Wat is er aan de hand met mij?

Hoi meiden!

Ik ben eigenlijk een stille lezer hier op het forum voor al bijna 2 jaar. Maar besloot om toch maar eens een topic te openen. Ik heb al best wel lang een akelig gevoel binnen in mij. En ik weet gewoon niet wat het is. Ik vind het zelf niet zo extreem dat het bij depressie hoort maar het is wel iets waar ik me zorgen om maak.

Ik ben de laaste paar maanden (4/5 maanden) best ‘down’, dat ik dan gewoon moet huilen en boos en geirriteerd ben doorelkaar heen. Ik weet ook echt niet hoe dat komt. Ik haal gewoon goeie cijfers (Havo4), heb leuke vrienden om me heen en thuis gaat alles wel zijn gangetje. (Mijn ouders zitten denk ik in een proces richting een scheiding).
Ik heb ook een beetje het gevoel alsof ik iets/iemand mis in mijn leven. Iemand die me weleens vraagt van ‘‘Hey gaat het wel goed met je?’’ En er ook echt bij stilstaat dat er iets is met me. Ik heb het gevoel alsof niemand om me heen iets merkt en ik wil het zelf ook niet midden in een gesprek gooien omdat ik bang ben dat mensen me niet serieus gaan nemen ofzo of juist denken dat ik aanstel. Ik heb niet echt één vriendin, waarmee ik echt alles kan delen ofso. Ik heb wel een grote vriendinnengroep, maar elk van hun heeft dan ook wel haar eigen bff. Ook heb ik bij hun niet het gevoel dat ze daadwerkelijk om me geven, tenzij ik ook echt huil waar ze bij zijn (wat evht amper gebeurd). Maar anders als ik soms zeg van, jaa sorry heb even geen zin in iets, voel me beetje down, lijkt het alsof het hun niet boeit. Er is niemand van hun 7, die dan zegt van jaa wat is er? Of kan ik je ergens mee helpen…? Uiteindelijk krop ik alles op en dan huil ik het uiteindelijk allemaal weer uit.

Ook op het werk zijn wat narige dingen gebeurd, ik werd beschuldigd van iets ergs wat helemaal niet mijn fout was. Gelukkig is het wel opgelost, thuis en op school met mensen om mij heen ook. Dat kan er uiteraard ook wat mee te maken hebben. Maar dat is best wel recentelijk, en dit gevoel heb ik al een paar maanden.

Ik weet echt niet wat er aan de hand is, waarom ik mij zo down voel, Ik hoop dat jullie mij hierbij kunne helpen, want ik wil ook graag weer vollop genieten van alles om me heen.

Alvast heel erg bedankt voor het lezen!

-Demii x

upje

Wat naar dat je je zo voelt. Weet je van jezelf wel waar je wel je plezier uithaalt in het leven? Misschien zou je dat eens wat vaker kunnen doen.
Verder weet ik eigenlijk ook niet zo goed… Misschien kan je eens met een maatschappelijk werker oid praten?

ik weet niet of dit echt gaat helpen , maar toch wil ik hierop reageren.

eerst en vooral om je gevoelens echt te begrijpen , probeer eens alles zo detailleerd mogelijk ergens op te schrijven. echt alles , alle details. vergelijkingen maken , voorbeelden geven. en dan dit papier helemaal wegscheuren.

ik weet dat dit nu misschien een beetje kinderachtig gaat lijken , maar doe het toch maar.
doe alsof je met iemand praat . denk alsof hij echt voor je staat. bedenkt zijn antwoorden. ook al is er niemand.en ik kan je zeggen. op een moment ga je tegen jezelf zeggen “wat doe ik toch?” en dan ga je lachen om jezelf , diep zuchten , en weer ga je willen terug praten maar je gaat jezelf tegenhouden omdat je weet dat er niemand luister. maar zo ga je het een deels vergeten. als je het te belachelijk vind ( trouwens ik vind het echt niet zo ) hou je het maar voor jezelf.

en nu nog een beroemde zin van victor hugo : " zelfs de donkerste nacht gaat voorbij en de zon komt weer op"

ik hoop dat je iets van heeft gehaald.
je word beter , geloof me ,
doei :sob::muscle:

Al geprobeerd om dingen op te schrijven? Ik weet dat het voor mezelf heel veel oplucht.

Als je het aandurft probeer dan ook met iemand te praten. Het hinten dat het niet lekker met je gaat werkt niet. Mensen horen je wel en realiseren wel wat je zegt, maar ze weten vaak niet wat je ermee wil bereiken. Wil je praten, wil je even met rust gelaten worden? Ik durf te wedden als je een vriendin een op een neem en letterlijk zeg:’ Hee, ik ben de laatste tijd een beetje down en ik zoek iemand om er over te praten. Zou jij mij ermee willen helpen?’ dat ze je echt wel helpen.

@soepstengel Jaa, ik zit wel op dansen maar het is niet echt een sport waarbij ik mijn emotie echt goed op kan ‘loslaten gaan’ zoals Boksen of voetbal ofzo.

@Dusis-blog.simplesite.com Thanks! Ik zal het zeker proberen! Ik denk en hoop ook dat het goed zal komen uiteindelijk x

@supercalifragilistic Ik zeg meestal ook tegen mensen om het op te schrijven maar ik doe dit zelf echt nooit. Misschien moet ik het ook maar eens doen :slightly_smiling_face:
Ik denk ook wel dat ze me zouden helpen, maar om hierover te praten. vind ik ook lastig. Ik krijg al snel het idee dat mensen gaan denken dat ik me aan het aanstellen ben of aandacht wil. Ik zal wel even kijken of ik een van hun aan ga spreken. Toch bedankt voor de tips x

[color=rgb(216, 61, 95)]

Wat vervelend voor je…
Ik heb eens gezocht op internet, en misschien kan het zo zijn dat je hooggevoelig bent. Ik heb hier zelf ook last van. Mensen die hooggevoelig zijn hebben vaak last van stemmingswisselingen, en emoties worden ook intenser ervaren.

Hier heb je wat informatie:
http://www.hooggevoelig.nl/drupal6/wat-betekent-hooggevoelig

Ik zie nu dat de link niet werkt. Als je hem kopieert en in de adresbalk plakt doet hij het wel. :slight_smile:
Sterkte verder!

Wat naar voor je! Ik heb zelf ook een periode gehad dat ik mij zo voelde. Ik heb veel gehad aan omdenken. Dus naar een andere kant kijken. Ik weet dat het makkelijk klinkt en dat het moeilijk is om hieruit te komen. Toch raad ik je aan om het te proberen. Kijk naar de zon die schijnt achter de grote wolken die ervoor staan. :wink:

Sterkte!

@queenlinde Jaa dankjewel! Heb zo’n bijbehorende test gedaan, en daaruit bleek idd dat ik dat ook heb. Ik ga me morgen even verder in verdiepen, want ben er nu wel nieuwsgierig naar… Echt super bedankt x

@mandy Bedankt voor de tip, alleen ik snap niet zo goed wat je bedoelt… Het positieve eruit halen?