Wat is dit?

Nou oke, ik vind dit best wel een probleem
Elke keer wanneer ik met een jongen praat (maakt niet uit wie, behalve bij familie) en hij raakt me aan verstijf ik helemaal. Soms raak ik ook opgewonden maar dat is meestal alleen bij jongens die ik al wat langer ken. Ik vind dit echt heel erg raar, is hier iets aan te doen of ben ik gewoon gespannen ofzo?

Ik denk dat je misschien gewoon zenuwachtig bent.
Als je met een jongen praat die je best leuk vind (waar je een crush op hebt, of die je gewoon aantrekkelijk vind) kan ik me voorstellen dat je misschien ineens heel zenuwachtig word als hij je aanraakt, omdat ‘woah, die leuke jongen raakt mij aan’. En misschien weet je niet zo goed hoe je erop moet reageren?

Of misschien ‘schrik’ je een beetje als een jongen je aanraakt, omdat je het niet verwacht?

In ieder geval, als het gebeurt, haal een keer diep adem en zeg tegen jezelf dat het niet nodig is om te schrikken of zenuwachtig te worden. Probeer jezelf te kalmeren, zeg dat er niks aan de hand is, en waarschijnlijk voel je je binnen no-time weer wat meer ontspannen.

Hoop dat je er wat aan hebt :slightly_smiling_face:

Hmm ja, nu je dat zo zegt, vaak zijn het wel jongens die ik al wat aantrekkelijker vind dan andere jongens.
Neem nou vandaag: Een jongen van mn school kneep in mijn kont, ik dacht alleen wtf en er gebeurde verder niets, maar een jongen van mijn broers vriendengroep hoeft maar ff een hand om me heen te slaan omdat ik wat leuks zei en ik krijg het warm en mijn hartslag is opeens 200.