Wat hiertegen doen?

Oké dit klinkt miss heel stom ofzo.
Mijn vriend verzorgt zich de laatste tijd niet goed meer, hij doet slobberkleren aan, geen gel meer in zn haren.
Als ik naar hem ga lijkt het net alsof hij net wakker is enzo.
Ik heb er al eens iets van gezegd en zijn ouders spraken hem daar ook laatst op aan.
Mijn ouders zeggen ook al hij ziet de laatste tijd echt niet uit.
Naja ik vind het gewoon niet fijn, want ik ben natuurlijk wel zijn vriendin die naast hem loopt in de stad, en ik wil ook niet dat mensen hem zo aankijken van is hij net uit bed of wat heeft hij aan?
En ik accepteer hem hoe hij is hoor, maar ik vind het gewoon niet fijn en fris uitzien.

Aw… Heb je hem al geconfronteerd?

Inderdaad, laat het merken dat je het niet leuk vindt.

sorry, ik heb ook geen idee.
Upje =)
Succes!

Ja, maar dan word hij lastig en gaat hij schreeuwen van ‘Ik doe toch aan wat ik wil en waar ik me fijn in voel, als jullie dat niet goed vinden moeten jullie er gewoon niet naar kijken’

foto?
nee grapje…

Eens goed met hem praten is denk ik de enigste oplossing.

Dat wordt moeilijk,jij moet hem zoenen,jij moet naast hem lopen.
Euhmm,misschien is er wel wat gebeurd?
Het lijkt me niet dat hij in een x zo veranderd,toch?
Ik denk dat je even goed met hem moet praten,op een rustig moment,en proberen rustig teblijven.

Ik zou er serieus eens góed met hem over gaan praten. Ik vind dat je als vriendin dat best tegen je vriend mag zeggen.
In een goede relatie kun je het daar gerust over hebben vind ik.

Mijn vriend had laatst een broek aan met gewoon echt slijtageplekken op z’n kont, heb ik ook gezegd dat we nieuwe broeken voor 'm moesten gaan kopen en dat vindtie dan ook niet erg en daar luistert tie dan ook naar. Andersom zegt hij wanneer ik m’n best niet doe op m’n kleren, dat hij vindt dat ik als vriendin toch moeite moet blijven doen voor hem… Ook al ‘heb’ ik hem dan al. Moet kunnen vind ik (:

Precies. Als je dat gewoon zegt, lijkt me toch wel duidelijk genoeg voor hem :3.

Gewoon zeggen.

Zeg hem gewoon wat je hier zegt: “Ik voel me er best wel erg onchill bij als jij er zo uit ziet en ik zo naast je moet lopen in de stad.” Dat snapt die denk ik wel. En als het hierop uit gaat was het het toch niet waard om te houden I guess. (ok dat klonk wel een beetje hard)

hij pubert denk ik =p

of er is iets mis dat je niet weet, praat er met hem over zonder hem aan te vallen op het feit dat ‘hij er niet uit ziet’ zeg dat je het idee hebt dat ie zichzelf verzorgen opeens niet meer belangrijk vind en dat je je afvraagt waarom of dat ie het misschien om een andere reden doet?
(je zou het er eens met zijn beste vriend over kunnen hebben?)

Maak er iets leuks van; Ga met jou middeltjes hem helpen & met gel, ga desnoods de stad in en koop aftershave & gel & gezichts dingen enzo…
En als je geld hebt ga lekker kleren shoppen…
Zo wordt het geen verplichting voor hem & vind jij het ook leuk, snapje.
Nu voel ik mezelf echt slim :astonished:
xoxo,

Nouja, hem er mee confronteren inderdaad. Of wat hierboven mij staat. Alhoewel dat ook een kans op mislukking heeft. Omdat dit meer de kleuteraanpak is, voor als kleine kindjes zich niet willen aankleden etc. en dan kan die zich zelf ook in de maling genomen voelen.

Vraag 'm anders eens waarom ie zich opeens niet meer verzorgd, misschien zit er wel iets achter (mensen die zich niet goed voelen verzorgen zich vaak ook minder goed, als je bijvoorbeeld je depressief voelt heb je geen zin om helemaal je best te gaan doen om er leuk uit te zien).

Is dat niet omdat hij nu vakantie heeft?
Naja dan nog moet hij niet zo uitvallen tegen jou en je ouders.
Ik zou het er iig nog eens rustig met hem over hebben, dat moet toch wel kunnen.
En anders koop je m leuke kleren en een pot gel ofzo XD zou dom zijn als hij je cadeau niet wil dragen ;p

Uiterlijk is vaak een spiegel van het innerlijk :wink:

Vraag m wat er aan de hand is, zeg dat je je zorgen maakt… maar pas op met aanvallende statements maken van ‘jij verzorgt je niet meer!’, maar praat vanuit je gevoel… dus ‘ik voel me dit of dat…’. Klinkt heel soft, maar bij het eerste is het vaak dat mensen dichtklappen. Dikke kans dat er iets diepers aan de hand is en om dat naar buiten te laten komen moet je voorzichtig handelen :slightly_smiling_face: