Wat ik me afvraag over jongens..

Ik zat laatst eens na te denken over hoe jongens “zijn”. Ik heb een 2 punten en ik vraag me af of jullie ze misschien kunnen bevestigen/zeggen waarom (niet/wel).

-Jongens snappen de meeste onduidelijke hints niet. Dingen die wij zien als “hints” zijn eigenlijk ook misschien perongeluk gegeven? Dus niet met opzet.
-Dingen waar wij over stressen tijdens een gesprek met ze valt ze misschien helemaal niet op? Bijvoorbeeld als je iets in een gesprek zegt (in real life) waarvan je denkt “oh neeee”.

• oh ik kan mijn topics ook echt niet formuleren he haha-

-Jongens snappen de meeste onduidelijke hints niet. Dingen die wij zien als “hints” zijn eigenlijk ook misschien perongeluk gegeven? Dus niet met opzet.
Vaak hebben jongens al wel iets in de gaten, maar omdat de meeste jongens niet gewend zijn om “hints” te ontvangen reageren er maar weinig op. Wat ik wel vaak heb is dat ik achteraf van ze hoor dat ze het wel in de gaten hadden, maar er niet op durfde te reageren.

-Dingen waar wij over stressen tijdens een gesprek met ze valt ze misschien helemaal niet op? Bijvoorbeeld als je iets in een gesprek zegt (in real life) waarvan je denkt “oh neeee”.
Hierbij moet je even na gaan of dit alleen voor jongens geldt. Want hoe vaak ziet een vriendin van je dat jij zo’n momentje hebt? Waarschijnlijk net zo vaak. En bovendien, misschien hebben ze dit wel in de gaten, maar zeggen ze er gewoon niks op. Bij mij hebben jongens dit trouwens wel in de gaten en lachen ze er gewoon om of maken een plagerige opmerking.

Ik hoop dat je hier iets aan hebt :grinning:

-Jongens snappen de meeste onduidelijke hints niet. Dingen die wij zien als “hints” zijn eigenlijk ook misschien perongeluk gegeven? ze vinden gewoon dat je duidelijk moet zijn denk ik dus negeren die hints wand dadelijk was het geen hint en voelen ze zich dom
-Dingen waar wij over stressen tijdens een gesprek met ze valt ze misschien helemaal niet op? het valt ze wel wat op maar ze zeggen er niks over omdat ze bang zijn dat je je dan nog ongemakkelijker gaat voelen en ze vinden het schattig of grappig

Dit zijn echt goeie vragen joh.

Jongens hebben hints 30x sneller door dan dat ik ze door heb.
En ze kunnen net zo onzeker zijn als wij over gesprekken.

Je scheert nu alle jongens een beetje over 1 kam.

Ja ik moet wel toegeven dat je een beetje gelijk hebt. Maar toch is niet elke jongen, niet goed in hints raden. Mijn vriend bijvoorbeeld, die is echt goed in hints raden hoor. Ik hoef maar wat aan te geven, en meneer voelt zich daardoor gelijk aangesproken.

Dan over het feit dat jongens minder stressen… Hier heb je aan de ene kant wel gelijk in. De meeste jongens zijn vrij nuchter, en als er iets erg is, houden de meeste jongen het op een afstandje. En zullen ze niet helemaal bezorgt en diep doorvragen. Dat merk ik ook bij mijn huidige vriend. (Al staat hij wel altijd voor me klaar enzo)

Al kon mijn ex wel echt een stresser zijn. Als ik een half uur niets liet horen, dan werd ik ondertussen al een stuk of 100 keer gebelt. Of toen ik iets ergs aan hem vertelde, moet hij helemaal huilen omdat hij het zo erg vond. En hij heeft echt vaak mijn ouders opgebelt dat hij er over in zat etc. En hij deed er alles aan om me te behouden… Maar dat beknelde me, en daardoor is het denk ik ook uit gegaan vanaf mijn kant! Ook onzeker als de pest: ‘‘Staat dit wel, omygod kan dit echt?’’ En daar kan ik niet tegen bij een jongen.

Ik heb liever de jongen die ik nu heb. Een jongen die ook echt een jongen is zeg maar, niet kleinzerig, niet huiliger. Maar wel heel lief en bezorgt.

zolang het geen players ofzo zijn moet je je geen zorgen maken , jongens letten vaak op de ogen van de persoon waar ze een (beginnende) relatie mee hebben
en jongens zijn onzekerder dan je denkt , je ziet het alleen minder snel
dus zij zitten ook continu te denken aan mischien de zelfde dingen waar jijzelf in de relatie veel stress van krijgt