Wat is een corps?

Paar vraagjes, als iemand ze zou willen antwoorden,SUPER :grinning:

• wat is precies een studentencorps?
  • Wat is het verschil tussen een gewone studentenvereniging en een studentencorps?
  • wat is er allemaal anders in t corps?
  • Wat voor ontgroening moet je ondergaan?
  • En wat voor type moet je zijn om erbij te kunnen?

weet iemand zelf een ervaring of mening mee te delen erover dan mag die dat uiteraard ook melden :slightly_smiling_face:

1. nl.wikipedia.org/wiki/Studentencorps (dat is niet zo moeilijk :stuck_out_tongue:)
  2. Ligt heel sterk aan de vereniging. Sommige verenigingen lijken erg op het corps of zijn bijna het zelfde, anderen totaal niet.
  3. Anders dan waar?
  4. Niemand die er echt verstand van heeft (en het dus heeft gedaan) gaat je vertellen wat er precies gebeurt. Maar je begint in ieder geval meestal de zomervakantie al… je hebt een tijdje buitenweek (op kamp) en dan nog ontgroening binnen. Het is over het algemeen niet erg leuk, maar met je jaargenoten erbij is het minder erg… (gedeelde smart is halve smart).
  5. Je hoeft niet echt een bepaald type te zijn, al denken veel mensen aan kakkers… maar dat hoeft helemaal niet. (Al heb ik nog nooit een gothic bij het corps gezien.)

Ik heb verschillende vrienden en vriendinnen bij het corps… Zelf ben ik er niet bij gegaan omdat ik bang was voor de ontgroening… uit eindelijk ben ik bij een andere vereniging gegaan en een vriendin van mij bij het corps, en hebben we ongeveer dezelfde dingen moeten doen. :stuck_out_tongue:

Ik denk dat een studentenvereniging je leven echt verrijkt… bepaalde studentenverenigingen meer dan anderen, maar ik denk dat je kunt zeggen dat het corps wel goed voor je kan zijn.

Edit: Als je de serie Feuten op BNN kijkt zie je wel aardig hoe het corps in elkaar zit. (Al is het natuurlijk ontzettend overdreven en gedramatiseerd.) Maar je ziet wel bijv. wat een Senaat is, wat disputen zijn en hoe een ontgroening kan zijn. (Zonder de dode mensen en dieren, dat mag en gebeurt absoluut niet meer.)

thanksssssssssss :slightly_smiling_face: ik ga m kijken!

Één topic lijkt me wel voldoende: http://forum.girlscene.nl…orps/list_messages/228266

(: