Wat is de precieze rol van een vertrouwenspersoon van school?

Graag wil ik hier meer over weten want mijn mentor zegt ineens dat ik met een vertrouwenspersoon moet praten, terwijl ik niet weet waarom. Ik ben gelukkig alleen haal ik niet zo goede cijfers. Iemand die het me kan uitleggen? Vandaag werd ik zonder dat ik het wist geobserveerd, en later nadat ik werd geobserveerd kwam mijn mentor ineens naar me toe over, dat dat mijn vertrouwenspersoon is. Ik vind het best raar dat ik naar een vertrouwenspersoon moet? en wordt ik het rest van het jaar nog geobserveerd door dat mens?

x

Haha typfoutje, sorry

Wat bedoel je met geobserveerd? Kwam die vrouw de hele dag bij je in de les zitten of zo?

Er zijn mensen die het fijn vinden om met iemand te praten, ook als er geen aanwijsbare problemen zijn, en er zijn mensen die dat niet fijn vinden. Als jij tot die laatste categorie behoort, kan je dat gewoon aangeven bij je school en dan horen ze je niet meer ‘lastig te vallen’ met de vertrouwenspersoon. :slightly_smiling_face: Als je tot de eerste categorie behoort, kunnen een paar gesprekken je misschien helpen of motiveren om betere cijfers te halen.
Het kan zijn dat de school denkt dat er thuis iets aan de hand is of dat je een leerprobleem hebt.

Ik denk dat je leraar wilt weten of je persoonlijke problemen hebt waardoor je cijfers achteruit gaan.