hem toen nooit verteld hoe ik me voelde) ik me dus nog kutter voelde. Ook denk ik dat niemand dit bij mij zou verwachten aangezien ik altijd word gezien als het meisje wat ALTIJD lacht en altijd vrolijk is…

Op een gegeven moment wist ik niet meer wat er met me aan de hand was, ik wou niks meer, lag het liefst de hele dag in mijn bed, voelde me ontzettend gevoelloos, had nergens meer plezier in, voelde me nutteloos, super onzeker en voelde het nut niet meer om verder te leven, dat is natuurlijk een hele verkeerde gedachte.

In januari bereikte dit toch wel zijn hoogte punt. Maar daarna ik het ook snel weer weggezakt, en voelde ik me een tijdje extreem vrolijk totdat het gevoel weer terug kwam.

Nu zijn we inmiddels 2 maanden verder, en in februari heb ik me een heel stuk beter gevoeld. Maar inmiddels gaat het thuis niet zo goed want mijn vader is overspannen en het is thuis niet zo heel gezellig. Nou voelde ik me vorige week weer super kut, maar deze week weer heel vrolijk, heb ik weer plezier in dingen en denk ik volgens mij ben ik eindelijk weer mezelf, alleen blijf ik mezelf soms zo leeg voelen, ook nu ik dit schrijf voel ik niks. Ik snap dus niet zo goed wat er met me aan de hand is… Ik dacht misschien lucht het op als ik het hier schrijf, en heeft iemand tips wat ik hier mee kan doen?

Misschien dat ik dit verhaal toch maar eens aan iemand moet vertellen? zodat ik het misschien achter me kan laten…

liefs.

Ik voelde me ook een hele tijd zo (nog steeds) en ben naar de huisarts gegaan. Hij heeft me doorgestuurd naar een praktijkondersteuner ggz. misschien is dat ook wat voor jou? bij hem/haar kun je je verhaal kwijt, en hij kijkt dan of het nodig is om je door te sturen. Misschien is dat helemaal niet nodig, in dat geval kan je ook een aantal gesprekken met hem houden. Misschien is dat iets voor je?