Wat is er aan de hand met mij ?

Ik heb al sinds de begin van de vakantie toen ik met een vriendin naar centre parcs ging , nogal rare bultjes. Ik vond het raar en mijn vriendin ook , we dachten dat het kwam door chloor omdat we elke dag wel 2 keer zwommen [was lachen !!] Maar toen dachten we weer dat het een chemische reactie was tussen zonnebrand én chloor . En toen het weekje voorbij was , waren de bultjes ook weg.
Toen zat ik een paar weken thuis , zonder chloor of zonnebrand ofs. En nu ben ik op de camping en zat ik he-le-maal onder de bultjes. Het zag er gisteren verschrikkelijk uit en het was verspreid over mijn hele gezicht , armen , hals en benen. Het bonkte gewoon ! Normaal heb ik dit nooit gehad en had me wel goed ingesmeerd. Ik geloof zelf niet dat ik een zonne allergie heb omdat dit de eerste vakantie is dat ik dit heb.
Zouden jullie raad weten hoe ik eraf kan komen ?

xoxo :kissing:

Naar de dokter.

Ik denk dat je zonnebrand de boosdoener is.

Toevallig in eeen meer of beekje gezwommen?
Had ik ook dat is dan zwemmerseczeem

echter ken ik ook iemand met zonne allergie en die heeft altijd bultjes in de nek -echt zielig - Maar dat heeft niets met chloor te maken??

Een zonneallergie kun je zomaar ineens krijgen, mijn oma had het ook ineens. Ik zou dit dus niet helemaal uitsluiten, het is in ieder geval verstandig om hier mee langs de huisarts te gaan! :wink:

ieder 5 jaar veranderd je imuunsysteem waardoor je allergieen kan verliezen of nieuwe kunt oppakken, tis een mogelijkheid, maar ik zou toch even naar de dokter gaan als ik jou was

andere zonnenbrand gebruiken

Misschien zandvlooien?

Gewooon even langs de dokter.

Ik had op vakantie door de zon allemaal 'muggen’bulten gekregen die ontzettend jeukte, misschien omt het dus door de zon.

Zonneallergie?

Wat vervelend zeg! Ik zal naar zeker naar de dokter gaan. Misschien iets van een allergie/eczeem?

Allergische reactie?

Kan je iets duidelijker zijn over wat voor bultjes? Ook een kleur?

Ik denk zonne-allergie. Heb het van de zomer ook gekregen, vooral op m’n bovenarmen en decollete… jeukte de bultjes?

Had ik ook waarschijnlijk zonneallergie of reactie erbij met hooikoorts.
Heb ik sommige zomers wel en andere niet last van. Gewoon naar dokter gaan

Ik denk dat het gewoon zonne allergie is. Dit heb ik ook een keer één zomer gehad en verder nooit meer (in elk geval niet zo heftig, hooguit een paar piepkleine bultjes op mijn armen)

Dit had ik ook op vakantie, Ik bleek dus in de nacht gestoken te zijn door allemaal mieren.

Een vriendin van me had uitslag van huismijt toen ze in centerparks was. :c