Wat helpt nou écht tegen puistjes?

Hallo meiden,

Wat helpt nou écht tegen puistjes/acne?
Op internet lees ik zoveél dingen die zouden moeten werken…
Maar wat werkt nou ÉCHT?

Liefs

zeezout werkt bij mij heel goed!

Dat komt, omdat het bij iedereen anders is wat goed werkt. Omdat iedere huid anders op al die producten reageert. Helaas :’)

De pil

Geen foundation enzo gebruiken, huid goed schoonhouden, zo af en toe een maskertje en dag en nachtcrème gebruiken

@Eniore ja dat klopt, maar er zal toch wel iets zijn dat bij heel veel mensen werkt?

Benzoylperoxide! De 100%.
Bij apotheek verkrijgbaar zonder recept.

benzoylperoxide heeft bij mij supergoed geholpen

@BallOonn inderdaad geen foundation, maar als ik dat niet gebruik dan zie je juist mijn acne en dat is zo vervelend!

Misschien even in het algemene Acne topic kijken.

doorverwijzing

@kaBOOM en wat is dat dan ? een crème ? en hoeveel kost het ongeveer ?

Een creme inderdaad die je plaatselijk aanbrengt. Het kost 5¤ of zoiets. Niet veel in ieder geval.

Pas wel op, want het bleekt als de neten. Leg dus een handdoek op je kussen en slaap met je haar in een knot! Het is het wel waard ; )

benzoylperoxide is erg slecht voor je huid… alhoewel het idd wel erg goed helpt tegen puistjes ja

Oh, dan ga ik dat zeker halen! En binnen hoeveel werkt het?

diane pil

Gewoon niet te vaak gebruiken : )
Als je merkt dat een puistje kleiner wordt, ophouden met smeren, anders wordt je huid enorm droog.

Als je een puistje voelt opkomen, en je begint met smeren, wordt die meestal niet zo veel groter meer. Bij mij is het dan binnen een halve week weg.

Brrr! Benzoylperoxide! Dat zou ik persoonlijk niet aanraden.
Daar kreeg ik een halve vissenhuid van! xD (onwijs veel schilfertjes)

Zelf doe ik altijd een beetje sterilon op mijn puistjes, maar als je er echt veel last van hebt, kun je de overweging maken om aan de pil gaan/van pil te veranderen. Dat wil nog wel eens helpen.

Bij mij zeezout & tea tree producten!
Maar elke huid reageert anders, dus je moet zelf uit proberen wat je fijn vind of niet. In elk geval genoeg water drinken, gezond eten, bewegen en goed schoonhouden, dat veroorzaakt sowieso een ongezonde huid.