wat is er aan de hand?

Heihoi, Ik ben al ongeveer een jaar lang heel somber en verdrietig. Ik heb heel vaak opeens huilbuien en heb vaak een hekel aan mezelf. Ik heb een heel slecht/laag zelfbeeld en denk eigenlijk heel erg vaak aan hoe fijn het moet zijn voor andere dat ik er niet meer ben en hoe ik zelfmood kan plegen. Ik slaap 's nachts echt heel slecht en heb overdacht heel vaak het gevoel dat ik het op moet geven en dat ik het niet meer kan. Ik heb geen zin meer in de dingen die ik vroeger leuk vond zoals dansen, afspreken met vriendinnen en lezen en op school kan ik me heel slecht concentreren! Weet iemand wat er is? En of ik daar wat aan kan doen?

Ik kom elke week 2x bij een psycholoog. 1x in een groep en 1x alleen. Aleen ik kom daar omdat ik het moeilijk vind om te praten (Ik praat alleen met me ouders en vrienden). Ik vind het dan ook eng om dit te vertellen aan een psycholoog.

Hooi, ik begrijp heel goed hoe lastig dit voor je is. Ik heb dit zelf ook, alleen niet zo heftig als jij. Ben ook overal afgegaan omdat ik slecht in me vel zat…(k zat oa op ballet:)) K kan je er niet echt meehelpen . alleen zeggen, dat je beter wel al je problemen aan je psycholoog kunt vertellen anders heeft die hulp wss niet zoveel zin…

probeer toch met je psycholoog te praten. ze zijn er om je te helpen en om in vertrouwen te nemen. meestal geeft praten over je problemen echt een heel opluchtend gevoel. ik heb een jaar geleden precies hetzelfde gehad, en ik zeg je een ding: praat erover en zoek hulp. geef vooral niet op. waarom zou je opgeven als je nog zoveel tijd en kansen hebt om beter te worden? :slightly_smiling_face:
je kan dit echt. en als je iemand nodig hebt kan je me altijd noten!